Bioscoop...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 apr 2005 22:51

Klaas schreef:
Jas schreef:Ik vind het gewoon vreselijk schijnheilig om altijd met dat evangeliseren aan te komen kakken als je je op plaatsen wilt begeven waar je eigenlijk als christen niet thuishoort.

Marnix schreef:Ik ga graag naar een goede film toe en ik heb nooit gezegd dat ik er als motief heb om te evangeliseren.

OK, daar zijn we dan uit. Niemand gaat hier naar de bioscoop om te evangeliseren.

Move on.

Klaas

Ok, duidelijk.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 apr 2005 22:53

joepie schreef:Dan is dat een mooi punt voor jou om aan te werken?
Waarom zoveel harde woorden als je het op een rustiger manier ook kunt zeggen?
Ik vind je namelijk nogal grof en ik denk niet dat je taalgebruik nu echt mensen aanspreekt.
Mij in ieder geval niet.

Dat geeft niet. Jij spreekt mij ook niet aan.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 apr 2005 22:54

spacy schreef:
jas schreef:Ik vind het gewoon vreselijk schijnheilig om altijd met dat evangeliseren aan te komen kakken als je je op plaatsen wilt begeven waar je eigenlijk als christen niet thuishoort. En zachte woorden, die moet je van mij nooit verwachten.

Jezus daalde neer uit de troonzaal van God, om op deze wereld, waar satan overste is, ons in de troep op te zoeken, en zo ons te redden van de weg die we anders zouden gaan.
Gezien je kennis veronderstel ik dat je heel goed door hebt van welke heiligheid en glorie Jezus afdaalde naar de donkerheid, armoede en grootste godeloze schepselen die er rondlopen hier op aarde.

Hij was niet van de wereld, evenals wij niet van de wereld zijn, maar Hij was hier wel op deze wereld, heeft hier rondgelopen.
Evenzo lopen wij hier rond op deze wereld, met al z'n donkere heoken en gaten, wij mogen de weg gaan die God wijst, zijn kinderen bereiken, op plaatsen waar geen of maar weinig licht schijnt.

Het wordt gemakkelijk gezegd dat wij niet van deze wereld zijn, maar is dat wel zo? Vanwaar zijn we dan? Is iedereen bekeerd dan?

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 08 apr 2005 22:55

Nou zeg.. :? Lekker bedoeling hier weer.. :?
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 apr 2005 23:35

Doortje schreef:Nou zeg.. :? Lekker bedoeling hier weer.. :?

Ach ik ben weer te sarcastisch. Sorry. Maar die vraag meen ik echt serieus. Zijn wij echt niet van deze wereld? Als dat zo is, dan betekent dat toch dat we allemaal bekeerd zijn? Of is het een foute conclusie van mij dat wij wanneer we onbekeerd zijn, wel van de wereld zijn? Kan ik dat niet 1 op 1 omdraaien door te stellen dat we wanneer we niet meer van de wereld zijn, dus allemaal bekeerd zijn?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 apr 2005 00:26

Ik vind het een beetje kortzichtig om maar meteen te mekkeren dat een Christen niet in een bioscoop thuishoort. Mag ik dat misschien voor mezelf uitmaken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 00:45

Optimatus schreef:Ik vind het een beetje kortzichtig om maar meteen te mekkeren dat een Christen niet in een bioscoop thuishoort. Mag ik dat misschien voor mezelf uitmaken?

Ah, is dat de nieuwe norm, dat we het voor onszelf uitmaken?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 apr 2005 00:59

jas schreef:
Optimatus schreef:Ik vind het een beetje kortzichtig om maar meteen te mekkeren dat een Christen niet in een bioscoop thuishoort. Mag ik dat misschien voor mezelf uitmaken?

Nah, het individualisme bestaat al sinds de Hervorming hoor (daar is het allemaal mee begonnen), dus zo nieuw is het niet dat we ons niet meer door de Kerk laten gezeggen wat wel en niet mag.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 apr 2005 01:02

jas schreef:

Ik heb nog geen argument gehoord om het niet te doen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 apr 2005 01:06

jas schreef:
joepie schreef:
jas schreef:Het is echt ziekelijk dat evangeliseren van jou. Je doet niet anders dan jezelf een vrijbrief proberen te geven voor activiteiten die je anders als christen niet kunt doen.
Misselijk en laf. Zeg gewoon dat je af en toe graag naar de film gaat en flikker dat maliënkolder van een evangelisatieaspect eens een keer achter je.

Misschien moet je eens op je taalgebruik gaan letten als Christen?
Ik hou niet zo van het gebruik van kracht termen, je kunt het ook op een gewone manier zeggen.

Dat hypocriete gezwijmel maakt me agressief omdat het niet echt is.

Maar je had het ook over taalverruwing. Vind je dan niet dat je daar zelf aan mee bent gaan doen?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 01:16

Optimatus schreef:
jas schreef:
joepie schreef:
jas schreef:Het is echt ziekelijk dat evangeliseren van jou. Je doet niet anders dan jezelf een vrijbrief proberen te geven voor activiteiten die je anders als christen niet kunt doen.
Misselijk en laf. Zeg gewoon dat je af en toe graag naar de film gaat en flikker dat maliënkolder van een evangelisatieaspect eens een keer achter je.

Misschien moet je eens op je taalgebruik gaan letten als Christen?
Ik hou niet zo van het gebruik van kracht termen, je kunt het ook op een gewone manier zeggen.

Dat hypocriete gezwijmel maakt me agressief omdat het niet echt is.

Maar je had het ook over taalverruwing. Vind je dan niet dat je daar zelf aan mee bent gaan doen?

Ja dat klopt. Ik word hier soms vreselijk boos en weet dat dat niet goed is. Maar hier vind men het ook al gauw ruw.
Overigens is het enige ruwe woord hier het woord "flikker".
Het is geen net woord, ben ik met je eens, maar om daar nou zo'n stampij over te maken. Ik ben niet zo van de bedeesde.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 09 apr 2005 01:18

Ik vraag van niemand bedeesd te zijn, maar ik ben niet een groot liefhebber van allerhande krachttermen, welke deze ook zijn mogen. Het is de toon die de muziek maakt en van iemand die in mijn ogen afstotende krachttermen bezigt, ben ik minder snel geneigd iets aan te nemen dan van iemand die zijn boodschap kracht bij zet zonder afstotende krachttermen.

Je kraamt over het algemeen geen onzin uit, maar je boodschap gaat soms verloren in een kakofonie van krachttermen die je boodschap geweld aandoen en dat vind ik jammer. Je bent niet gestoord en je hebt een duidelijke eigen mening die ik het bestuderen waard vind.

joepie

Berichtdoor joepie » 09 apr 2005 07:06

Optimatus schreef:Ik vraag van niemand bedeesd te zijn, maar ik ben niet een groot liefhebber van allerhande krachttermen, welke deze ook zijn mogen. Het is de toon die de muziek maakt en van iemand die in mijn ogen afstotende krachttermen bezigt, ben ik minder snel geneigd iets aan te nemen dan van iemand die zijn boodschap kracht bij zet zonder afstotende krachttermen.

Je kraamt over het algemeen geen onzin uit, maar je boodschap gaat soms verloren in een kakofonie van krachttermen die je boodschap geweld aandoen en dat vind ik jammer. Je bent niet gestoord en je hebt een duidelijke eigen mening die ik het bestuderen waard vind.

Ik niet meer. Ik haak af. Zal zijn stukjes ook niet meer lezen.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 09 apr 2005 08:34

Optimatus schreef:
jas schreef:

Ik heb nog geen argument gehoord om het niet te doen.

De bioscoop is een plaats waar de wereld haar vermaak in zoekt, omdat zij geen lust heeft aan de kennis van Gods wegen. Bovendien bevatten de meeste films vloeken en andere beelden die recht tegen Gods woord indruisen. En dat weet je niet van tevoren.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 09 apr 2005 09:37

joepie schreef:
Optimatus schreef:Ik vraag van niemand bedeesd te zijn, maar ik ben niet een groot liefhebber van allerhande krachttermen, welke deze ook zijn mogen. Het is de toon die de muziek maakt en van iemand die in mijn ogen afstotende krachttermen bezigt, ben ik minder snel geneigd iets aan te nemen dan van iemand die zijn boodschap kracht bij zet zonder afstotende krachttermen.

Ik niet meer. Ik haak af. Zal zijn stukjes ook niet meer lezen.

Beledigd omdat ik schreef dat je me niet aansprak? Sjonge jonge.
Ik wil dan nog wel toelichten waarom je me niet aanspreekt. Omdat je elke tekst zo uitlegt dat ie precies in je straatje past. Zelfs al gaat het tegen de letter van de Schrift in. Zo kun je niet discussiëren want er is dan geen enkele maatstaf meer behalve degene die je zelf stelt.
Zo, heb ik dat weer netjes gezegd, zonder één onvertogen woord?

Terug naar “Archief”