God persoonlijk kennen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 apr 2005 13:24

Hans Soet schreef:Ja, dat verlangen naar God is er soms ja. En dan vraag ik hem ook: Heere ik ben zo ongelovig. Wil u mij dat geloof schenken?

Hijwel, ik waardeer al je bijdragen. Maar ik heb blijkbaar een steen op mijn hart van ongeloof. Het blijft bij mij bij: falen. Sorry..

waarom kan/wil je dan niet geloven? eigenlijk is het toch de grote onzin?
Jezus in de enige die je echt mag geloven. Jezus is de enige die volkomen te vertrouwen is. Maar juist in Hem wil je niet vertrouwen?

je kan je beste vriend vertrouwen, maar God jou schepper die jou gemaakt heeft vertrouw je niet.. Je vertrouwt jezelf nog liever toe aan de duivel? Waarvan je ook nog eens gelooft dat hij het slechtste met jou voor heeft. Geloof je niet dat Degene die jou gemaakt heeft veel beter weet wat er met jou leven moet gebeuren?

Weet je Hans, iedereen kan zeggen dat je het geloof moet ontvangen. Maar de Schepper van Hemel en aarde, wacht op jou met open armen. Tot dat jij je helemaal overgeeft aan Hem die jou gemaakt heeft.

Bid eens het volgende gebed:
Vader in de hemel U ziet mij. U weet wat ik nodig heb en wat ik voel.
U zegt in uw Woord dat u naar deze aarde bent gekomen om mij te redden. Heer mijn Schepper u weet wat ik nodig heb in dit leven. Ik wil niet meer in de handen van de duivel leven. Ik kan niet zonder U, en wil heel het leven met u door gaan, hoe moeilijk het ook gaat worden. Heer u zal ik gehoorzamen in mijn leven. Ik wil voortaan leven uit uw kracht!
Heer ik vertrouwen U, kom elke keer weer mijn wanttrouwen te hulp!

Als je dit met je hart gebeden hebt betekend dit dat je Jezus hebt toegelaten in je leven. En dat Hij het werk zal beginnen in je leven!
Luister, Ik klop op de deur. Als iemand Mij hoort en de deur opendoet, zal Ik bij hem binnenkomen. Dan zullen wij samen eten; hij met Mij en Ik met hem.’ (Openbaring 3:20)

Jou deur van je hart is opengegaan voor Jezus, Je hebt Jezus uitgenodigt om in je hart te komen wonen. Nu mag je weten en geloven dat Hij vanaf nu door zal gaan in je leven. Door elke keer in afhankelijkheid van Hem te leven.

Maar allen die Hem wel aanvaard hebben, heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden... Dat is niet uw eigen verdienste, maar een geschenk van God.’ (Johannes 1:12; Efeziërs 2:8b)

Je hebt Jezus aanvaard in je leven, je eigen (oud ik) is met Jezus gekruisigt aan het kruis, nu mag je samen met Jezus opstaan in een nieuwe leven. Je mag weten voor altijd een kind van Hem te zijn.

ik nodig je uit om dit echt te doen!!! bid, geloof, en leef samen met Jezus verder!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Hans Soet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Hans Soet » 01 apr 2005 14:54

*gaat verder via PB*

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 apr 2005 20:52

hijwel schreef:
Hans Soet schreef:Ja, want wat is God kennen? Als je Hem kent, komt doordat het Zijn werk is. Anders zul je Hem nooit leren kennen.

Maar ik besef wel terdege dat ik alles in het werk zal moeten stellen om Hem te leren kennen, en probeer dat ook. Maar hoe kan ik zeggen met mijn mond ik ken Hem, terwijl ik Hem niet met mijn hart ken?

maar wat moet er volgens jou dan gebeuren om Jezus in je hart te leren kennen?

Je stelt hier de vraag van Nicodemus. En daar is maar één antwoord op mogelijk: "Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Zo iemand niet geboren wordt uit water en Geest, hij kan in het Koninkrijk Gods niet ingaan". (Joh. 3:5)
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 apr 2005 21:02

joris schreef:Hans, volgens mij maak je je zorgen om niets hoor. De Heilige Geest werkt in je, anders ga je noooit de vader aanbidden. Dat staat ook in de bijbel.

1 Sam.13:9; "Toen zeide Saul: Brengt tot mij herwaarts een brandoffer, en dankofferen; en hij offerde brandoffer".
Je geeft een slechte raad Joris aan Hans om zich maar geen zorgen te maken. Zolang wij niet in en met Christus verenigd zijn is er alle reden om ons zorgen te maken. En dat al het bidden en danken van de Heilige Geest is, is larie. We zien aan Saul dat dit niet zo is. Het kwam bij Saul niet uit zijn hart en dat is nou net waar Hans zo bang voor is. Dat hij zichzelf bedriegt.
Jij zet hem nu op drijfzand en dat is levensgevaarlijk.

joris

Berichtdoor joris » 06 apr 2005 21:07

jas schreef:
joris schreef:Hans, volgens mij maak je je zorgen om niets hoor. De Heilige Geest werkt in je, anders ga je noooit de vader aanbidden. Dat staat ook in de bijbel.

1 Sam.13:9; "Toen zeide Saul: Brengt tot mij herwaarts een brandoffer, en dankofferen; en hij offerde brandoffer".
Je geeft een slechte raad Joris aan Hans om zich maar geen zorgen te maken. Zolang wij niet in en met Christus verenigd zijn is er alle reden om ons zorgen te maken. En dat al het bidden en danken van de Heilige Geest is, is larie. We zien aan Saul dat dit niet zo is. Het kwam bij Saul niet uit zijn hart en dat is nou net waar Hans zo bang voor is. Dat hij zichzelf bedriegt.
wat voor saul geldt hoeft toch neit voor ons te gelden? moet je nu bang worden omdat je misschien zo bent als saul? dat vindt ik lariekoek. en dan moet ik denken aan de teksten in 1 johannes waar staat dat 'in de liefde geen plaats is voor angst'.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 06 apr 2005 21:20

wat voor saul geldt hoeft toch neit voor ons te gelden? moet je nu bang worden omdat je misschien zo bent als saul? dat vindt ik lariekoek. en dan moet ik denken aan de teksten in 1 johannes waar staat dat 'in de liefde geen plaats is voor angst'.
Dat kun je dan ook mooi aanhalen bij alle gelovigen die ooit tot bekering zijn gekomen, ja waarom zou Jezus alleen bekering zoals dat in Zijn Woord beschreven staat..

Misschien wordt ik wel bekeerd door me aan te sluiten bij het Zen-Boedisme, God werkt toch niet alleen zoals het in Gods Woord gebeurd..

Gods Woord is een licht voor je voet, geen licht waar je je vingers aan brand
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joris

Berichtdoor joris » 06 apr 2005 21:29

ik snaphet niet meer.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 06 apr 2005 22:53

joris schreef:
jas schreef:

Nee, niet bedoeld om mensen bang te maken, maar wel om ervoor te waken niet op zandgronden te bouwen. M.b.t. de zaligheid kunnen we maar niet voorzichtig genoeg zijn. Er is geen herkansing weet je wel?
Met dat voorbeeld van Saul wou ik alleen maar zeggen dat het niet klopt wat je zei, dat iedereen die God bidt daartoe door de H.G. gedreven wordt. Saul is nooit, maar dan ook nooit door de H.G. gedreven maar altijd door eigen eer.
Een mens moet altijd maar ontgrond worden. Telkens maar weer opnieuw, want anders is het altijd maar eigen eer.

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 07:29

Dat zou ik niet durven zeggen. in het ot was de Heilige Geest niet uitgestort en beschikbaar voor iedereen. hij werd aan speciale mensen gegeven. Ook aan Saul, en het werd hem ook weer afgenomen volgensmij.
Wij leven in het nt , na pinksteren dus dat is niet meer te vergelijken volgens mij.

Ieder weet toch zelf oprecht zijn beweegredenen? bovendien kan je als buitenstaander ook zien of iemand de vrucht van de Geest laat zien.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 07:39

Ofwel, de uitverkiezing is achterhaalt met de uitstorting? vreemd dat die tongen van vuur niet over heel de wereld gezien werden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2005 08:01

er is niemand die God zoekt, ook niet 1

als je wel opzoekt bent mag je dus de logische conclusie trekken dat God al in jou aan het werk is.

of niet?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 08:48

Raido schreef:Ofwel, de uitverkiezing is achterhaalt met de uitstorting? vreemd dat die tongen van vuur niet over heel de wereld gezien werden.
ik denk dat je helemala gelijk hebt.

De uitverkiezing gold voor het vok Israel, dat was uitverkoren om geheiligd te zijn in de geschiedenis zodat de verlosser geboren kon worden.
in het nt is het duidelijk dathet evangelie er voor iedereen is die gelooft.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 08:54

Dat is het toch duidelijk dat als jij tot geloof komt, jij een uitverkoren was? Iemand die apart is gezet van de beginne af?

Alleen de uitverkorenen zullen het evangelie geloven..

joris

Berichtdoor joris » 07 apr 2005 08:56

Raido schreef:Dat is het toch duidelijk dat als jij tot geloof komt, jij een uitverkoren was? Iemand die apart is gezet van de beginne af?

Alleen de uitverkorenen zullen het evangelie geloven..
dan kunnen we die theorie laten varen toch? maar het lijkt erop dat je dan nog allemaal grenzen en toestanden hebt waaraan je moet voldoen tot je overtuigd mag zeggen dat je geloofd.
volgens mij vraagt God geloof en van daar uit bekering. En als je gedoopt bent als kind, ben je christelijk opgevoed, hoef je je niet echt te bekeren maar moet je nog wel zelf persoonlijk een christen worden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2005 09:16

God vraagt geen geloof en bekering... dat schenkt Hij jou, in zijn ontiegelijke goedheid!

Terug naar “Archief”