Maar goed, ik ben er al achter dat christenen zich niet meer onderscheiden van de rest van de wereld. Alles gaat toch wel naar de verdoemenis.
Als je het over jezelf hebt ala, maar dan ist ook kappen....alsof jij God bent....
Moderator: Moderafo's
essieee schreef:he refo, absolute rotopmerking!!!!!!!!!Maar goed, ik ben er al achter dat christenen zich niet meer onderscheiden van de rest van de wereld. Alles gaat toch wel naar de verdoemenis.
Als je het over jezelf hebt ala, maar dan ist ook kappen....alsof jij God bent....
joris schreef:op 1 reageer ik met: de zondag is gemaakt voor de mens en niet andersom. Samenkomsten bezoeken vind ik belangrijk. Als die topsport iedere zondagmiddag is denk ik: gewoon doen. Als die topsport de hele dag is waardoor je niet naar een gemeent ekan denk ik: jammer, maar mischien kan je alsnog heel actief meedraaien in bijbelkring werk (waar het echte gemeentezijn gebeurt immers).
op 2 reageer ik met: ik vind het niet oneerbaar voor een man of vrouw om aan turnen te doen. Ik vind turnen over het algemeen er eleganter uit zien dan wielrenners met hun spannende broekjes.
Het lichaam mag je eren en je mag er dus volgens mij ook van genieten.
dat is een bijzonder optelsommetje. ik zeg dat je er van mag genieten, dat je je niet hoeft te verstoppen. En dat turnen oneerbaar vinden volgens mij een geval is van foutieve gedachten die bijgesteld moeten worden. Satan is gek op schuldgevoel aanpraten. God heeft ons notabene naakt geschapen en dat was ook oke!jas schreef:joris schreef:op 1 reageer ik met: de zondag is gemaakt voor de mens en niet andersom. Samenkomsten bezoeken vind ik belangrijk. Als die topsport iedere zondagmiddag is denk ik: gewoon doen. Als die topsport de hele dag is waardoor je niet naar een gemeent ekan denk ik: jammer, maar mischien kan je alsnog heel actief meedraaien in bijbelkring werk (waar het echte gemeentezijn gebeurt immers).
op 2 reageer ik met: ik vind het niet oneerbaar voor een man of vrouw om aan turnen te doen. Ik vind turnen over het algemeen er eleganter uit zien dan wielrenners met hun spannende broekjes.
Dus is dat een doel bij turnen? Anderen van je strakke, vaak uitgemergelde lijf laten genieten?
joris schreef:op 1 reageer ik met: de zondag is gemaakt voor de mens en niet andersom. Samenkomsten bezoeken vind ik belangrijk. Als die topsport iedere zondagmiddag is denk ik: gewoon doen. Als die topsport de hele dag is waardoor je niet naar een gemeent ekan denk ik: jammer, maar mischien kan je alsnog heel actief meedraaien in bijbelkring werk (waar het echte gemeentezijn gebeurt immers).
Zareb schreef:joris schreef:op 1 reageer ik met: de zondag is gemaakt voor de mens en niet andersom. Samenkomsten bezoeken vind ik belangrijk. Als die topsport iedere zondagmiddag is denk ik: gewoon doen. Als die topsport de hele dag is waardoor je niet naar een gemeent ekan denk ik: jammer, maar mischien kan je alsnog heel actief meedraaien in bijbelkring werk (waar het echte gemeentezijn gebeurt immers).
Ik ben het met je eens dat de zondag gemaakt is voor de mens, maar wel met het uiteindelijke doel om die dag voor God te kunnen reserveren. Door de aard van mijn werkzaamheden moet ik vaak op zondag werken. Ik heb daar geen problemen mee, omdat deze werkzaamheden nu eenmaal niet 24-uur stil gelegd kunnen worden. Voor mij betekend dit wel dat ik op zondag niet zal meedoen aan sportactiviteiten. In mijn geval is dat de hondensport. Ik heb een aantal zeer goede honden in de africhting, welke ook op tentoonstellingen hoge punten zouden scoren. Toch zal ik geen kampioen worden omdat de meeste belangrijke internationale wedstrijden altijd op zondag plaatsvinden. Nou, jammer dan.op 2 reageer ik met: ik vind het niet oneerbaar voor een man of vrouw om aan turnen te doen. Ik vind turnen over het algemeen er eleganter uit zien dan wielrenners met hun spannende broekjes.
Ik denk dat je het lichaam inderdaad mag eren als een tempel. Dat betekend ook dat je er goed voor moet zorgen. Sport is daar een goed hulpmiddel bij. Elke zoals veel beroepen hun eigen werkkleding kennen kennen de verschillende sporten ook hun eigen kleding om optimaal te kunnen presteren. En niet om eventuele erotische gevoelens op te wekken. Overigens de oude grieken bedreven de sport in hun nakie. n als je dan kijkt naar Paulus dan gebruikt hij het beeld van de renbaan in z'n preken. Ook geeft hij aan dat hij sport van weinig nut vind maar niet dat het zinloos is. Kennelijk heeft Paulus die naakte kerels ook wel zien rennen en heeft hij daar geen problemen mee gehad.
jas schreef: Het argument dat sommige sporten nou eenmaal bepaalde kleding vereisen is niet relevant. De vraag van de eerbaarheid moet namelijk eerst worden beantwoord alvorens de eisen die de sport aan kleding stelt ingewilligd kunnen worden. Dat kan dus betekenen dat christenen aan bep. sporten niet kunnen meedoen. Jammer dan.
Alles gaat toch wel naar de verdoemenis.
M@rije schreef:Alles gaat toch wel naar de verdoemenis.
Ik zie de link niet met zo met turnpakjes????
Ander voorbeeld:
Pieter van den Hoogenband is een suuuperstrak zwempak...moet ik daar dan ook aanstoot aan hebben omdat het verleidend of wat dan ook zo zijn?![]()
Kvind het echt heel erg vergezocht, snap niet eens dat je aan zulke dingen kunt denken als je kijkt. Je kijkt toch voor de sport?
M@rije schreef:Maar je weet toch wel hoe machtig de zonde is, of heb je daar nog nooit kennis mee gemaakt?
Ja, maar heb echt nog nooooit rare gedachten gehad bij mannen in een strak pakkie...behalve als t mijn eigen vent is uiteraard
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten