Inenten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 11 apr 2005 16:37

4ever2all schreef:Klopt, in de Bijbel staat niets over inenten. Dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat dat toen nog niet bestond. Daarom zijn er ook veel meningen over denk ik. Ik kan niets bewijzen en ik wil ook niets bewijzen. Ik wil alleen zeggen dat inenten bij mij tegen mijn gevoel in gaat. Kunnen jullie bewijzen dat het wel goed is? Dat God er zijn zegen in wil geven?

En als er alleen op deze manier gereageert kan worden op het feit dat ik inenten een vertrouwens kwestie vind, vind ik dat een beetje jammer. Ik zeg al, ik ben niet zonder zonden. Ik probeer alleen het goede te zoeken. Laten we elkaars mening wel gewoon blijven respecteren. Als ik iemand beledigd heb spijt me dat :oops:

Hoewel ik het niet met je eens bent op dit punt, sluit ik me hier toch bij aan.

Zou je trouwens nogwel antwoord willen geven op mijn vraag of er (wat jou betreft) burgerlijke ongehoorzaamheid zou ontstaan als inenting door de overheid verplicht zou worden?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

4ever2all
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor 4ever2all » 13 apr 2005 21:27

Ik weet het niet. Ik vind het net een beetje als die vraag die aan Jezus gesteld werd of ze de keizer belasting moesten betalen. :|

Aan de ene kant mag je niet ongehoorzaam zijn aan de macht die over je gesteld is, aan de andere kant mag je niet ongehoorzaam zijn aan God.

Ik denk wel dat er burgerlijke ongehoorzaamheid van komt als het verplicht is. Of ik het daarmee eens ben weet ik niet. Maar er zullen vast mensen zijn die dan juist aan hun principes gaan vast houden.

Ik denk dat ik op dat moment alleen kan bidden om weisheid van God.

Terug naar “Archief”