essieee schreef:Maar het recht God's zal pas verdwijnen na de dood denk ik.
Ik denk dat het helemaal niet verdwijnt. Het recht Gods wordt alleen vaak verward met verdoemenis, terwijl het daar helemaal niet exclusief voor staat.
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:essieee schreef:Maar het recht God's zal pas verdwijnen na de dood denk ik.
Ik denk dat het helemaal niet verdwijnt. Het recht Gods wordt alleen vaak verward met verdoemenis, terwijl het daar helemaal niet exclusief voor staat.
essieee schreef:Vind ik eerlijk gezegt erg kort door de bocht. wat je zegt klopt maar denk je dat voorzichtigheid juist niet okay is. Je kunt je maar een keer bedriegen....Onderzoekt uzelven zeer nauw. Als je kijkt naar de dwaze maagden, de rijke jongeling, de rijke man....allemaal nette, gelovige mensen en toch.....
mystery schreef:God vergeet Zijn recht inderdaad niet, maar als je Zijn kind mag zijn, ziet God je zonden niet meer, omdat je in Christus bent.
God, de Geest, laat je Zijn recht zien en daardoor leer je dat alleen Jezus de weg is naar verlossing. Als je weet dat je Gods kind bent, is Gods recht verdwenen, alhoewel je er nog flink last van kunt hebben.
God's recht is m.i. zo simpel als maar kan, namelijk dat is Zijn Vader zijn voor Zijn kinderen.jas schreef:mystery schreef:God vergeet Zijn recht inderdaad niet, maar als je Zijn kind mag zijn, ziet God je zonden niet meer, omdat je in Christus bent.
God, de Geest, laat je Zijn recht zien en daardoor leer je dat alleen Jezus de weg is naar verlossing. Als je weet dat je Gods kind bent, is Gods recht verdwenen, alhoewel je er nog flink last van kunt hebben.
God doet nooit en te nimmer afstand van Zijn recht. Als Hij dat deed zou Hij stoppen God te zijn. Het recht is nl. inherent aan het Goddelijk Wezen. Echter, als de mens in Christus ingeplant mag zijn, heeft Christus aan dat Recht voldaan. Het is dus niet zo dat er afstand van gedaan is.
*geselt zich zelf*hijwel schreef:joepie schreef:De topic starter vroeg zich af of wij het niet veel te moeilijk maken.
Mijn antwoord opnieuw is: JA!
Lees het hele topic nog eens door, en je kunt niet anders dan daarop ja zeggen.
helemaal mee eens!
joepie schreef:De topic starter vroeg zich af of wij het niet veel te moeilijk maken.
Mijn antwoord opnieuw is: JA!
Lees het hele topic nog eens door, en je kunt niet anders dan daarop ja zeggen.
essieee schreef:Nee, omdat ik denk dat het zo nauw ligt allemaal en je jezelf maar een keer kan bedriegen. Dan denk ik aan iemand die zei.'Liever mijn hele leven bezig zijn of ik me echt niet bedrieg dan met een ingebeelde Christus bij de hemelpoort te komen....'
hijwel schreef:essieee schreef:Nee, omdat ik denk dat het zo nauw ligt allemaal en je jezelf maar een keer kan bedriegen. Dan denk ik aan iemand die zei.'Liever mijn hele leven bezig zijn of ik me echt niet bedrieg dan met een ingebeelde Christus bij de hemelpoort te komen....'
zou dat goed zijn? heel je leven bezig met of je nou bij God mag horen of niet. Ik vindt nergens iemand terug in de bijbel die het daar echt moeilijk mee had of zo. Hoe zie jij dat bedriegen voor je?
* even buiten onze gesprekken om over vergeving*
essieee schreef:Er staat namelijk ook in de Bijbel dat ongeloof (dus de vraag of je echt bekeerd bent) een grote zonde is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten