Ikke21 schreef:hijwel schreef:Ik leg jij mijn mening niet op. Maar ik probeer jou te overtuigen dat jij het verkeert doet.
Als jij denkt dat ik het niet verkeert doe, dan doe jij het verkeert.
1 van ons 2 doet het toch verkeert.
en ff een vraagje waarom gaat het niet om de bijbel. In de bijbel staat toch dat je niet onnodig in gevaar moet begeven. Nou niet inenten vind ik je onnodig in gevaar begeven.
Maar waarom heb je dan moeite met inenten?
Of kan je dit niet onder woorden brengen?
Hoe kan ik nou iemands mening accepteren als ik het helemaal niet mee eens ben en ook jullie argumenten mij niet duidelijk zijn waarom jullie tegen het inenten zijn of er moeite mee hebben.
Je moet mensen toch op hun zonde wijzen?
Ik d8 altijd dat ik er goed aan deed om mij eigen inteenten.
Maar nu blijken er ook christenen te zijn die er tegen zijn.
Maar waarom is mij niet echt duidelijk.
Het gaat er helemaal niet om wie het verkeerd doet, kan je hier spreken van verkeerd? Het is een heel persoonlijke mening waar de een anders over kan denken dan de ander!! (kleding die ik mooi vindt kan jij toch ook niet mooi vinden!!)
Ik heb moeite met inenten omdat ik niet geloof dat inenten van God komt en omdat ik vind dat de mens zo super weinig vertrouwen in God heeft, waarom kunnen wij niet meer op God vertrouwen en moeten wij overal maar iets op hebben of verzinnen, God geeft ziekte's toch niet voor niks!! Moeten wij dan een middel uitgaan vinden om maar te proberen niet ziek te worden? Dat vind ik niet kloppen!!!
Ik denk dat je wel zeker kan spreken over verkeerd. Ik persoonlijk vindt het niet inenten, het je roekeloos in gevaar begeven.
Ik kan jullie gedachten gang wel beprijpen. Maar ik snap niet echt waar jullie het vandaan halen dat wij door het niet inenten het vertrouwen niet meer in God leggen.
Jij zegt God geeft ziektes toch ook niet voor nx. Dit is gekomen omdat wij gezondigt hebben. Maar nu is God nog zo goed om ons de middelen te geven om ons tegen ziektes te beschermen.
Ik vind het heel hard om te zeggen tegen God die ons nog de middelen geeft om ons te beschermen, nee die hoeven wij niet.
Ik hoop echt nog dat je er nog eens vlink over na denkt. Want ik vind niet dat je je kinderen later in zo'n groot gevaar mag laten begeven.
Nog ff je eerst opmerking.
Het is een heel persoonlijke mening waar de een anders over kan denken dan de ander!!
Ik snap dat je er anders over denkt. maar zou je me dan een text willen geven uit de bijbel waaruit blijkt dat je vertrouwen in zulk soort dingen bij god neer moet leggen. Dan kan ik jou mening ook respecteren.
Sorry voor de discussie voering maar dit komt omdat ik kan het echt niet begrijpen waarom de middelen die volgens mij van God komen af kunt wijzen.