Raido schreef:JA! dat zou super rechtvaardig zijn, maar gelukkig hebben wij een God die ook barmhartig is, en dat het dus mogelijk is om bekeerd te worden!
Jawel....maar waarom vind jij het rechtvaardig dat niet iedereen behouden kan worden.....
Moderator: Moderafo's
essieee schreef:Hoe verklaar je dan de tekst... velen heb IK geroepen, maar weinig uitverkoren...?
PeterD schreef:Laten we niet bij de uitverkiezing beginnen alsjeblieft. Laten we beginnen bij de zondeval. Die mens die daar gevallen is. Eigen schuld. En nu gaan wij proberen God de schuld te geven dat Hij ons niet uitverkoren heeft...
Omdat wij dat niet verdienen, we hebben alles verzondigd in het paradijs vanuit dat perspectief is het rechtvaardig dat we allemaal vergaan.essieee schreef:Raido schreef:JA! dat zou super rechtvaardig zijn, maar gelukkig hebben wij een God die ook barmhartig is, en dat het dus mogelijk is om bekeerd te worden!
Jawel....maar waarom vind jij het rechtvaardig dat niet iedereen behouden kan worden.....
Raido schreef:Omdat wij dat niet verdienen, we hebben alles verzondigd in het paradijs vanuit dat perspectief is het rechtvaardig dat we allemaal vergaan.essieee schreef:Raido schreef:JA! dat zou super rechtvaardig zijn, maar gelukkig hebben wij een God die ook barmhartig is, en dat het dus mogelijk is om bekeerd te worden!
Raido schreef:ge·na·de (de ~)
1 vergevensgezinde barmhartigheid => clementie
2 [rel.] bovennatuurlijke hulp die God de mens ter wille van Christus verleent om zijn eeuwige bestemming te bereiken
3 vergiffenis
elbert schreef:Raido schreef:ge·na·de (de ~)
1 vergevensgezinde barmhartigheid => clementie
2 [rel.] bovennatuurlijke hulp die God de mens ter wille van Christus verleent om zijn eeuwige bestemming te bereiken
3 vergiffenis
Da's een miniem beginnetje om te kunnen begrijpen.![]()
Ik denk dat ik er de rest van m'n leven mee bezig ben om de volle reikwijdte hiervan te kunnen bevatten (Ef. 3:18-19).
Raido schreef:Die engelen vielen buiten het verbond, en niet binnen de zondeval. God heeft de mogelijkheid open gelaten om een te laten kiezen voor God of om te vallen, er is een oorlog geweest in de Hemel, waarover weet ik zo niet.
Een engel valt niet onder de zondeval, God had geen verbond met hun dat ze niet mochten zondigen, door niet te eten van de boom.Ansje schreef:Raido schreef:Die engelen vielen buiten het verbond, en niet binnen de zondeval. God heeft de mogelijkheid open gelaten om een te laten kiezen voor God of om te vallen, er is een oorlog geweest in de Hemel, waarover weet ik zo niet.
Hoe kan je nou oorlog hebben als er nog geen zonde was...(of begrijp ik het nou echt niet?)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten