Wandelen met Jezus.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jansen
Mineur
Mineur

Wandelen met Jezus.

Berichtdoor Jansen » 06 apr 2005 14:36

L.S.

Hoe denken jullie over de wandel met Christus?
In ons refo-wereldje is er vaak zo veel aandacht voor bekering, uitverkiezing en wedergeboorte dat er maar weinig aandacht is voor de wandel met Christus, de levensheiliging, het meer op Jezus gaan lijken.
Gelukkig komt er in mijn kerk (GB) steeds meer aandacht voor dit onderwerp, we mogen immers niet blijven steken bij de verlossing!

De Heer zegt immers zo vaak in Zijn Woord: 'Volg mij na'. Volgen betekent niet alleen dat je ertoe komt om Hem te gaan volgen (wedergeboorte/bekering) maar ook dat je Hem blijft volgen, dat je achter Hem aan blijft lopen! Als we tot bekering komen maar we besteden geen aandacht aan het wandelen met Jezus, dan zijn we wel gereed om Hem te volgen, maar lopen we Hem niet achterna!

Groeien in Zijn beeld, levensheiliging, wandelen met Christus....doe jij het al? Ben je er al aan toe gekomen? Hoe doe jij dat? Hoe denkt men daarover bij jou in de kerk?
Gods verborgen omgang vinden
zielen, waar Zijn vrees in woont;
't heilgeheim wordt aan Zijn vrinden,
naar Zijn vreeverbond getoond.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 apr 2005 14:52

wandelen met Jezus is geweldig. ja hoe doe je dat.

Ik zelf door constant te beseffen dat ik zonder Jezus niks kan doen. Ik begin elke ochtend mij gebed: "Jezus kom in mijn hart, want ik durf niet meer zonder u op stap".
In alle keuzes die ik maak wil ik graag Jezus betrekken. simpele keuze's bijvoorbeeld hoe ga ik vandaag mijn dag indelen. Maar ook moeilijkere keuzes: welke studie ga ik volgen, waar ga ik solliciteren, zal ik die opdracht aannemen of niet.

Wandelen met Jezus is Jezus jouw levensroer over laten nemen. Als je wandeldt met Jezus moet je ook constant in contact staan met Jezus door simpel even te bidden, na te denken, te zingen enz.

Wat ik merk is dat wandelen met Jezus door het leven heen geweldig is.
Je voelt een rust, je hoeft je in 1 keer niet meer zorgen te maken over sitaties waar je normaal op de kop van zou staan. Door te leven met Jezus krijg je een dieper zicht op waar het leven nu eigenlijk om gaat.

Wandelen met Jezus is je autome mens opgeven, en Jezus in jou laten leven!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 16:17

Als we tot bekering komen maar we besteden geen aandacht aan het wandelen met Jezus, dan zijn we wel gereed om Hem te volgen, maar lopen we Hem niet achterna!

Als je geen aandacht besteeds aan het wandelen met Jezus ben je ook niet gereed om Hem te volgen...
Engaged @ 07-01-2005

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 06 apr 2005 16:30

hijwel schreef:wandelen met Jezus is geweldig.
....door constant te beseffen dat ik zonder Jezus niks kan doen. Ik begin elke ochtend mij gebed: "Jezus kom in mijn hart, want ik durf niet meer zonder u op stap".
In alle keuzes die ik maak wil ik graag Jezus betrekken.

Wandelen met Jezus is Jezus jouw levensroer over laten nemen. Als je wandeldt met Jezus moet je ook constant in contact staan met Jezus door simpel even te bidden, na te denken, te zingen enz.

Je voelt een rust, je hoeft je in 1 keer niet meer zorgen te maken over sitaties waar je normaal op de kop van zou staan. Door te leven met Jezus krijg je een dieper zicht op waar het leven nu eigenlijk om gaat.

Wandelen met Jezus is je autome mens opgeven, en Jezus in jou laten leven!

Ik ben het er helemaal mee eens! Zo ervaar ik het ook ongeveer, het is inderdaad jezelf overgeven, je leven steeds weer in Zijn handen leggen. De kern van het wandelen met Jezus is wat mij betreft: 'Hij moet wassen, ik moet minder worden'.

Dus in de GerGem kennen ze het 'wandelen met Jezus' ook? Dat verbaast me wel enigzins :shock: , tenminste in de GerGem-kerk bij ons in de buurt is het 'clubje' 'uitverkorenen' maar klein. :cry: dat vind ik wel triest, dat zo veel mensen (want het is een grote gemeente) de rijkdom van het wandelen met Jezus niet (mogen) kennen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 apr 2005 16:50

ja hoor dat kennen ze bij de ger. gem ook wel hoor :wink:

nooit mensen in hokjes duwen, in elke kerk zitten mensen die wandelen met Jezus.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 06 apr 2005 18:20

Dat is waar, maar het komt daar wel vaker voor dat er wordt gezegd dat wandelen met Jezus zowat onmogelijk is.
Engaged @ 07-01-2005

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 06 apr 2005 18:44

M@rije schreef:Dat is waar, maar het komt daar wel vaker voor dat er wordt gezegd dat wandelen met Jezus zowat onmogelijk is.

je moet je nooit afzeten tegen mensen of een kerk. Ik zit zelf ook in de ger. gem. (niet dat ik daar nog vaak kom... maar ja).

