10dagendieet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 12 apr 2005 21:02

10 dagen lijnen.. pfuu!!! respect voor jullie! ik trek het al niet om 1 maaltijd wat minder te eten.. maar ik blijf dun dat scheelt dan weer

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 12 apr 2005 22:26

Zo, 5 kilo eraf en dat in 1 week tijd! Hoera, tijd voor een taartje :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 apr 2005 22:27

Werkt dit dieet alleen als je overgewicht hebt?
Of val je zowieso af, ook al heb je gezond gewicht?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 13 apr 2005 09:49

http://www.voedingscentrum.nl/body_mass_index/body_mass.html

Hier vind je een heel makkelijk dingesje... om te kijken of je op een gezond gewicht zit...
Eigenlijk zit ik wel op een gezond gewicht (1.72m / 70 kg), maar iets neigend naar het rode. Daarom wil ik nu iets lichter worden, zodat ik later als ik groot ben (wanneer de kilo's eraan vliegen) een buffer heb... :D

---

Mariamagdalena, je zit perfect op gewicht. Het probleem is wat je voorbeelden uit de media voorgeschoteld krijgt. Dat zijn modellen die eigenlijk te mager zijn en die dan voor normaal worden gehouden. Waarbij alle normale meiden dan natuurlijk te dik lijken. Mixed-up world!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2005 10:10

Net gewogen, 73,5 kilo. Ik ben 1m85. Volgens de BMI een heel gezond gewicht :) Tja, niet echt wat om over te klagen. Hoewel er bij de buik nog wel iets af kan :D

Het varieert bij mij al jaren tussen de 71 en de 75 kilo. Diëten doe ik zelf niet... nou eet ik zelden echt ongezond.... Maar ja. Ik heb geen zin om heel weinig te eten om zoiets te bereiken...

De beste manier om af te vallen is nog altijd de natuurlijke manier: Door niet te ongezond te eten en wat je eet gewoon weer te verbranden: Kortom, om te gaan sporten. Wat je kwijt raakt door weinig te eten komt er namelijk anders weer heel makkelijk bij. Bij sporten werk je op een gezonde manier aan je gewicht en daarnaast werk je ook aan je conditie, je spieren en heeft sporten nog wel meer voordelen (oog-hand coordinatie bij balsporten bijvoorbeeld, reflexen etc.)

Ik train 4 uur in de week tafeltennis, op een niveau waarbij je zeker wel op gewicht blijft. Daarnaast speel ik nog competitie en fiets is regelmatig (en dan ook flink doortrappen :)) Ook heb ik ooit een echte tell-sell ab-roller gekregen, momenteel doe ik ff 10 minuutjes per dag de buik trainen :D En ik wil af en toe wel eens squashen.

Maar goed, heel veel succes met het dieet :D
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 13 apr 2005 10:21

reform schreef:
Mr. J schreef:Als je op je gewenste gewicht bent kun/moet je ook gezond blijven eten en genoeg bewegen.

Mr. J schreef:En je hoopt zelf dat dat volgehouden wordt?? ja in het eerst vast en zeker wel maar dat zwakt ZEKER te weten af

Met zo'n instelling lukt het idd niet!

Ik heb het niet nodig or als je dat soms bedoelt :shock:

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 13 apr 2005 11:28

Tsjah... wanneer je alleen dat dieet doet, werkt het natuurlijk niet op de lange termijn.
Na het dieet moet je het afbouwen en dus gezond gaan eten. Niet gelijk heel de dag door eten. Maar langzaam aan leren wat wel en niet kan. Het is vaak gewenning om heel de dag door (slecht) te eten...

Er zijn ook hele lekkere gezonde tussendoortjes die gewoon wel kunnen. Maar het is nu eenmaal makkelijker om een kant-en-klare-hap te pakken dan om eerst een appel te schillen of een banaan te pellen of wat dan ook voor gezonde hap (die gewoon altijd meer tijd kosten) :|

Zeker wanneer je er aanleg voor hebt, moet je gewoon een hobby van gezond koken/eten maken... eigenlijks :P

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 13 apr 2005 12:09

Wieehaaahoeeiiii 8)

Ik ben nu 6 dagen bezig, begin vandaag aan mn 7e en er is 3,5 kg af...
... nu hopen dat ik wel binnen 10 dagen de 5 kg haal.. maar al is het niet zo ik doe er nu iig mn best voor...

Dit dieet bevalt opzich best en ik ga er de komende weken/maanden ws ook gewoon mee door. Wel met wat meer variatie erin enzo zodat t goed vol te houden is. Dan fitnessen enzo er bij. Lijkt me toch dat ik van de zomer dan iig aardig wat kilootjes lichter moet zijn :)

En af en toe tussendoor een dagje waarop ik wel een koekje ofzo mag, maar dan ook gewoon 1tje!:)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 13 apr 2005 13:12

Ja, het is echt goed te kanen dat eten van het dieet. Gewoon heel lekker enzo :roll: :P

Neem bijvoorbeeld m'n ontbijt van vanochtend:

Een boterham met magere kaas, 'n gekookt eitje en een kop T *jummie* :!:
Vanmiddag twee boterhammen met magere worst en een knäckebröd...

Vanavond eet ik: uhhmm... wat was het ook alweer... 8-[ weet ik niet meer, weet m'n mams wel. Ben trouwens blij dat zij gewoon meewerkt enzo, anders zou ik zelf alles moeten kopen en koken, zou ik niet volhouden, vrees'k...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 apr 2005 13:50

Hm, volgens dat ding ben ik te licht.
Ik zou 20 kilo aan mogen komen, en dan nog zou het gezond zijn.
Wat een onzin:).

Ik was ook van plan om gezonder te gaan eten; zeker niet dit dieet volgen,
maar gewoon de chips en gebak te laten staan, of iig het eten ervan reduceren.
Maar blijkbaar heb ik, itt jullie dus, geen ruggengraat, want ik houd het echt niet vol.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2005 14:58

ga zo door jongens!!!! :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2005 15:32

trijntjejohanna schreef:ga zo door jongens!!!! :D

zijn er jongens die mee doen dan? :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2005 16:10

Ik niet :P

Straks mag ik geeneens meer bier drinken :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2005 16:25

Marnix schreef:Ik niet :P

Straks mag ik geeneens meer bier drinken :)

jewellllll, op vrijdag 1 glas :mrgreen:

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 apr 2005 16:28

Even een paar dagen niet op de weegschaal staan :roll:, misschien dat er dan weer wat minder aangegeven wordt, het gaat wel langzaam :wink:

Terug naar “Archief”