maken wij het niet veel te moeilijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 apr 2005 16:46

essieee schreef:Maar het recht God's zal pas verdwijnen na de dood denk ik.

Ik denk dat het helemaal niet verdwijnt. Het recht Gods wordt alleen vaak verward met verdoemenis, terwijl het daar helemaal niet exclusief voor staat.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 04 apr 2005 18:31

Als de Heere in je leven komt, je wederom geboren doet worden dan ga je dat recht juist lief krijgen en daar zeg je amen op! De Heere is de IK ZAL ZIJN DIE IK ZIJN ZAL. Wij onderscheiden zijn eigenschappen, maar ook daarin is de Heere 1. Zijn lankmoedigheid doet niets af of toe aan zijn recht. En zijn recht doet niets af of toe aan zijn liefde. Hij is VOLMAAKT.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 04 apr 2005 20:11

Aragorn schreef:
essieee schreef:Maar het recht God's zal pas verdwijnen na de dood denk ik.

Ik denk dat het helemaal niet verdwijnt. Het recht Gods wordt alleen vaak verward met verdoemenis, terwijl het daar helemaal niet exclusief voor staat.

ja ik snap wat je bedoelt En inderdaad, het recht zal oook niet verdwijjnen want je zal je eeuwig blijven verwonderen.!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2005 00:44

essieee schreef:Vind ik eerlijk gezegt erg kort door de bocht. wat je zegt klopt maar denk je dat voorzichtigheid juist niet okay is. Je kunt je maar een keer bedriegen....Onderzoekt uzelven zeer nauw. Als je kijkt naar de dwaze maagden, de rijke jongeling, de rijke man....allemaal nette, gelovige mensen en toch.....

Klopt. Je kan jezelf bedriegen.. en daar moet je voor utkijken. Je kan denken: Met mij zit het wel goed... en ondertussen zit het misschien helemaal niet goed. Maar dat is je eigen wil, je eigen keuze... in alle voorbeelden die je hier noemt wordt dat ook benadrukt. Wat is dus aangaf klopt... Als je gelooft droeg Christus de straf. Dat is niet kort door de bocht, zo is het... als het schijn is is je geloof niet echt....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 apr 2005 21:18

mystery schreef:God vergeet Zijn recht inderdaad niet, maar als je Zijn kind mag zijn, ziet God je zonden niet meer, omdat je in Christus bent.
God, de Geest, laat je Zijn recht zien en daardoor leer je dat alleen Jezus de weg is naar verlossing. Als je weet dat je Gods kind bent, is Gods recht verdwenen, alhoewel je er nog flink last van kunt hebben.

God doet nooit en te nimmer afstand van Zijn recht. Als Hij dat deed zou Hij stoppen God te zijn. Het recht is nl. inherent aan het Goddelijk Wezen. Echter, als de mens in Christus ingeplant mag zijn, heeft Christus aan dat Recht voldaan. Het is dus niet zo dat er afstand van gedaan is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

André

Berichtdoor André » 07 apr 2005 00:36

jas schreef:
mystery schreef:God vergeet Zijn recht inderdaad niet, maar als je Zijn kind mag zijn, ziet God je zonden niet meer, omdat je in Christus bent.
God, de Geest, laat je Zijn recht zien en daardoor leer je dat alleen Jezus de weg is naar verlossing. Als je weet dat je Gods kind bent, is Gods recht verdwenen, alhoewel je er nog flink last van kunt hebben.

God doet nooit en te nimmer afstand van Zijn recht. Als Hij dat deed zou Hij stoppen God te zijn. Het recht is nl. inherent aan het Goddelijk Wezen. Echter, als de mens in Christus ingeplant mag zijn, heeft Christus aan dat Recht voldaan. Het is dus niet zo dat er afstand van gedaan is.
God's recht is m.i. zo simpel als maar kan, namelijk dat is Zijn Vader zijn voor Zijn kinderen.

joepie

Berichtdoor joepie » 07 apr 2005 06:53

De topic starter vroeg zich af of wij het niet veel te moeilijk maken.
Mijn antwoord opnieuw is: JA!
Lees het hele topic nog eens door, en je kunt niet anders dan daarop ja zeggen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2005 07:22

joepie schreef:De topic starter vroeg zich af of wij het niet veel te moeilijk maken.

helemaal mee eens!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 07:36

hijwel schreef:
joepie schreef:De topic starter vroeg zich af of wij het niet veel te moeilijk maken.

helemaal mee eens!
*geselt zich zelf*

Ik ben het met andré eens, probleem is dat we dan een andere defintie van Zijn kind hebben :mrgreen:
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 apr 2005 21:33

Ja, en toch...ondanks alles kan ik van mezelf uit niet anders zeggen dan ja-nee.
Ja, omdat het duidelijk is wanneer je je een Kind van Vader mag noemen.
Nee, omdat ik denk dat het zo nauw ligt allemaal en je jezelf maar een keer kan bedriegen. Dan denk ik aan iemand die zei.'Liever mijn hele leven bezig zijn of ik me echt niet bedrieg dan met een ingebeelde Christus bij de hemelpoort te komen....'

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 apr 2005 07:41

essieee schreef:Nee, omdat ik denk dat het zo nauw ligt allemaal en je jezelf maar een keer kan bedriegen. Dan denk ik aan iemand die zei.'Liever mijn hele leven bezig zijn of ik me echt niet bedrieg dan met een ingebeelde Christus bij de hemelpoort te komen....'

zou dat goed zijn? heel je leven bezig met of je nou bij God mag horen of niet. Ik vindt nergens iemand terug in de bijbel die het daar echt moeilijk mee had of zo. Hoe zie jij dat bedriegen voor je?

* even buiten onze gesprekken om over vergeving ;)*
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 apr 2005 21:38

hijwel schreef:
essieee schreef:Nee, omdat ik denk dat het zo nauw ligt allemaal en je jezelf maar een keer kan bedriegen. Dan denk ik aan iemand die zei.'Liever mijn hele leven bezig zijn of ik me echt niet bedrieg dan met een ingebeelde Christus bij de hemelpoort te komen....'

zou dat goed zijn? heel je leven bezig met of je nou bij God mag horen of niet. Ik vindt nergens iemand terug in de bijbel die het daar echt moeilijk mee had of zo. Hoe zie jij dat bedriegen voor je?

* even buiten onze gesprekken om over vergeving ;)*

Dat weet ik ook niet heel precies. Er staat namelijk ook in de Bijbel dat ongeloof (dus de vraag of je echt bekeerd bent) een grote zonde is.
Waar ik bang voor ben is dat ik ervan overtuigd ben dat God mijn zonden vergeven heeft, ik Zijn kind mag zijn, enz....dat ik mezelf dat wijs maak en het niet van God is. Snap je, bang dat ik de verkeerde Afzender zie!!

( :wink:)

joepie

Berichtdoor joepie » 08 apr 2005 21:44

En wie zou die afzender dan moeten zijn :o :?:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 08 apr 2005 21:46

joepie schreef:En wie zou die afzender dan moeten zijn :o :?:

God zou het moeten zijn, ben bang dat ik hetzelf ben....(ik of de duivel)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 apr 2005 21:57

essieee schreef:Er staat namelijk ook in de Bijbel dat ongeloof (dus de vraag of je echt bekeerd bent) een grote zonde is.

Je maakt me nieuwsgierig, waar staat dat, dat de vraag of je echt bekeerd bent een grote zonde is? Die Bijbel heb ik nog niet.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Terug naar “Archief”