Rooms Katholieke parochie in Spijkenisse
www.felicitasparochie.nl
Moderator: Moderafo's
Zieoendjen schreef:Ehm...dat zal nog moeilijk worden voor de leden die eruit gegaan zijn denk ik. Hier op Urk zit een groot verschil tussen de Ger. Kerk en de CGK. (ik word trwns een beetje gek van de PKN, iedereen praat erover...)
brammetje schreef:Men moet God alleen liefhebben en alleen zichzelf haten.
???
en je naaste dan ????
sorry off topic
frekje schreef:Afat82 schreef: Klopt. En Apeldoorn (Meeuse niet) zit dus min of meer in de hervormde hoek.
Ja, klopt wel. Ik ken die gemeente wel een beetje omdat er redelijk veel mensen naartoe gaan die ik wel ken. Maar het is echt geen zware gemeente, nee.
Nou ja, dan zit er in Apeldoorn dus weer een Hervormde Kerk erbij. Ja, zo kun je het misschien wel zeggen.
Zeg dat dan gewoon: men moet God liefhebben boven alles en je zonden haten.MissF schreef:brammetje schreef:Men moet God alleen liefhebben en alleen zichzelf haten.
???
en je naaste dan ????
sorry off topic
hahha, das al de 4e keer datk em uit ga leggen:
Nu ff centraal dan:
Er staat: Met moet God alleen liefhebben...dat alleen wijst op: alleen liefhebben, dus niet haten enz.
Dat tweede zinnetje is: alleen jezelf haten....daarmee wordt bedoeld: geen anderen haten, en niet jouzelf als Schepsel haten, maar jouw ZONDEN haten....
(en dan kloptie)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten