Maja de Bij schreef:Marnix schreef:want als je als meisje in een broek loopt
Doe je dat wel eens?
Kijk, en dat mag nou juist niet.

Maar voor de rest zou ik zeggen:

Moderator: Moderafo's
Maja de Bij schreef:Marnix schreef:want als je als meisje in een broek loopt
Doe je dat wel eens?
Marnix schreef:Als er nou even serieus op mijn reactie wordt ingegaan.... Misschien door iemand die voorstander is van het dragen van rokken misschien.... Want nogmaals, het onderwerp "is het bijbels of niet" is uitgebreid besproken... en ik ben het er mee eens dat we elkaar hierin in onze waarde moeten laten... maar dan blijft de vraag over: Als je elkaar in je waarde moet laten, waarom gebeurt dit niet? Vanwaar de afkeurende en afwijzende blikken als zelfs de voorstanders hier aangeven dat het cultuurbepaald is?
elbert schreef:Binnen een cultuur heb je ook subculturen, zoals de refocultuur. En je hebt natuurlijk mensen die daaraan vast willen houden. Dat geeft soms grensoverschrijdende reakties wanneer daarvan afgeweken wordt. Op zich heel verklaarbaar.
colleratal schreef:Nee, want volgens mij zijn we eruit. Jij hebt (middels het woord 'ook') erkend dat jouw mening niet is gegrond op de bijbel, maar hooguit op een uit zijn verband gehaalde en verdraaide bijbeltekst.
marnix schreef:De vraag is: Wat vraagt God op dit punt? Een van ons beiden heeft dan gelijk... Of we hebben allebei gelijk en vraagt God aan sommigen een rok te dragen en aan anderen niet?
maar zo is het niet, want als je als meisje in een broek loopt en naar een kerk gaat waar mensen wel een rok dragen, waarom kijken die mensen je dan nog aan alsof je een gebod van God overtreedt?
johannes1 schreef:colleratal schreef:Nee, want volgens mij zijn we eruit. Jij hebt (middels het woord 'ook') erkend dat jouw mening niet is gegrond op de bijbel, maar hooguit op een uit zijn verband gehaalde en verdraaide bijbeltekst.
nee, ik heb niet gezegd dat het niet bijbels gegrond is, jij zegt dat mijn mening niet bijbels gegrond is. dat is jou mening. ik zeg dat die van jou dan ook niet bijbels gegrond is.
Collateral schreef:johannes1 schreef:ik vind een rok en een broek een groter onderscheid ook voor het oog.
Maar nergens in de bijbel staat dat het onderscheid in kleding groot moet zijn. En dat idee werd ook niet bepaald gepraktiseerd, want zowel man als vrouw was gekleed in een kleed/rok.
collateral schreef:Maar nergens in de bijbel staat dat het onderscheid in kleding groot moet zijn. En dat idee werd ook niet bepaald gepraktiseerd, want zowel man als vrouw was gekleed in een kleed/rok.
Gerdien B. schreef:Ik ben zelf ger gem en daar verwachten ze ook dat je een rok aan hebt. Als je vraagt waarom dan is het antwoord: traditie! Maar ik kan idd dan niet begrijpen dat je dan gelijk met de nek wordt aangekeken als je toch een broek aan doet! Als iemand me dat nou is kan uitleggen! Waarom is het verkeerd om met tradities te breken? en waarom wordt er dan gedaan als of je een mega grote zonde begaat?
Johannes1 schreef:misschien omdat dat provocerend over komt??
ik hoop dat we beide dan maar gelijk hebben. toch blijf ik bij mijn mening. (die ik niet verder hoef uit te leggen)
Wat is de reden om met die traditie te breken?Gerdien B. schreef:is het verkeerd om met tradities te breken? en waarom wordt er dan gedaan als of je een mega grote zonde begaat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten