De Paus is niet meer!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2005 11:46

essieee schreef:Een hoofd vol Bijbelkennis is nog heel wat anders dan een hart vol bewogenheid voor mijn stervende medemens

Als je deze mens een beetje gevolgd hebt in zijn leven dan weet je dat hij zeer bewogen was met lijdende medemens.
Hij heeft fouten gemaakt, (wie niet?) hij heeft sommige dingen zeer aangescherpt, maar voor velen is hij ook een 'voorganger' geweest en heeft hij mensen mogen begeleiden in hun geloofservaring.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 apr 2005 11:47

Riska schreef:
essieee schreef:Een hoofd vol Bijbelkennis is nog heel wat anders dan een hart vol bewogenheid voor mijn stervende medemens

Als je deze mens een beetje gevolgd hebt in zijn leven dan weet je dat hij zeer bewogen was met lijdende medemens.
Hij heeft fouten gemaakt, (wie niet?) hij heeft sommige dingen zeer aangescherpt, maar voor velen is hij ook een 'voorganger' geweest en heeft hij mensen mogen begeleiden in hun geloofservaring.

HOHO, je vat me verkeerd op, dat krijg je als je alleen iets neer zet zonder verklaring.,...

Het was meer t.o.v. de oordelen naar de paus toe van ons refo's zeg maar!

tsja mensen begeleid in het geloofsleven.....het is zo erg, maar wel op de verkeerde weg!!

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2005 11:49

Essieee schreef:HOHO, je vat me verkeerd op, dat krijg je als je alleen iets neer zet zonder verklaring.,...

Op het moment dat ik hem wegstuurde dacht ik: of bedoelt ze het anders?
Ja, dus en dan zijn we het helemaal met elkaar eens!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 apr 2005 11:50

Riska schreef:
Essieee schreef:HOHO, je vat me verkeerd op, dat krijg je als je alleen iets neer zet zonder verklaring.,...

Op het moment dat ik hem wegstuurde dacht ik: of bedoelt ze het anders?
Ja, dus en dan zijn we het helemaal met elkaar eens!
:wink:

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 03 apr 2005 13:06

Sjonge jonge jonge jonge.... Iemand is overleden en wij gaan een discussie houden of de paus nou je vijand/vriend is, een misleider/goed gelovige.. Waar gaat dat over.. Beetje meer respect mag wel vind ik.. Ik vind het respectloos om je enkel maar druk te maken van: Oh zal hij in de hel of de hemel zijn etc. En iedereen die keihard roept: Ik wil niet veroordelen hoor. Je bent er wel keihard mee bezig. 2 duimen omhoog.

Wat ik belangrijker vind is om de man na te geven dat hij een ijzeren lichaam had en een sterke wil. Zelfs toen hij de dood al voelde aankomen etc heeft hij met hart en ziel geprobeerd om de mensen toe te spreken etc.
Bedshaped

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2005 14:30

DeeKaa schreef:Wat ik belangrijker vind is om de man na te geven dat hij een ijzeren lichaam had en een sterke wil. Zelfs toen hij de dood al voelde aankomen etc heeft hij met hart en ziel geprobeerd om de mensen toe te spreken etc.

En daar kan ik alleen maar van harte mee instemmen!
Laatst gewijzigd door Riska op 03 apr 2005 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 apr 2005 15:17

DeeKaa schreef:Sjonge jonge jonge jonge.... Iemand is overleden en wij gaan een discussie houden of de paus nou je vijand/vriend is, een misleider/goed gelovige.. Waar gaat dat over.. Beetje meer respect mag wel vind ik.. Ik vind het respectloos om je enkel maar druk te maken van: Oh zal hij in de hel of de hemel zijn etc. En iedereen die keihard roept: Ik wil niet veroordelen hoor. Je bent er wel keihard mee bezig. 2 duimen omhoog.

Wat ik belangrijker vind is om de man na te geven dat hij een ijzeren lichaam had en een sterke wil. Zelfs toen hij de dood al voelde aankomen etc heeft hij met hart en ziel geprobeerd om de mensen toe te spreken etc.
...

Lees dan eens normaal, zoals ik al tig keer gezegd heb is dit niet veroordelend bedoeld...............

(als je perse het negative wil lezen, reageer dan niet)

André

Berichtdoor André » 03 apr 2005 15:28

André schreef:Okay, maar ook hij blijft je naaste/vijand in de leer...........
Even ter aanvulling, ik bedoel dus ook heb uw naaste lief als u zelf.
En ook een "vijand" in de leer is een naaste.....

