geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 25 mar 2005 18:11

okey...
maar die demons ofzo.. die kunne er toch niet uit zien als de overleden mens..??
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 mar 2005 11:12

jas schreef:
joepie schreef:Als het niet echt de geesten van doden zijn, dan zou de Bijbel er niet zo vaak tegen waarschuwen dat het niet mag.
Dus ik geloof ook echt wel dat het de geesten van doden zijn.

De geesten die je oproept zijn dan demonen. Reden genoeg voor God om daar in de Bijbel tegen te waarschuwen.Dat argument van je klopt dus niet. Geesten van overledenen zijn of in de hel of in de hemel. In beide gevallen komen ze er niet meer uit.
Er staat ook in de Bijbel dat je niet mag knielen voor andere goden, wat ook niet inhoud dat er meer dan een zijn..

Juisten demonen doen zich anders voor dan dat ze eigenlijk zijn..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Riska

Berichtdoor Riska » 26 mar 2005 11:28

Mariamagdalena schreef:Een demon is zo geraffineerd, dat het de stem van bv je overleden oma kan nadoen, en ook dingen kan "weten" bv als je vraagt:wat was uw lievelingseten.
Zo geraffineerd is een demon.
Mensen denken dan dat ze overleden familieleden hebben gezien en/of gesproken, maar dat is niet zo.
Je ziet ook altijd, dat mensen daarna erg bang worden.
Als het echt je oma was, zou ze niet willen dat je bang bent, en zou ze niet reageren.
Ook omdat dat niet kan vanuit de hemel.
We hebben met een groep Christenen wel eens op paranormale beurzen dingen verstoord, door met een groep erachter te gaan staan en stil in ons hoofd met elkaar te bidden.
De Naam van Jezus Christus, daar is elke demon bang voor, satan siddert van die Naam.
Als je angsten hebt doordat je "fout" bezig bent geweest, roep dan altijd de Naam van Jezus Christus aan!

Ik schreef, dat mijn oma 'bezoek' kreeg van haar man, mijn opa dus.
Ik schreef óók, dat zij een zeer, zeer gelovige vrouw was, die helemaal niets van het paranormale en occulte moest hebben en dat inderdaad 'duivelswerk' noemde.
En tóch had deze vrouw die ervaring. Ze is daar ontzettend van geschrokken, maar ze is niet bang geweest en heeft het, nadat zij het aan haar zoon vertelde, neergelegd bij God.
Ze is, 15 jaar later gestorven - als een gelovige vrouw, die ook nooit meer zo'n ervaring heeft gehad, maar zich in alles, maar dan ook alles, volkomen afhankelijk wist van haar Heer en Heiland.

Zij was niet fout - het overkwam haar...
Ik denk dat je volslagen door elkaar haalt, wat iemand overkomt en wat iemand (bewust) oproept. Degene die dát doet, geesten oproepen, is fout.
Ik denk persoonlijk dat wij niet alles moeten verklaren. Er is meer tussen hemel en aarde dan wij beseffen... Nu zien wij nog door een spiegel in raadselen... maar straks zullen wij ten volle kennen...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 26 mar 2005 14:50

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 26 mar 2005 15:39

Riska schreef:Ik schreef, dat mijn oma 'bezoek' kreeg van haar man, mijn opa dus.
Ik schreef óók, dat zij een zeer, zeer gelovige vrouw was, die helemaal niets van het paranormale en occulte moest hebben en dat inderdaad 'duivelswerk' noemde.
En tóch had deze vrouw die ervaring. Ze is daar ontzettend van geschrokken, maar ze is niet bang geweest en heeft het, nadat zij het aan haar zoon vertelde, neergelegd bij God.
Ze is, 15 jaar later gestorven - als een gelovige vrouw, die ook nooit meer zo'n ervaring heeft gehad, maar zich in alles, maar dan ook alles, volkomen afhankelijk wist van haar Heer en Heiland.

Ik denk dat je volslagen door elkaar haalt, wat iemand overkomt en wat iemand (bewust) oproept. Degene die dát doet, geesten oproepen, is fout.
Ik denk persoonlijk dat wij niet alles moeten verklaren. Er is meer tussen hemel en aarde dan wij beseffen... Nu zien wij nog door een spiegel in raadselen... maar straks zullen wij ten volle kennen...

Wat denk je van een hallucinatie a.g.v. een lichte psychose? Dat kan hoor bij verlies van een dierbare.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 26 mar 2005 17:02

Ik geloof best wel dat het gewoon een echte geest is geweest.. Bij mij gebeurde het ook 'gewoon'
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

joepie

Berichtdoor joepie » 26 mar 2005 17:29

Inderdaad, zulke dingen kunnen je gewoon overkomen, zonder dat je daar op zit te wachten.
Ik zit er ook niet op te wachten om te weten dat iemand dood gaat.
En dan niet es een keer, maar binnen zeer korte tijd.
Ik zat er ook niet op te wachten om verkeerde geesten te zien die op een bepaald moment in de hal van de kerk rondwaarden. Nadat er de vorige avond een soosavond was geweest waar zeer verkeerde muziek was gedraaid.

Ik denk dat er inderdaad meer is tussen hemel en aarde dan we kunnen bevatten.
En dat er niet voor niets voor die dingen werd gewaarschuwd in de Bijbel.
Dus dat ze er wel degelijk waren en zijn.

Ik ben ook naar een instituut geweest in Utrecht waar ze je kunnen leren om te gaan met het feit dat je sterk paranormaal reageerd.
Hoe je dat b.v. kunt versterken maar ook hoe je dat kunt verminderen.
Eigenlijk kunt negeren.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 26 mar 2005 17:34

mn opa zou vandaag jarig zijn maar op de een of andere manier is hij toch wel beetj bij me om zn verjaardag te "vieren" maarja.. zou wel aan mij liggen :oops:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

joepie

Berichtdoor joepie » 26 mar 2005 17:38

Hij is er op een bepaalde manier ook bij.
Allereerst in je gedachten. Daar is hij waarschijnlijk de hele dag aanwezig.
En hij leefd een stuk in je voort.
Aangezien je ook bepaalde genen van je opa hebt, en je bepaalde dingen van hem zult hebben geleerd, of misschien wel zo op hem lijkt in bepaalde dingen, dat het inderdaad zo is dat hij nooit weg gaat.
Alleen is hij zelf hier niet meer op aarde.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 27 mar 2005 10:54

yvonne heb je de artikels nog doorgelezen?

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 27 mar 2005 11:57

moppie schreef:yvonne heb je de artikels nog doorgelezen?

ja tnx!
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 14:32

yvonne schreef:okey...
maar die demons ofzo.. die kunne er toch niet uit zien als de overleden mens..??

Ja, dat kunnen ze wel, ze kunnen ook de stem van iemand aannemen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 14:36

Riska schreef:Ik schreef, dat mijn oma 'bezoek' kreeg van haar man, mijn opa dus.

Dat is heel wat anders dan overledenen proberen op te roepen.

Maar ik reageerde niet daarop, ik reageerde op Yvonne, het lijkt net alsof ze geiinteresserd is in die dingen, en ik wil haar alleen maar waarschuwen en behoeden, uit naasteliefde.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 14:44

joepie schreef:Inderdaad, zulke dingen kunnen je gewoon overkomen, zonder dat je daar op zit te wachten.
Ik zit er ook niet op te wachten om te weten dat iemand dood gaat.
En dan niet es een keer, maar binnen zeer korte tijd.
Ik zat er ook niet op te wachten om verkeerde geesten te zien die op een bepaald moment in de hal van de kerk rondwaarden. Nadat er de vorige avond een soosavond was geweest waar zeer verkeerde muziek was gedraaid.

Ik heb dat soort dingen ook.
Maar het hoeft daarom nog niet paranormaal te zijn.
Jezus had het nog sterker.
Ik zie soms ook als iemand zwanger is, zonder dat ze het zelf nog weet.
Bij een kennisje heb ik dat 2 keer gehad, de eerste keer bij haar eerste kindje, toen had zij nog geen test gedaan, ze leek zwanger in haar gezicht en ik vroeg: ben je zwanger?
Dat weet ik niet, zei ze. Toen belde ze mij de volgende dag op dat ze een test had gedaan en dat ze zwanger was, en hoe ik dat wist. Ik zei: dat weet ik niet, hoe ik dat weet, ik zie dat gewoon.
Ik wist ook niet dat ze bezig waren een kind te verwekken, echt niet.
En een aantal maanden geleden vroeg ik aan haar man, die bij ons in de band zit: Is Eva weer zwanger?
Toen zei hij: Heeft ze je gebeld of zo? We weten het pas net en hebben het nog aan niemand verteld.
Toen zei ik: nee, ze heeft me niet gebeld, maar ik kreeg ineens in mijn hoofd toen ik je zag een gedachte van: Eva is zwanger.
Hij vond dat niet gek want zijn moeder heeft dat ook.

Maar ik heb het ook, net als Joepie bij enge dingen.
Ik wou soms dat ik het niet had.
Ik droom ook vaak dingen die dan een paar dagen later gebeuren.
Volgensmij is dit heel gewoon ons "oerinstinkt"
Net als bij beesten.
Alleen bij de meeste mensen is het op de achtergrond geraakt.

Maar ik zou nooit geesten op gaan roepen, NEVER.

Maar net als Joepie, en vele andere mensen, met name vrouwen, heb ik ook dit zesde zintuig.

Riska

Berichtdoor Riska » 28 mar 2005 14:53

Ik heb een zuster die heel vaak precies aanvoelt dat er iets op dat moment gebeurt. Zoals bij de bevalling van mijn oudste - ze was totaal niet verbaasd toen ze gebeld werd dat hij geboren was - ze wist het gewoon.
Mijn dochter is ook heldervoelend en helderziend. Ze is er niet blij mee en wil er geen aandacht aan schenken.

Ik ben ervan overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij ons realiseren. Het gaat er alleen om hoe we ermee omgaan.
Het is inderdaad volstrekt iets anders of je iets/iemand oproept of dat het je overkomt.

Terug naar “Archief”