Sabra schreef:tinos schreef:
dus volgens jou, sabra, zijn alle mensen die niet reformatorisch zijn per definitie fout? die kunnen dus ook niets goeds doen? ik ben blij dat er veel niet refo's goede dingen doen vaak zijn het nog dingen waar refo's veel van kunnen leren.. beetje rare stelling van je
Zeg ik dat? Ik ben zelf niet eens reformatorisch.
Ik verbaas mij gewoon over het feit dat men hier geen onderscheid kan maken tussen het instituut Rooms-Katholieke kerk en haar officiële leer en de individuele gelovigen.
Wanneer ik aandraag dat de Mariaverering door wijlen Johannes Paulus II een overblijfsel is van de oude Mesopotamische gewoontes om de oermoeder of moedergod Isis te aanbidden, dan reageert er niemand op.
Dat Optimatus zegt dat er gelukkig mensen zijn die vinden dat de Paus goed deed, ook al waren zijn redenen twijfelachtig, vind ik nogal schrikbarend. Ik heb niet voor niets gevraagd om eens 1 Korinthe 3: 5-15 te lezen, waarin staat dat Christus het fundament is, en niemand anders.
Er is één waarheid, en die waarheid gaat niet samen met Mariaverering.
Maria wordt in de RKK een bijzondere plaats toegedacht juist omdat Christus zo hoog verheven is. Maria staat onder Christus, laat daar geen misverstand over zijn.