Moderator: Moderafo's
connie schreef:nu volgens mij ook niet
met liefde kan je ook ellende krijgen
connie schreef:hallo ikke21
dat kan ik niet vertellen
heb te veel mee gemaakt maar voor mij
betekend liefde niks
Maarten schreef:Hoi John,
Ik heb je verhalen doorgelezen en heb daar veel mooie dingen in gelezen, toch zijn er ook een aantal punten waar ik moeite mee heb. Ik kan nu geen uitgebreide reactie geven, maar ik wil je wel vragen om een uitgebreidere uitleg van je gedachten over:
Maarten schreef:- homofilie en homosexualiteit
Maarten schreef:- de uitnemende liefde van Christus voor Zijn volk, getoon in Zijn plaatsvervangend lijden en sterven.
Maarten schreef:- de rol van de mens in het ontvangen van het heil.
met vriendelijke groet, Maarten
Maarten schreef:Hoi John, toch maar een reactie vanaf hier.![]()
M.b.t homofilie. Je zegt dat deze gevoelens van God afkomstig zijn en baseert dat op Rom.1 Dat is m.i. absoluut onterecht. God heeft de goddelozen overgegeven aan hen zelf. Hij houdt hen niet meer in. De gevoelens van homofilie zijn een gevolg van de zondeval, dus van de mens zelf.
Als het dan gaat over homosexualiteit dan is wel duidelijk dat in Rom. 1 heel duidelijk gesteld wordt dat dit een gevolg is van het 'de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden'. Het is iets wat uit de mens voortkomt die wordt overgegeven aan zichzelf. Verder worden de zonden die tot uiting komen als God de mens niet meer weerhoudt betiteld als 'dingen die niet betamen'.
Maarten schreef:Een ander aspect m.b.t dit punt is dat er sprake is van een scheppingsorde, waarnaar Paulus in Rom.1 ook naar verwijst. Gaat het niet over het natuurlijk gebruik van de vrouw en de man? Mannen met mannen 'betaamt' niet.
Maarten schreef:Het tweede punt gaat over de verzoening met God.
Je stelt dat je jezelf open moet stellen voor GOd. en Zijn genade. De Bijbel roept op tot bekering en geloof en Hij toont Zijn welwillendheid. Ik zou wel willen benadrukken dat het geloven in Zijn Woord ook als een vrucht is van Zijn Geest. Want uit het hart van een mens komt niets maar dan ook niets goeds voort. Lees de vruchten van het vlees maar eens in Gal 5. Ook is het niet zo dat de mens Gods werk tegenkan houden.
Maarten schreef:In jouw verhaal wordt genade een snoepje dat je op ieder moment van de dag kan ophalen, waar de waardij van naar beneden gehaald wordt, omdat je op deze wijze nauwelijks meer beseft waarom je eigenlijk genade en verzoening met God nodig hebt.
groenrondballetje schreef:Ik schreef dat God mensen er aan had overgegeven, hetzelfde dan dat jij schreef. Misschien is het handiger als je mij exact citeert en daarop kritiek levert i.p.v. een eigen samenvatting maken te maken en mij daarmee woorden in de mond te leggen.![]()
In Rom.1 wordt duidelijk gezegd dat God mensen overgeeft aan o.a. homoseksuele gevoelens.
GRB schreef:Rom.1 geeft duidelijk aan waar die gevoelens vandaan komen (God) en waarom (zonde).
Maarten schreef:Een ander aspect m.b.t dit punt is dat er sprake is van een scheppingsorde, waarnaar Paulus in Rom.1 ook naar verwijst. Gaat het niet over het natuurlijk gebruik van de vrouw en de man? Mannen met mannen 'betaamt' niet.
Kun je exact aangeven waar en wat je daarmee bedoelt?
In hoeverre is het strijdig met mijn verhaal.
Dat lijkt mij strijdig met Rom.1:18-23
Het spijt me als dat zo overkomt, maar zo beschouw ik genade zeker niet.
Kun je aangeven waar ik dat suggereer, want ik zie het zelf niet in mijn tekst ...
Maarten schreef:groenrondballetje schreef:Ik schreef dat God mensen er aan had overgegeven, hetzelfde dan dat jij schreef. Misschien is het handiger als je mij exact citeert en daarop kritiek levert i.p.v. een eigen samenvatting maken te maken en mij daarmee woorden in de mond te leggen.![]()
In Rom.1 wordt duidelijk gezegd dat God mensen overgeeft aan o.a. homoseksuele gevoelens.
Ik doel op wat je hier zegt als reactie op mijn vragen, ik heb niet de hele inhoud van je artikelen in mijn parate kennis opgenomen.:GRB schreef:Rom.1 geeft duidelijk aan waar die gevoelens vandaan komen (God) en waarom (zonde).
Het zou kunnen dat ik je in dezen verkeerd begrijp of geïnterpreterd hebt. Als dat zo is, dan excuses daarvoor.groenrondballetje schreef:Maarten schreef:Een ander aspect m.b.t dit punt is dat er sprake is van een scheppingsorde, waarnaar Paulus in Rom.1 ook naar verwijst. Gaat het niet over het natuurlijk gebruik van de vrouw en de man? Mannen met mannen 'betaamt' niet.
Kun je exact aangeven waar en wat je daarmee bedoelt?
In hoeverre is het strijdig met mijn verhaal.
God heeft man en vrouw geschapen dat is in de meest letterlijke zin 'natuurlijk'. Homosexualiteit is onnatuurlijk, niet bedoeld, en een begeerte van het vlees. (zonde)
Maarten schreef:Het is een argument dat homosexualiteit i.h.a. zonde is. Jij laat nog plaats voor monogame homosexualiteit, maar ook dat is m.i. op grond van de Bijbel onhoudbaar.
Maarten schreef:Ook is het niet zo dat de mens Gods werk tegenkan houden.DIe tegenstrijdigheid bemerk ik niet. Wil je dat uitleggen?groenrondballetje schreef:Dat lijkt mij strijdig met Rom.1:18-23
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten