Gehoorzaamheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hobbyist
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hobbyist » 31 mar 2005 21:18

joepie schreef:
noctua schreef:Maar hoe zit het dan met wetticisme? Gwoon alles doen omdat het moet. Nooit eens over een doorgetrokken streep durven komen, enzo.

Volgens mij zie je dat verkeerd. Het heeft niets met niet durven te maken.
Maar gewoon met niet willen.
Ik doe het niet omdat het moet, want als ik het niet doe dan....
Ik doe het omdat God wil dat ik de overheid en zij die boven mij gesteld zijn eer, en ze gehoorzaam. Zo wil God dat ik het doe.
En daarom doe ik het. Ik denk ook echt niet dat ik daardoor in de hemel zal komen. Dat het een soort van goede werken doen is.
Dat komt zelfs niet in me op.
Ik durf gerust door het rode licht te rijden, en ook te hard, dat is nu juist niet zo moeilijk. Maar om het niet te doen is veel moeilijker.

Hier sluit ik me voor 100% bij aan :!:

Cornelius
Mineur
Mineur

Berichtdoor Cornelius » 01 apr 2005 22:04

Er zit wat in. In elek geval een mooie visie, ik denk erover na. Helemaal overtuigd ben ik echter nog niet. Het verkeer heeft nl. niet alleen wetjes, maar ook een hoofdregel: Niemand hinderen of in gevaar brengen. Als ik me daaraan houd, kan ik bijvoorbeeld prima bij een leeg kruispunt door rood licht rijden.
Verder, als ik 's avonds over het platteland fiets, genietend van de stilte, doe ik m'n lamp pas aan als ik een andere weggebruiker zie aankomen.

Maar ik sta open voor terechtwijzing.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 01 apr 2005 22:09

noctua schreef:Er zit wat in. In elek geval een mooie visie, ik denk erover na. Helemaal overtuigd ben ik echter nog niet. Het verkeer heeft nl. niet alleen wetjes, maar ook een hoofdregel: Niemand hinderen of in gevaar brengen. Als ik me daaraan houd, kan ik bijvoorbeeld prima bij een leeg kruispunt door rood licht rijden.
Verder, als ik 's avonds over het platteland fiets, genietend van de stilte, doe ik m'n lamp pas aan als ik een andere weggebruiker zie aankomen.

Maar ik sta open voor terechtwijzing.

Okay dan zal ik je terechtwijzen... :lol:
Als jij bij een leeg kruispunt NIET door rood licht rijdt, dan hinder je niemand, en breng je ook niemand in gevaar. Je kunt je dus prima aan die "hoofdregel" houden, door gewoon te wachten op groen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 apr 2005 10:50

Inderdaad.

Maar je overtreedt wel een regel van de overheid, en volgens sommigen is dat zonde. Ik fiets al jaren zonder licht.... en rij als ik er geen bedreiging voor anderen mee ben ook wel door rood. Ik ben dus een grote zondaar :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 02 apr 2005 16:46

Marnix schreef:Inderdaad.

Maar je overtreedt wel een regel van de overheid, en volgens sommigen is dat zonde. Ik fiets al jaren zonder licht.... en rij als ik er geen bedreiging voor anderen mee ben ook wel door rood. Ik ben dus een grote zondaar :)

Even voor de goede orde Marnix: je hoort mij niet zeggen dat je een groot zondaar bent hoor, als je zonder licht rijdt. :D En als je een zondaar bent, dan ben ik er net zo goed een. Ik zeg alleen dat het mijn persoonlijke mening is dat het rijden MET licht en het stoppen voor rood best een goede zaak is. Als iedereen dat zou doen, dan wordt het aantal verkeersongevallen in ieder geval niet groter.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 apr 2005 21:09

Heel simpel gezien....zondigen houd in---doelmisser.....bij een stpolich (rood) is het de bedoeling dat je stopt dusse......

helaas vandaag weer een keer gedaan! :oops:

Terug naar “Archief”