Kopspijkers is te ver gegaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 29 mar 2005 09:16

Mijns inziens is het doel van Kopspijkers niet om discussies op gang te helpen, maar om hoge kijkcijfers te halen.

Volgens onze staatsecretaris is Kopspijkers geen entertainment. Veel mensen baseren, volgens haar, hun mening over zaken die de samenleving aangaan (mede) op basis van Kopspijkers....

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 mar 2005 09:48

Ze is niet wijzer...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 29 mar 2005 10:10

Ik denk dat jij je daar in vergist, soms basseert het gepeupeld weldegelijk hun opinie op programma (overigens absoluut wel entertainment) als Kopspijkers.

Overigens is het logisch dat men zich hier minder druk maakt over een grap van Hans Teeuwen of Van Muiswinkel over Allah of Boedah, er zijn hier voornamelijk christenen. Moslims maken zich ook niet druk over grappen over de God der christenen. (Reactie op Rock-G)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 29 mar 2005 10:16

Nouhou... ik weet me nog te herinneren dat er eens een schrijver was (gerard van het reve) die God toen lasterde en werd vrijgesproken, maar pas was er een gast die Mohammed laterde en wel een boete kreeg
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 30 mar 2005 17:28

Spijkerman ligt nu met een klaplong in het ziekenhuis. Is dat nou Gods toorn??

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 30 mar 2005 17:59

MrSokkie schreef:Spijkerman ligt nu met een klaplong in het ziekenhuis. Is dat nou Gods toorn??

Misschien zijn er wel mensen die graag zouden willen dat het Gods toorn was, (vooral diegenen die niet zo van Kopspijkers houden) maar dat is natuurlijk absoluut niet zo. En ik denk dat je dat zelf ook wel weet......

Melody

Berichtdoor Melody » 30 mar 2005 18:30

Klaas schreef:
Mijns inziens is het doel van Kopspijkers niet om discussies op gang te helpen, maar om hoge kijkcijfers te halen.

Volgens onze staatsecretaris is Kopspijkers geen entertainment. Veel mensen baseren, volgens haar, hun mening over zaken die de samenleving aangaan (mede) op basis van Kopspijkers....

Klaas

Dat is pas reden om Kopspijkers weg te schoppen. Ik vind het een geniaal programma, maar niet direct iets waar ik mijn mening vandaan haal.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 30 mar 2005 21:40

Dat is pas reden om Kopspijkers weg te schoppen.

Wat? Dat een staatssecretaris zulke rare dingen zegt of dat er zulke stomme mensen rondlopen? In beide gevallen een vreemde reden om een programma weg te schoppen (wat dat dan ook mag zijn).

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 apr 2005 14:54

Het zegt in elk geval wel iets over de staatssecretaris. Maar wat precies, dat weet ik niet helemaal zeker. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden (die trouwens samen ook mogelijk zijn):

1) Bedoelt ze dat ze op dezelfde jip-en-janneke achtige manier (de satire van Kopspijkers) aan haar opinie komt en aldus politiek bedrijft?
2) Of bedoelt ze, dat de gemiddelde Nederlander op zo'n jip-en-janneke manier tot z'n mening komt en speelt zij daar cynisch-bevoogdend en politiek opportuun op in?

Overigens zit ik hier nu Jip en Janneke op een vreselijke manier te beledigen (laat m'n dochtertje het maar niet horen), maar dat terzijde. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 apr 2005 23:44

Klaas schreef:

Klaas

Ja dat heb ik ook gezien. En dat moet ons land (mede)regeren.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 08 apr 2005 12:03

Ik zou zeggen: kijk dan ook niet naar zulke onzin progamma's als Kopspijkers.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 08 apr 2005 12:20

joepie schreef:Ik zou zeggen: kijk dan ook niet naar zulke onzin progamma's als Kopspijkers.

Omdat een staatssecretaris er iets doms over zegt?

joepie

Berichtdoor joepie » 08 apr 2005 12:22

Collateral schreef:
joepie schreef:Ik zou zeggen: kijk dan ook niet naar zulke onzin progamma's als Kopspijkers.

Omdat een staatssecretaris er iets doms over zegt?

Nee, gewoon omdat het een goddeloos progamma is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 apr 2005 12:57

Dat was helemaal niet bij kopspijkers. Het was in een interview door een verslaggever.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

joepie

Berichtdoor joepie » 08 apr 2005 13:00

jas schreef:

Dat was helemaal niet bij kopspijkers. Het was in een interview door een verslaggever.

Nee, ik reageer op de vraag van de topic starter.
Is kopspijkers te ver gegaan.
Gewoon niet naar zulke progamma's kijken.

Terug naar “Archief”