En Henk, laat ik je nooit met een wielrenhelm in de kerk dan wel op de kansel zien verschijnen

Moderator: Moderafo's
Rock-G schreef:Hoed,pet,ander hoofddeksel, enigzins vrouwonvriendelijk blijft het.
Het is een cultuurgebonden verschijnsel, uit een cultuur die toch duidelijk veranderd is. Zoals eerder werd opgemerkt geloof ik ; mannen droegen in het begin van de vorige eeuw altijd petten,ook in de kerk. Nu wordt ik met een spreekwoordelijk opgetrokken neus aangekeken als ik met een petje de kerk in kom. (overigens ook vanwege mn oorknopje, m'n opa had ook een oorbel omdat hij zeeman was,en niemand die er wat van zei.)
Wees dan consequent : schaf dat hoedengedoe af, of scheid de rijken weer van de armen, en de mannen van de vrouwen en kinderen.
Rock-G schreef:Hoed,pet,ander hoofddeksel, enigzins vrouwonvriendelijk blijft het.
Mariamagdalena schreef:Rock-G schreef:Hoed,pet,ander hoofddeksel, enigzins vrouwonvriendelijk blijft het.
Wat heeft een hoedje nou met vrouwonvriendelijk te maken?
Daar snap ik geen biet van
Ik heb eeb heel leuk hoedje, en dat is volgens mij zeeeer vrouwvriendelijk
Mariamagdalena schreef:Hoed,pet,ander hoofddeksel, enigzins vrouwonvriendelijk blijft het.
[
Wat heeft een hoedje nou met vrouwonvriendelijk te maken?
Daar snap ik geen biet van
Ik heb eeb heel leuk hoedje, en dat is volgens mij zeeeer vrouwvriendelijk
Zal eens plaatjes van een leuke vrouwvriendelijke hoedjes doen:
Mariamagdalena schreef:Nou, ik vind het feit dat vrouwen hoedjes opmoeten helemaal niet vrouwonvriendelijk, want het staat in de bijbel, in de brieven van Paulus, dat een vrouw niet met een onbedekt hoofd de kerk binnen mag gaan.
Er komt nog bij, dat ik een leuk vlot hoedje heel erg leuk en pittig vind staan bij veel meisjes en vrouwen, vooral bij jonge meisjes.
Als een hoedje vrouwonvriendelijk zou zijn, dan is een rok dat zeker ook?
Een rok is juist vrouwvriendelijk, want het benadrukt juist de vrouwelijkheid van de vrouw.
Een broek vind ik pas vrouwonvriendelijk...........
En voor een vrouw geldt een hoofdbedekking omdat het haar een sieraad van de vrouw is. En in een kerk moet je zo min mogelijk aanstoot geven, liefst helemaal geen aanstoot.
Je komt voor de Here God, en dan is het niet goed dat mannen afgeleid worden door mooie vrouwen.
Mariamagdalena schreef:. En in een kerk moet je zo min mogelijk aanstoot geven, liefst helemaal geen aanstoot.
Je komt voor de Here God, en dan is het niet goed dat mannen afgeleid worden door mooie vrouwen.
GeveeR schreef:Henkie komt met een aantal links naar de vragenrubriek, het valt me op dat niemand zich daarop baseert of naar verwijst, terwijl daar een vrij duidelijke uitleg gegeven wordt t.a.v. de achtergrond van het dragen van een hoed in de eredienst. Volgens mij zijn alle argumenten voor daar goed weergegeven, degenen die het er niet mee eens zijn kunnen beter daarop reageren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten