essieee schreef:Ik word echt supertriest van dit soort mega-herhalende-veroordelende-nietszeggende........ praat!!!!!
Ach, het hoort nu eenmaal zo omdat het zo hoort...

Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Ik blijf het triest vinden dat de tegenstanders van de vrouw in broek nog steeds niet met heldere duidelijke argumenten komen.
Concreet wat ik zoal gelezen heb tot nu toe:
- Deut 22:5
- omdat het traditie is
Met de eerste tekst kan je niet fatsoenlijk aankomen als je eerlijk bent. Immers de versen er voor en er na houden we ook niet, en daarvan zijn we van mening dat we ze niet hoeven te houden. Het vijfde vers ineens wel volgens sommigen...
Traditie... tja dat is zo. En?
Pieter schreef:PeterD schreef:Ik blijf het triest vinden dat de tegenstanders van de vrouw in broek nog steeds niet met heldere duidelijke argumenten komen.
Concreet wat ik zoal gelezen heb tot nu toe:
- Deut 22:5
- omdat het traditie is
Met de eerste tekst kan je niet fatsoenlijk aankomen als je eerlijk bent. Immers de versen er voor en er na houden we ook niet, en daarvan zijn we van mening dat we ze niet hoeven te houden. Het vijfde vers ineens wel volgens sommigen...
Traditie... tja dat is zo. En?
Op grond van Gods Woord kun je onmogelijk stellen dat het dragen van een broek door vrouwen zondig is. De tekst uit Deut. 22 wijst in de eerste plaats heen naar de scheppingsorde tussen man en vrouw, en wil ons vooral duidelijk maken dat man en vrouw in hun kleding uitdrukking dienen te geven aan de onderscheiden eigenschappen die God hen gegeven heeft. Zolang een vrouw dus herkenbaar is als vrouw, zondigt ze niet. Ook al draagt ze een broek.
Ik vond het opmerkelijk dat zelfs een ouderling uit mijn gemeente (een tamelijk behoudende GG) moest erkennen dat Bijbels niet hard te maken valt, dat het dragen van een broek zonde is. Hij stelde dat het dragen van een rok een cultuur- en traditiebepaald iets is. Jammer was dat hij vervolgens stelde dat wanneer je die traditie doorbreekt, je ook zondigt. Dat ben ik dus pertinent met hem oneens, want dat is evenmin Bijbels te onderbouwen.
Ook stelde hij dat wanneer je als meisje een broek gaat dragen om je daarmee bewust af te zetten tegen de traditie, je dan zondigt. Wanneer je anderen tot aanstoot bent, is dat fout. Daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen. Al blijft het natuurlijk dubieus dat je door iets te doen wat geen zonde is, aanstoot geeft aan anderen...
Marnix schreef:Hm, ik vind het laatste antwoord van de poll wat jammer... omdat er daardoor onenigheid blijft... je kan voor zijn en voor dat antwoord gaan en tegen zijn en ook voor die optie gaan.
De vraag is toch of het mag, niet of iemand het hoeft te doen of niet?
"Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd."![]()
![]()
essieee schreef:Ik ken een vrouw die het absoluut zelf niet kan, zij voelt zich zondiger in een broek, voor haar dus een roep van haar geweten om het niet te doen. Vind ik dus voor haar een goede zaak....
Het kan andersom ook....waarom tegen je geweten in en elkaar veroordelen......![]()
![]()
"Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd."![]()
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten