okey...
maar die demons ofzo.. die kunne er toch niet uit zien als de overleden mens..??
Moderator: Moderafo's
Er staat ook in de Bijbel dat je niet mag knielen voor andere goden, wat ook niet inhoud dat er meer dan een zijn..jas schreef:joepie schreef:Als het niet echt de geesten van doden zijn, dan zou de Bijbel er niet zo vaak tegen waarschuwen dat het niet mag.
Dus ik geloof ook echt wel dat het de geesten van doden zijn.
De geesten die je oproept zijn dan demonen. Reden genoeg voor God om daar in de Bijbel tegen te waarschuwen.Dat argument van je klopt dus niet. Geesten van overledenen zijn of in de hel of in de hemel. In beide gevallen komen ze er niet meer uit.
Mariamagdalena schreef:Een demon is zo geraffineerd, dat het de stem van bv je overleden oma kan nadoen, en ook dingen kan "weten" bv als je vraagt:wat was uw lievelingseten.
Zo geraffineerd is een demon.
Mensen denken dan dat ze overleden familieleden hebben gezien en/of gesproken, maar dat is niet zo.
Je ziet ook altijd, dat mensen daarna erg bang worden.
Als het echt je oma was, zou ze niet willen dat je bang bent, en zou ze niet reageren.
Ook omdat dat niet kan vanuit de hemel.
We hebben met een groep Christenen wel eens op paranormale beurzen dingen verstoord, door met een groep erachter te gaan staan en stil in ons hoofd met elkaar te bidden.
De Naam van Jezus Christus, daar is elke demon bang voor, satan siddert van die Naam.
Als je angsten hebt doordat je "fout" bezig bent geweest, roep dan altijd de Naam van Jezus Christus aan!
Riska schreef:Ik schreef, dat mijn oma 'bezoek' kreeg van haar man, mijn opa dus.
Ik schreef óók, dat zij een zeer, zeer gelovige vrouw was, die helemaal niets van het paranormale en occulte moest hebben en dat inderdaad 'duivelswerk' noemde.
En tóch had deze vrouw die ervaring. Ze is daar ontzettend van geschrokken, maar ze is niet bang geweest en heeft het, nadat zij het aan haar zoon vertelde, neergelegd bij God.
Ze is, 15 jaar later gestorven - als een gelovige vrouw, die ook nooit meer zo'n ervaring heeft gehad, maar zich in alles, maar dan ook alles, volkomen afhankelijk wist van haar Heer en Heiland.
Zij was niet fout - het overkwam haar...
Ik denk dat je volslagen door elkaar haalt, wat iemand overkomt en wat iemand (bewust) oproept. Degene die dát doet, geesten oproepen, is fout.
Ik denk persoonlijk dat wij niet alles moeten verklaren. Er is meer tussen hemel en aarde dan wij beseffen... Nu zien wij nog door een spiegel in raadselen... maar straks zullen wij ten volle kennen...
Riska schreef:Ik schreef, dat mijn oma 'bezoek' kreeg van haar man, mijn opa dus.
Ik schreef óók, dat zij een zeer, zeer gelovige vrouw was, die helemaal niets van het paranormale en occulte moest hebben en dat inderdaad 'duivelswerk' noemde.
Zij was niet fout - het overkwam haar...
joepie schreef:Inderdaad, zulke dingen kunnen je gewoon overkomen, zonder dat je daar op zit te wachten.
Ik zit er ook niet op te wachten om te weten dat iemand dood gaat.
En dan niet es een keer, maar binnen zeer korte tijd.
Ik zat er ook niet op te wachten om verkeerde geesten te zien die op een bepaald moment in de hal van de kerk rondwaarden. Nadat er de vorige avond een soosavond was geweest waar zeer verkeerde muziek was gedraaid.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten