mijn hart is zwart

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 10:17

Ikke21 schreef:nee weet ik dat het daar niet overging, maar net wel effies!! Vertel ergens anders is dan waarom je het er niet mee eens bent?
Ik zeg ook niet dat ik het er mee eens ben hoor, absoluut niet zelfs want het gaat niet om het uiterlijk!!

Wil je dat eerste stukje even overnieuw typen? Sorry... Maar dat is echt chinees voor mij...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 apr 2003 10:19

dit was ook niet voor jou hoor, maar ik wil het wel overtypen!! doe ik straks dan ff oke.....

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 08 apr 2003 10:40

TheKeimpe schreef:
Kaw schreef:Oke, hier is mijn antwoord. Mijn hart is zwart, maar door Zijn Genade wil God het door Christus' bloed als wit (schoon) aanzien.

Hmm, ik hoop dat de discussie uitblijft... Ik ben het er ook mee eens, en ik "vrees" voor diegenen die het er niet mee eens zijn...

Nee, mijn hart is niet zwart, want ik ben niet gemaakt als het evenbeeld van de duivel :!:

Sorrie Kempe :oops: maar ik vrees voor degene waar deze stelling voor waar is. :wink:

Ik ben oorspronkelijk gemaakt naar het beeld van God, maar ben in verval gekomen.
Dat maakt mij dus niet meer 100% goed, maar ook niet 100% fout.
Mijn hart is dus grijs :!:

De stelling wordt dan "Mijn hart is grijs, maar door Zijn Genade wil God het door Christus' bloed als wit (schoon) aanzien."

John

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 10:46

groenrondballetje schreef:Ik ben oorspronkelijk gemaakt naar het beeld van God, maar ben in verval gekomen.

John

Euh... Maar daar ben ik het dus SUPER niet mee eens. Ik heb helemaal geen zin om hierop te reageren... Maar goed... Denk je dat je ergens tussen God en de duivel kan staan? Je bent compleet van 1 van beide en niet ergens tussen in. Dan zou er een hemel, een hel, en een soort van grijze schemerwereld bestaan. Je bent zwart of wit. God en de bijbel zijn daar heel zwartwit in.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 apr 2003 10:48

Kaw schreef:
groenrondballetje schreef:Ik ben oorspronkelijk gemaakt naar het beeld van God, maar ben in verval gekomen.

John

Euh... Maar daar ben ik het dus SUPER niet mee eens. Ik heb helemaal geen zin om hierop te reageren... Maar goed... Denk je dat je ergens tussen God en de duivel kan staan? Je bent compleet van 1 van beide en niet ergens tussen in. Dan zou er een hemel, een hel, en een soort van grijze schemerwereld bestaan. Je bent zwart of wit. God en de bijbel zijn daar heel zwartwit in.

Precies, er zijn toch maar 2 wegen ook! De smalle en de brede!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2003 10:49

John,

jammer dat je zo moet brullen, gebruik ff wat minder drukte voortaan :oops:

Adam en Eva hebben met hart en ziel voor Satan gekozen, en dus zijn ze zwart. Wij als hun nageslacht zijn dus van nature ook zwart. Gods beeld, in kennis, gerechtigheid en heiligheid, hebben we moedwillig vernield...
Dan schat je jezelf wel hoog in als je dat als grijs betiteld...

Ik blijf bij mn stelling, misschien met als nuancering dat het hart wit IS als het gewassen is in Christus bloed.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 08 apr 2003 10:54

Kaw schreef:

John

Dus dan ben jij of te wel in en in slecht (de duivel) of perfekt.
Als je perfekt ben heb je Jezus niet meer nodig, en als je in en in slecht bent, wil je Jezus niet meer hebben.

John

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 08 apr 2003 10:56

TheKeimpe schreef:John,
jammer dat je zo moet brullen, gebruik ff wat minder drukte voortaan :oops:

Ik reageerde op iemand die in de 7e posting van de discussie al schreef dat een discussie overbodig was, en dat hij vreesde voor wie het niet met hem eens was ... (misschien een tip voor hem lees Mat.23) :oops:
TheKeimpe schreef:Adam en Eva hebben met hart en ziel voor Satan gekozen, en dus zijn ze zwart. Wij als hun nageslacht zijn dus van nature ook zwart. Gods beeld, in kennis, gerechtigheid en heiligheid, hebben we moedwillig vernield...
Dan schat je jezelf wel hoog in als je dat als grijs betiteld...
Ik blijf bij mn stelling, misschien met als nuancering dat het hart wit IS als het gewassen is in Christus bloed.