Riska

Berichtdoor Riska » 03 apr 2005 15:46

Essieee schreef:Lees dan eens normaal, zoals ik al tig keer gezegd heb is dit niet veroordelend bedoeld...............

Essieee, ik denk niet dat DeeKaa in dit geval jou bedoelde. Maar daarboven staan een aantal rare, veroordelende bijdragen. Ik denk dat die bedoeld werden... dus voel je niet aangesproken! :wink:

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 03 apr 2005 16:01

essieee schreef:
DeeKaa schreef:Sjonge jonge jonge jonge.... Iemand is overleden en wij gaan een discussie houden of de paus nou je vijand/vriend is, een misleider/goed gelovige.. Waar gaat dat over.. Beetje meer respect mag wel vind ik.. Ik vind het respectloos om je enkel maar druk te maken van: Oh zal hij in de hel of de hemel zijn etc. En iedereen die keihard roept: Ik wil niet veroordelen hoor. Je bent er wel keihard mee bezig. 2 duimen omhoog.

...

Lees dan eens normaal, zoals ik al tig keer gezegd heb is dit niet veroordelend bedoeld...............

(als je perse het negative wil lezen, reageer dan niet)
Volgens mij is dit een openbaar forum en mag ik dus ook mijn mening geven over alle gebeurtenissen in dit topic.. En dan valt het mij op dat mensen dit soort onzin dus belangrijker vinden dan simpel weg het goede van de paus op te noemen.. Dat is veroordelen, of je dat nu wil de ja of de nee..
Laatst gewijzigd door DeeKaa op 03 apr 2005 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedshaped

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 03 apr 2005 16:02

Riska schreef:
Essieee schreef:Lees dan eens normaal, zoals ik al tig keer gezegd heb is dit niet veroordelend bedoeld...............

Essieee, ik denk niet dat DeeKaa in dit geval jou bedoelde. Maar daarboven staan een aantal rare, veroordelende bijdragen. Ik denk dat die bedoeld werden... dus voel je niet aangesproken! :wink:
Dat ook ja 8)
Bedshaped

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 03 apr 2005 16:03

André schreef:
André schreef:Okay, maar ook hij blijft je naaste/vijand in de leer...........
Even ter aanvulling, ik bedoel dus ook heb uw naaste lief als u zelf.
En ook een "vijand" in de leer is een naaste.....
Jep :) Dat had ik al begrepen :) Daar ben ik het dus helemaal mee eens en mijn reactie was dan ook niet gericht op jouw post :)
Bedshaped

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 apr 2005 21:11

Op tv hoorde ik iets moois:
'De paus riep ons op om de deur van ons hart te openen voor Jezus. Nu opent Jezus de deur voor de paus.'
Zoiets was het. Ik vond het gaaf om te horen dat de paus mensen opriep om zich open te stellen voor Jezus. Die man was echt wel christen. En ik ben dankbaar dat hij nu waarschijnlijk in de hemel is bij God, waar geen pijn en verdriet is.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 apr 2005 21:30

Het is natuurlijk altijd wat als een dergelijk persoon overlijdt. Waar ik echter wel ziek van werd is de constante vergelijking tussen Jezus en de paus. Er werd telkens gezegd op tv dat wijlen Johannes Paulus de Tweede zijn ziekbed zag zoals Jezus moest lijden.

Nu was hij gewoon een oude man, die ouderdomsverschijnselen begon te vertonen, totaal niet te vergelijken met het lijden van Jezus. Erg jammer dat men dat zo vanuit het Vaticaan poneert; dat het ziekbed van JP de II hetzelfde is als het lijden van Christus. Ieder mens van 84 heeft last van vergelijkbare ouderdomskwalen.

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 03 apr 2005 21:39

Lalage schreef:Op tv hoorde ik iets moois:
'De paus riep ons op om de deur van ons hart te openen voor Jezus. Nu opent Jezus de deur voor de paus.'
Zoiets was het. Ik vond het gaaf om te horen dat de paus mensen opriep om zich open te stellen voor Jezus. Die man was echt wel christen. En ik ben dankbaar dat hij nu waarschijnlijk in de hemel is bij God, waar geen pijn en verdriet is.
Dat zei hij met een lachend gezicht toen hij dus paus was geworden :)
Bedshaped

Terug naar “Archief”