Wel mag je vechten voor de waarheid, dwars tegen de leugen in gaan. Maar in alles moeten we vol liefde blijven tegenover andere christenen en kerken.

vink ook vaak moeilijk.. Maare ondanks alles moet ik onze dominee lief hebben.. Ik heb hem een poosje wel kunnen schieten. Maar elke keer als ik langs zijn huis kwam heb ik hem gezegend in Gods naam. Mischien een manier om van mensen te houden ondanks wat ze allemaal zeggen.

brammetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor brammetje » 06 apr 2005 19:44

Wandelen met Jezus is in de eerste plaats luisteren naar wat Hij zegt en doen wat Hij zegt .

Dit betekent heel concreet dat je word geleid door de Heilige Geest . En dus weet wat je te doen staat al gaat het dwars tegen alles in . En kom je alleen te staan zonder de Kerk als muur om je heen .

Wandelen met Jezus is een avontuur op zichzelf en ja de rest maakt niet zo veel meer uit , jezelf mogen zijn zoals je bedoeld bent en geschapen . elke dag iets meer . vertrouwen op zijn belofte , geen gemakkelijke reis maar wel een begouden aankomst .

:D
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Wandelen met Jezus.

Berichtdoor frekje » 06 apr 2005 21:11

Jansen schreef: Groeien in Zijn beeld, levensheiliging, wandelen met Christus....doe jij het al? Ben je er al aan toe gekomen? Hoe doe jij dat? Hoe denkt men daarover bij jou in de kerk?

Wandelen met Christus... ja, hoe stel je dat precies voor. Wat wordt er precies onder verstaan? Ik ben er wel aan toe, en onze kerk is ook GB (iets zwaarder dan jou kerk denk ik), maar ik denk dat ze het bij ons in het algemeen ook wel als positief vinden... Vaak blijft men idd steken bij ellende enz.
Afbeelding
We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 apr 2005 21:18

Groeien in Zijn beeld, levensheiliging, wandelen met Christus....doe jij het al? Ben je er al aan toe gekomen? Hoe doe jij dat? Hoe denkt men daarover bij jou in de kerk?
jij jij jij.... hoe denkt Christus erover ;-) over dat kleine groepje uitverkorenen in de gergem, hoe zie jij aan de buiten kant of iemand bekeerd is? uitverkoren is?

Wandelen met Jezus.. wat is het? Ellende blijf je daar op steken? Ja voor de buitenkant wel ja, maar ik denk dat vreugde naar de ziel is, naar je geest, en dat hoeft niet altijd geuit te worden in Hallelujah gezang en handgeklap...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 07 apr 2005 08:30

Raido schreef:jij jij jij.... hoe denkt Christus erover ;-) over dat kleine groepje uitverkorenen in de gergem, hoe zie jij aan de buiten kant of iemand bekeerd is? uitverkoren is?

Ik zie helemaal niet of iemand bekeerd dan wel uitverkoren is, ik heb het er juist over dat zoveel mensen in die gemeente wel met Jezus willen wandelen, maar er niet toe komen omdat de domi hen leert dat ze niet uitverkoren zijn en dat ze maar stilletjes moeten afwachten of het toch ooit nog mocht gebeuren dat ze bekeerd worden. Dat vind ik zo triest, zo'n grote gemeente, met zoveel potentieel, zoveel mensen die de Heere zo liefheeft en waarvan de Heere zo graag wil dat ze tot Hem naderen, en toch komt het er niet van omdat hen geleerd wordt stilletjes af te wachten wat er ooit mocht staan te gebeuren.

Wandelen met Jezus.. wat is het? Ellende blijf je daar op steken? Ja voor de buitenkant wel ja, maar ik denk dat vreugde naar de ziel is, naar je geest, en dat hoeft niet altijd geuit te worden in Hallelujah gezang en handgeklap...

Heb je mij dat horen zeggen? Ik niet! Ik zeg niet dat we door de kerk moeten hossen als ware het carnaval, ik zeg niet dat we na elke zin van de dominee Hallelujah of Amen moeten roepen, dat maak jij er van!
Aan de andere kant denk ik ook niet dat het goed is om aan de buitenkant altijd in ellende te blijven zwelgen, als je beseft dat de Heere je verlost heeft en dat je uit genade leeft hoef je toch niet je ganse leven in zak en as te gaan?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 08:49

Wat dan ook niet in de gergem gebeurd, dat andere was een reactie op frekje

frekje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor frekje » 07 apr 2005 09:23

Raido schreef:Wat dan ook niet in de gergem gebeurd, dat andere was een reactie op frekje

Hoeft idd niet geuit te worden in handgeklap enz., maar het is niet onmogelijk... Maar hoe stel je je dat dan wel voor?
Afbeelding

We loved Him, because He first loved us!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 09:28

Zoals het in elke kerk gebeurd op hun eigen manier... Het lezen van Gods woord, het proberen te leven naar de instellingen van Gods Heilige Schrift, naar de kerk gaan, het Avondmaal..

Allemaal dingen waarin je kunt wandelen met Jezus

Jansen
Mineur
Mineur

Berichtdoor Jansen » 07 apr 2005 14:02

Raido schreef:Wat dan ook niet in de gergem gebeurd, dat andere was een reactie op frekje

ik begrijp dat je het niet leuk vind om aanmerkingen te horen op de kerk die je lief is, maar je kunt toch niet ontkennen wat er gepreekt wordt? Zelf ben ik verschillende keren in diensten met ds.C.A.van Dieren geweest, maar ik kan niet zeggen dat het gehoor werd aangespoord om hun toevlucht tot Jezus te nemen en te knielen aan het kruis (hoewel ik Van Dieren een zeer kundig leraar en goede redenaar vind).

Terug naar “Archief”