Adam en Eva hebben niet met hart en ziel voor satan gekozen; ze hebben ook niet met hart en ziel voor God gekozen.
Ik denk dat de duivel zich zelfs niet wil bekeren tot God, of denk jij van wel :?:

John
Laatst gewijzigd door groenrondballetje op 08 apr 2003 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2003 10:59

Adam en Eva hebben niet met hart en ziel voor satan gekozen; ze hebben ook niet met hart en ziel voor God gekozen.
Ik denk dat de duivel zich zelfs niet wil bekeren tot God, of denk jij van wel

Misschien moet ik het anders zeggen: Adam en Eva hebben met hart en ziel tegen God gekozen. Waarmee ze dus aan de kant van Satan kwamen, als gemeenschappelijke vijand van God.

En het is God die ons wil hebben, wij hebben daar van onszelf geen behoefte aan, toch? Of misschien ben jij wel die uitzondering die wel naar God zoekt (zie psalm 14).

jaop

Berichtdoor jaop » 08 apr 2003 11:00

WEZEN.

wezen is de toekomende vorm van zijn(in dit geval) je kunt uit die tekst niet de conclusie trekken op basis van logica dat die witheid meteen plaats zal vinden. toch ben ik het ook wel een beetje met je eens, maar toch ook weer een beetje niet

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 08 apr 2003 11:04

TheKeimpe schreef:
Ik denk dat de duivel zich zelfs niet wil bekeren tot God, of denk jij van wel

Misschien moet ik het anders zeggen: Adam en Eva hebben met hart en ziel tegen God gekozen. Waarmee ze dus aan de kant van Satan kwamen, als gemeenschappelijke vijand van God.
En het is God die ons wil hebben, wij hebben daar van onszelf geen behoefte aan, toch? Of misschien ben jij wel die uitzondering die wel naar God zoekt (zie psalm 14).

Jezus verteld over 'slechte' mensen dat ze goed voor hun kinderen zorgen, dus dat ze geen 100% egoisten zijn, maar ook geen 100% altruisten.

Als je vertelt dat iemand of 100% goed of 100% slecht is, dan is iemand die zich bekeerd heeft, en voor God wil kiezen 100% goed, en heeft hij Jezus vergeving niet meer nodig. Daarom heb ik problemen met je zwart-wit tegenstelling.

John

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 08 apr 2003 11:05

En hoe verklaar je dan psalm 14? Er is niemand die naar God zoekt?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 11:07

groenrondballetje schreef:Dus dan ben jij of te wel in en in slecht (de duivel) of perfekt.
Als je perfekt ben heb je Jezus niet meer nodig, en als je in en in slecht bent, wil je Jezus niet meer hebben.
John

:? Ik ben van mijzelf in en in slecht. :cry: Echt diep en diep zwart. God heeft uit Zijn liefde mij de wil gegeven om "Jezus te hebben" en nu ben ik in Christus' bloed sneeuwwit voor God's aangezicht. Eerst was ik zwart en nu ben ik wit voor God. Ik ben nooit grijs geweest, want dat kan niet. Misschien voel je je wel zo, maar ooit zal je ontdekken dat je toen zwart was.

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 08 apr 2003 11:12

TheKeimpe schreef:En hoe verklaar je dan psalm 14? Er is niemand die naar God zoekt?

Psalmen 14: 1 [Een] [psalm] van David, voor den opperzangmeester. De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God. Zij verderven het, zij maken het gruwelijk [met] [hun] werk; er is niemand, die goed doet. 2 De HEERE heeft uit den hemel nedergezien op de mensenkinderen, om te zien, of iemand verstandig ware, die God zocht. 3 Zij zijn allen afgeweken, te zamen zijn zij stinkende geworden; er is niemand, die goed doet, ook niet een. 4 Hebben dan alle werkers der ongerechtigheid geen kennis, die mijn volk opeten, [alsof] zij brood aten? Zij roepen den HEERE niet aan. 5 Aldaar zijn zij met vervaardheid vervaard; want God is bij het geslacht des rechtvaardigen. 6 Gijlieden beschaamt den raad des ellendigen, omdat de HEERE zijn Toevlucht is. 7 Och, dat Israels verlossing uit Sion [kwame]! Als de HEERE de gevangenen Zijns volks zal doen wederkeren, [dan] zal zich Jakob verheugen, Israel zal verblijd zijn.
Waarom verheugd Jakob zich als het volk naar God komt, als ook hij 100% slecht is ...

Overigens staat de Bijbel boordevol met mensen die wel naar God zoeken.

John

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 apr 2003 11:14

groenrondballetje schreef:Overigens staat de Bijbel boordevol met mensen die wel naar God zoeken.
John

Een door God gegeven wil.

Terug naar “Archief”