Roken voor de kerkdeur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Melody

Berichtdoor Melody » 30 mar 2005 18:35

HET VERSCHIL TUSSEN ROKEN EN DRINKEN!!

Nogmaals zou ik graag willen herhalen dat roken en drinken niet allebei even schadelijk is. Een sigaret is ALTIJD schadelijk, je kunt zelfs van EEN sigaret longkanker krijgen (de kans is klein) of het kan je gezondheid op een andere manier (iets grotere kans) beinvloeden.

Een wijntje op zijn tijd is NIET schadelijk. Alcohol kan in kleine hoeveelheden zelfs gezond zijn en dat is het grote verschil tussen roken en drinken.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 30 mar 2005 18:38

Melody schreef:HET VERSCHIL TUSSEN ROKEN EN DRINKEN!!

Nogmaals zou ik graag willen herhalen dat roken en drinken niet allebei even schadelijk is. Een sigaret is ALTIJD schadelijk, je kunt zelfs van EEN sigaret longkanker krijgen (de kans is klein) of het kan je gezondheid op een andere manier (iets grotere kans) beinvloeden.

Een wijntje op zijn tijd is NIET schadelijk. Alcohol kan in kleine hoeveelheden zelfs gezond zijn en dat is het grote verschil tussen roken en drinken.

Maar geldt dat dan ook voor een sigaartje of een welriekend pijpje op z'n tijd?

Melody

Berichtdoor Melody » 30 mar 2005 18:43

Maja de Bij schreef:

Ja.
Ik zal nooit ontkennen dat de kans klein is, maar de kans is zeer zeker aanwezig. Bovendien hebben we het niet alleen over longkanker, maar ook over verminderde vruchtbaarheid, hart- en vaatziekten, schade voor het ongeboren kind, verschillende soorten kanker en verschillende soorten aandoeningen aan de longen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2005 18:46

PeterD schreef:
elbert schreef:Is er een moderator in de zaal?
Want ik heb niet het idee dat de discussie nog over roken gaat.

ehm ja, roken ja.
Ik ben ook teugen...

Sterker nog, het gaat over roken voor de kerkdeur, ergo: het sociale aspect van roken.

En wat dat betreft vind ik dat niet-rokers geen last hoeven te hebben van rokers. De overheid mag dan niet meer geloven in het 'dat lossen we samen wel op', maar mi. moet het mogelijk zijn.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 30 mar 2005 18:47

Melody schreef:
Maja de Bij schreef:

Ja.
Ik zal nooit ontkennen dat de kans klein is, maar de kans is zeer zeker aanwezig. Bovendien hebben we het niet alleen over longkanker, maar ook over verminderde vruchtbaarheid, hart- en vaatziekten, schade voor het ongeboren kind, verschillende soorten kanker en verschillende soorten aandoeningen aan de longen.

Toch denk ik dat een glaasje bier op het verkeerde moment gedronken meer narigheid kan veroorzaken dan een enkele sigaret.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 mar 2005 18:49

Ik geloof helemaal niks van die ene sigaret. Tuurlijk, ook daarbij krijg je bepaalde stoffen binnen, maar niet in een hoeveelheid die significant kan zijn voor het krijgen van bepaalde ziektes. Dat is vergelijkbaar met alle andere 'ongezonde' meuk die je dagelijks inademt.

Terug naar “Archief”