De Paus is niet meer!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 apr 2005 00:23

waarnemer schreef:Optimatus jij schreeuwt wel hard, maar daaruit blijkt ook je geringe kennis van de feiten. Er zullen best slechtere pausen geweest zijn, dan deze paus. Maar dat iemand maar één goed woord over heeft over de hele roomse santekraam, vind ik als protestant onbegrijpelijk.

Misschien zijn mensen die een andere mening over de paus hebben niet meteen ongeletterd en dom. Althans, als jij dat wel denkt, dan ben je nog elitairder dan ik en dat vind ik een hele prestatie.

Dat hele gehak op de RKK vind ik een vorm van kortzichtigheid die zelfs bij de SGP gelukkig begint te verdwijnen.

Ach, misschien ben ik wel niet zo protestant als toen ik belijdenis deed. En het mooie is: misschien is dat wel goed.

En het maakt echt niet uit hoeveel je leest, maar wat je leest. Als ik uitsluitend anti-roomse retoriek lees, is het niet verwonderlijk dat ik dat ga overnemen. Als ik elke week de Völkischer Beoachter zou lezen, zou ik Dr. Goebbels ook gaan geloven...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 11 apr 2005 11:36

Optimatus schreef:En het maakt echt niet uit hoeveel je leest, maar wat je leest. Als ik uitsluitend anti-roomse retoriek lees, is het niet verwonderlijk dat ik dat ga overnemen. Als ik elke week de Völkischer Beoachter zou lezen, zou ik Dr. Goebbels ook gaan geloven...

Hmm, in een ander topic schreef je ooit het volgende:

Optimatus schreef:Een vergelijking met een moorddadig Derde Rijk vind ik overigens bijzonder misplaatst zo niet walgelijk.

?:|
Ik kan een en ander even niet plaatsen. :mrgreen:
Een vergelijking met het Derde Rijk kan blijkbaar wel als het om anti-roomse retoriek gaat, maar niet als het om de EU gaat (dat blijkbaar pro-rooms is). :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 apr 2005 12:23

Hmmm... even ter verduidelijking dan:

Als ik alleen maar die rotzooi van Dr. Goebbels zou lezen, zou ik hem waarschijnlijk gaan geloven. Immers, als dat mij als waarheid zou worden voorgehouden, zou ik het waarschijnlijk gaan geloven.

Dat is dus iets anders dan het meten met twee maten.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 apr 2005 12:50

Als iemand geboren wordt als aidsbaby zal hij/zij vrijwel zeker niet lang genoeg overleven om zich te kunnen voortplanten. Als je dus met aids geboren wordt zal je naar alle waarschijnlijkheid het virus niet verder verspreiden, behalve wellicht met andere middelen dan seksueel contact, maar dat is te verwaarlozen. Dan verrijst de volgende vraag: waarom krijgen die mensen zo massaal aids, terwijl het zulke vrome katholieken zijn? Als een volwassen man die strikt de regels van het katholicisme volgt (geen seks voor het huwelijk, en zeker niet met een ander tijdens het huwelijk) en geen aids heeft trouwt met een vrouw die eveneens vroom katholiek is (het katholicisme geeft immers ook de voorkeur aan louter huwelijken tussen katholieken), is de kans op het krijgen van aids nihil. Het kan dan eigenlijk alleen gebeuren door middel van buitenechtelijke relaties, of seks voor het huwelijk met iemand met aids.

Met andere woorden: als men het katholicisme hiervan beschuldigt betekent dat, dat de Afrikanen wel erg selectief zijn in hun godsdienstbelijdenis. Ik leg de schuld bij de seksuele cultuur in Afrika. *geslachtsgeemeenschap* toch niet zoveel...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 apr 2005 13:33

Hoewel de praktijk natuurlijk anders in elkaar steekt, heeft Raido het hier natuurlijk wel bij het rechte eind.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 apr 2005 08:16

Optimatus schreef:Hmmm... even ter verduidelijking dan:

Als ik alleen maar die rotzooi van Dr. Goebbels zou lezen, zou ik hem waarschijnlijk gaan geloven. Immers, als dat mij als waarheid zou worden voorgehouden, zou ik het waarschijnlijk gaan geloven.

Dat is dus iets anders dan het meten met twee maten.

Ik zat je maar wat te plagen hoor. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 apr 2005 22:11

hehehe ;)

Ik ben benieuwd wie de nieuwe paus gaat worden. Hij heeft flink wat werk te verrichten in de Roomse wijngaard: transsubstantiatie, maria-overdevotie, vagevuur en meer van dat soort toestanden zouden stilaan toch eens richting het museum voor kerkhistorie moeten worden verplaatst.

hamlap
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor hamlap » 18 apr 2005 20:11

Optimatus schreef:hehehe ;)

Ik ben benieuwd wie de nieuwe paus gaat worden. Hij heeft flink wat werk te verrichten in de Roomse wijngaard: transsubstantiatie, maria-overdevotie, vagevuur en meer van dat soort toestanden zouden stilaan toch eens richting het museum voor kerkhistorie moeten worden verplaatst.

Net kringelde er zwarte rook uit de schoorsteen van de sixtijnse kapel. Ze hebben dus nog geen nieuwe paus.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 apr 2005 23:48

Ik hoop op Tettamanzi, Martini of, buiten het collegium, op Muskens.

Terug naar “Archief”