Roken voor de kerkdeur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 29 mar 2005 12:20

Pieter schreef:Of neem nu die Paasvuren van afgelopen weekeinde. De hele zondagochtend heeft bij ons een brandlucht van heb ik jou daar gehangen. Je wilt niet weten wat die heidenen allemaal verbrand hebben...

Paasvuren branden altijd op zondagavond of in streng-protestantse gemeentes op maandagavond. Je hebt dus iets anders geroken. En het zijn trouwens niet alleen heidenen, hoor!

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 29 mar 2005 12:34

Nu ja, dan was het maandagochtend. In ieder geval was 't op het nieuws, dat er in heel Midden-Nederland stankoverlast was. 'k Heb dus toch die vuren geroken :wink:

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 29 mar 2005 12:47

Nope.

Het waren een paar Ostfriezen die hun overtollige spul in de hens stoken.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 mar 2005 18:21

Zij hadden er tenminste nog een edele gedachte bij.
Dat hebben al die duizenden die op oud jaar de halve stad in de hens zetten helemaal niet. En daarvan wordt toch wel heel veel zomaar stilzwijgend gedoogd omdat het er nu eenmaal bijhoort.

Maar goed. Roken. Sigaretten ende shag.
"Een goede roker (die een ander niet in de weg zit) is geen onruststoker."
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 mar 2005 19:12

Night schreef:Zij hadden er tenminste nog een edele gedachte bij.
Dat hebben al die duizenden die op oud jaar de halve stad in de hens zetten helemaal niet. En daarvan wordt toch wel heel veel zomaar stilzwijgend gedoogd omdat het er nu eenmaal bijhoort.

Het spreekwoord zegt "een tevreden roker" , niet "een goede roker."
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mar 2005 20:02

Als mensen op een balkon of in een tuin roken heeft niemand er last van, dus mensen die daar tegen zijn, doen dat dus uit principe, en niet uit er last van hebben.
Want als iemand binnen rookt, dan ademen de anderen de lucht in, dus dat is wel voor te stellen, maar mensen die buiten roken doen niemand er kwaad mee. Dus dat vind ik kinderachtig om daar over te zeuren. Dat zou ik dus niet doen. Leven en laten leven.

Melody

Berichtdoor Melody » 29 mar 2005 20:02

Wat is een heid? :?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 29 mar 2005 20:08

Volgens mij een heiden...als ik het zo lees... :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 29 mar 2005 20:09

Melody schreef:Wat is een heid? :?

Aan wie en waarom vraag je dat?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mar 2005 20:10

Heidenen waren mensen die verschillende goden aanbeden, de God van de donder, van de zon, van de regen, etc.

Melody

Berichtdoor Melody » 29 mar 2005 20:24

Mariamagdalena schreef:Als mensen op een balkon of in een tuin roken heeft niemand er last van, dus mensen die daar tegen zijn, doen dat dus uit principe, en niet uit er last van hebben.
Want als iemand binnen rookt, dan ademen de anderen de lucht in, dus dat is wel voor te stellen, maar mensen die buiten roken doen niemand er kwaad mee. Dus dat vind ik kinderachtig om daar over te zeuren. Dat zou ik dus niet doen. Leven en laten leven.

Zondigen en laten zondigen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2005 20:42

spacy schreef:toen mijn opa nog in de kerkeraad zat, rookte de hele kerkeraad :P
(...dit heb ik van mijn ouders gehoord)

haha, hetzelfde zei mijn moeder toen ik haar dit topic voorlegde....
iets tegen roken hebben is nu gewoon 'in'.
Vroegah (toen ik nog in de rode kool zat ja) zette je als de ouderlingen op huisbezoek kwamen sigaren neer.... (zegt mijn oude en wijze familie :D )

Maargoed, ik blijf mijn eerdere meningen hoor, dat ik het ongezond vind ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mar 2005 20:49

Precies! Ik zat toen nog niet in de rode kool, maar ik weet nog toen ik klein was dat overal voor het bezoek op tafel een speciaal houdertje stond met een paar sigaartjes, en sigaretjes met en zonder filter, dat was een teken van gastvrijheid. Toen we ongeveer 12 waren jatte we stiekem zo'n sigaret, en dat gingen we dan in een park met z'n 2en zitten oproken, mijn een jaar jongere broertje en ik, merkte toch niemand, broekspijpen dichtgebonden :wink:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 29 mar 2005 20:59

jas schreef:
Night schreef:Zij hadden er tenminste nog een edele gedachte bij.

Het spreekwoord zegt "een tevreden roker" , niet "een goede roker."

Tevreden is een roker al jaren niet meer. Hij kan zich nergens vertonen of hij is onderwerp van gesprek.
Hij kan hoogit nog zorgen dat hij een goede roker wordt: niemand in de weg zittend. Dan wordt hij over het algemeen nog wel gedoogd.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 mar 2005 21:06

Ja, en het is allemaal heel hypocriet, want nergens mag men meer roken, rokers worden als asociaal bestempeld maar tabak wordt wel overal verkocht en de overheid wordt er heel rijk van, want wat is een pakje sigaretten van 3,90 nou in feite waard? nog geen 10 eurocent. Bovendien is het allang geen pure tabak meer, maar zit er een superverslavende stof in, dat is er bewust ingedaan.
Ik ken zoveel mensen die graag willen stoppen maar het niet kunnen, door zenuwen of zo. Al kost het 10 euro per pakje, de mensen blijven toch wel roken, dat weet de overheid ook.
En wat dacht je van alcohol?
Dat dat geen duizenden slachtoffers maakt?
Niet alleen aan lever, darm, maagkanker, maar ook in het verkeer, en dat wordt overal legaal gedeald en ook daar wordt de overheid vermogend van. En hoeveel huwelijken gaan er kapot aan drank?
Dus laat ze svp niet zo hypocriet doen.
Dan gewoon alcohol en tabak helemaal streng verbieden, want laten we eerlijk zijn, het is allebei gewoon drugs.
En een eigenaar van een tabakszaak is gewoon een dealer en een verkoper van alcohol is ook gewoon een dealer, niks meer of minder.

Terug naar “Archief”