God in alledaagse dingen..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

God in alledaagse dingen..

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 19:36

Ik heb even een gek verhaal van mij zelf, uit mijn eigen ervaring. Laatst zat ik een extreem vervelende bui en had zin om uit het dakraam te springen maar daar gaat het nu niet over.

Ik pakte mijn telefoon om mijn vriendin te smssen, maar werken homaar, uit pure waanhoop bad/dacht ik God laat het werken, en het werkte.. Ik kreeg sms terug en wilde weer smssen maar doe homaar.

Na een gebed wel weer, en zo ging het door, elke keer als ik niet bad werkte het niet, en toen ging ik slapen.

Vandaag een soort gelijke ervaring, ik bid soms voordat ik ga rijden (rijles) wat ik erg moeilijk vind en soms echt hopeloos wordt, en het ging fantastisch (voor mij gevoel dan), achteraf gezien is het elke keer goed gegaan als ik bad voor ik ging lessen...

Toeval?
Psychologisch?

NEE... eindelijk geloof ik dat God antwoord..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 19:44

Zeker weten werkt God in kleine dingen! zo vaak dat iets goed verloopt of iets uitblijft en dan bedenk je ineens: oja ik had er voor gebeden!

mijn auto start vaak als ik ervoor gebeden heb. Klinkt raar, maar hier vangt de startonderbreker vaak het signaal niet op en sta ik vaak een hele tijd te klunzen. En met een gebedje doet hij het vaak in een keer. lijkt het.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 19:50

Er is laatst wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werking van gebed bij ziekten. Van de groep waarin de mensen ingedeeld waren waarvoor gebeden werd, genazen er meer en eerder.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 20:00

Gelukkig maar, ik voelde me wel een beetje raar omdat hier even neer te zetten, maar ik moet denken aan de film Bruce Almighty, de man zit een auto en bid 'God give me a sign', prompt komt hij voor een knipperend bord te staan waar op vermeld wordt dat de weg is afgesloten, hij gaat linkaf..

Dan bid hij, 'God give me a bigger sign', even later wordt hij ingehaald door een vrachtwagen vol afgedankte waarschuwingsborden..

Zo blind ben/was ik ook
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 20:04

Als je bidt of God je leidt, dan gebeuren er ech tdingen hoor. Ik heb bijvoorbeeld wel eens een trein gemist en toen kwam ik een oude vriend tegen die echt een gesprek nodig head.
En ik heb ook wel eens treinvertraging gehad zodat ik de trein haalde onderweg naar een sollicitaatiegesprek!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 20:08

joris schreef:En ik heb ook wel eens treinvertraging gehad zodat ik de trein haalde onderweg naar een sollicitaatiegesprek!

En? Had je die baan?

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 20:09

jas schreef:
joris schreef:En ik heb ook wel eens treinvertraging gehad zodat ik de trein haalde onderweg naar een sollicitaatiegesprek!

En? Had je die baan?
euh dat niet. maar dat is ook zo iets, de banen waar ik moeit evoor deed kreeg ik nooit! De banen die ik heb gehad (3) kwamen me aanwaaien en zijn leuk!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 20:59

joris schreef:
jas schreef:

En? Had je die baan?
euh dat niet. maar dat is ook zo iets, de banen waar ik moeit evoor deed kreeg ik nooit! De banen die ik heb gehad (3) kwamen me aanwaaien en zijn leuk!

Dus het soll.gesprek heeft tot niets geleid, derhalve had de trein voor niets vertraging en is je gebed zinloos verhoord?

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 21:02

jas schreef:
joris schreef:
jas schreef:

En? Had je die baan?

Dus het soll.gesprek heeft tot niets geleid, derhalve had de trein voor niets vertraging en is je gebed zinloos verhoord?
zeker niet. want Gods weg met mij is dan wel weer duidelijk geworden. Ik heb altidj een goed gevoel al s ik wordt afgewezen. tis altijd net alsof God dan zegt: nee hier moet je niet wezen jongen, leuk geprobeerd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 23:06

joris schreef:
jas schreef:
joris schreef:
jas schreef:

En? Had je die baan?

zeker niet. want Gods weg met mij is dan wel weer duidelijk geworden. Ik heb altidj een goed gevoel al s ik wordt afgewezen. tis altijd net alsof God dan zegt: nee hier moet je niet wezen jongen, leuk geprobeerd.

Grappige redenatie. Heb je nog nooit gewerkt dan?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2005 23:19

mischien een simpele tip.

schrijf elke dag eens of waar voor je nou hebt gebeden, en kijk en verwonder je hoevaak God je gebed verhoord!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 08 apr 2005 08:07

jas schreef:
joris schreef:
jas schreef:
joris schreef:
jas schreef:

En? Had je die baan?

Grappige redenatie. Heb je nog nooit gewerkt dan?
tuurlik, ik heb steeds op plaatsen gewerkt waar God me duidelijk kon gebruiken. En die plaatsen heb ik dus niet opgezocht. DIe zijn me opgevallen, heb ik open sollicitaties gestuurd, veranderde het sollicitaitegesprek in een interessant overleg en heb ik er zelf ongeveer niets voor hoeven te doen.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: God in alledaagse dingen..

Berichtdoor Acire » 08 apr 2005 13:16

Raido schreef:NEE... eindelijk geloof ik dat God antwoord..

Wauw! :)

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 08 apr 2005 14:33

Weet je, je kan tot God bidden en hem vragen om bijv. de allerdaagse dingen. Ik geloof zeker dat Hij antwoordt. Alleen niet op de manier die jij soms van Hem verwacht en waar je op hoopt.
Bijv. als je bid voor een ziek familielid / vriend(in) en God maakt diegene niet beter dan was het niet wat je had gehoopt of verwacht. Maar God antwoordt zeker!!
Afbeelding

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 09 apr 2005 11:43

Ik had gisteren een uitvoering met mijn fluit en ik had er echt geen zin in. Omdat ik weet dat ik altijd dichtklap als ik voor publiek moet spelen en ik mezelf vervolgens voor schut zet en uiteindelijk al balend het podium weer af kom. Ik dacht ook al dat mijn d-examen over twee weken echt helemaal zou gaan mislukken omdat het oefenen die middag slechter dan ook was gegaan.
Dus bad ik 's middags of het goed mocht gaan 's avonds. En die avond ging het redelijk goed en vond ik het voor het eerst sinds maanden weer LEUK om voor publiek te spelen.
God zij geloofd!
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

Terug naar “Archief”