Moderator: Moderafo's
jeepeecee schreef:net pasen geweest! dus de mattheus passion weer helemaal grijs gedraaid!!
voor mn verjaardag de mattheus op dvd gehad, gezongen door Holland Boys Choir!!
is ook super aanrader!
smurfin schreef:fraternoster schreef:Het eerste ben ik met je eens, het tweede niet zo.smurfin schreef:EENSCH!!!! als bach niet geboren was en als hollandboyschoir niet bestond.. ow dan was het leven een stuk minder fijn
jammer![]()
kben wel erg benieuwd waarom niet, maar goed het gaat hier over bach. en dat was een zeer bijzonder persoon, daar zijn we het dan gelukkig over eens
jeepeecee schreef:en daar ben ik het nou weer niet mee eens![]()
probeer zelf maar s zoo hoog te zingen!!!!
RECI-TATIVO schreef:jeepeecee schreef:en daar ben ik het nou weer niet mee eens![]()
Dat laatste is een non-argument, dat maakt de zang van het HBC niet beter. Als ik zelf geen auto kan rijden, kan ik nog wel constateren of iemand botst, namelijk op grond van mijn kennis hoe een auto normaal gesproken deskundig bestuurd zou moeten worden. Maar dat is een uitstapje. Ik ben niet kapot van de techniek en de klankkleur vna het HBC en hoor dan ook liever andere uitvoeringen (leonardt, Harnoncourt etc.).
Happy One schreef:Peerten schreef:Bach's aria's zijn inderdaad moeilijk om te zingen. Vooral de colleratuur drijft me tot waanzin soms. Oefenen oefenen oefenen oefenen.... *zucht*
Welk soort Bach aria's zing je? Ik zing ze niet maar luister ze en kan me ja wanhoop dan wel voorstellen.....
jeepeecee schreef:en daar ben ik het nou weer niet mee eens![]()
Sjaan schreef:jeepeecee schreef:en daar ben ik het nou weer niet mee eens![]()
Nou zeg. Omdat ik weet dat ik dat niet kan, doe ik dat ook maar niet. Maar dan kan ik nog wel bij anderen horen of ik dat mooi vind of niet. En het HBC vind ik niet mooi. Dat kan ik als niet-zanger heel goed beoordelen. Ik heb er te weinig verstand van om te zeggen wat ik er niet mooi aan vind, maar ik weet zeker dat de cantates van Bach (bijv) veel mooier uitgevoerd kunnen worden. Wie heeft er trouwens een tip voor een goede uitvoering hiervan? Welke uitvoering van Bachs canates is mooi?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten