Roken voor de kerkdeur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 mar 2005 10:42

ik vind dat ook zo onwijs vervelend.. soms staan ze zelfs binnen te roken!!

André

Berichtdoor André » 27 mar 2005 13:01

trijntjejohanna schreef:ik vind dat ook zo onwijs vervelend.. soms staan ze zelfs binnen te roken!!

[serieuse modus]

Ik zou de mensen die binnen roken daar op aan spreken, al was het alleen al omdat het bij nederlandse wetgeving is verboden om in openbare gebouwen te roken.

En ik vind het aso om bij vrouwen die zwanger zijn te gaan staan roken, ook nog eens een keer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 mar 2005 15:31

André schreef:
trijntjejohanna schreef:ik vind dat ook zo onwijs vervelend.. soms staan ze zelfs binnen te roken!!

[serieuse modus]

Ik zou de mensen die binnen roken daar op aan spreken, al was het alleen al omdat het bij nederlandse wetgeving is verboden om in openbare gebouwen te roken.

En ik vind het aso om bij vrouwen die zwanger zijn te gaan staan roken, ook nog eens een keer.

het probleem is dat dat dus niet helpt.... zelfs de koster en zo zeggen er al niks meer van... dat kan toch niet...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 mar 2005 16:39

tsja.. niet rokers, wat een irritaties...

Okay...
Maar to the point, roken in of voor de kerkdeur is niet netjes

Helemaal gelijk, houd je gewoon aan je fatsoensregels... doe vijf stappen van de niet-rokers vandaan, en rook daar je sigaret! (by the way... ga ik uit een groep staan om te roken, heb ik binnen de kortste keren mijn niet-rokende naasten om mij heen... maar okay)

[/quote]

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 mar 2005 19:32

Marnix schreef:
Optimatus schreef:Kun je nagaan wat ik met die wierook te verduren heb :mrgreen:

Serieus: het is natuurlijk belachelijk dat je je eerst door een zwerm rokende kerkgangers heen moet worstelen alvorens de kerk binnen te kunnen gaan.

Oplossing: een pafpaal vier meter links of rechts van de kerk.

Ze zouden er etiketten op moeten plakken.... Steek geen wierook aan in de omgeving van uw broeders en zusters. Wierook is schadelijk voor u en uw omgeving ;)

Aan de andere kant was het wel heel vermakelijk om al die refowebbers te horen hoesten in de kathedraal ;-) Die zijn natuurlijk helemaal niets gewend :P
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

André

Berichtdoor André » 27 mar 2005 20:19

essieee schreef:tsja.. niet rokers, wat een irritaties...
Lol, ik ben ook nog maar 2½ jaar geleden gestopt, kwam zomaar in eens in me op, stoppen met roken, ach waarom ook niet.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 27 mar 2005 20:19

optimatus schreef:Aan de andere kant was het wel heel vermakelijk om al die refowebbers te horen hoesten in de kathedraal ;-) Die zijn natuurlijk helemaal niets gewend :P

Piece man, het was heel verhelderend van geest juist, en dan maar klagen dat de coffee shops worden gesloten in de refobliek :mrgreen:

even serieus, ik vindt dat rokers wel rekening mogen houden met niet rokers en zeker voor of na een kerkdienst. Beetje jammer dat dat dus niet gedaan wordt

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mar 2005 21:43

Happy One schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:
Gercoo schreef:PS3 Je kunt best zeggen dat rokers zelfmoordenaars zijn, dat staat ook op het pakje"Roken is dodelijk" maar uitlaatgassen kunne ook dodelijk zijn.

Hm, volgens mij kun je het dan ook helemaal niet zeggen. Een zelfmoordenaar is iemand die zichzelf bewust van het leven beroofd; bij roken kan het slechts een onbedoeld gevolg zijn.

Zo is dat.

O ja? Wel eens de door jou zo hooggeachte Catechismus gelezen bij de uitleg van Zondag 40 over het 6e gebod?
Daar luidt het antwoord op de vraag: wat eist God in het 6e gebod? 'ook mijzelven niet kweste of moedwillig in gevaar begeven'.
Wil je nu echt zeggen dat je dat met roken niet doet?
Ga nu niet zonde goed praten maar confirmeer je aan de Bijbel en onze vaderen en noem zonde in elk geval zonde!

Ik praat zonde helemaal niet goed. Ik vind roken niet direct zonde, net zomin als snoepen of eten. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Jij dus.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 mar 2005 21:45

Wierook ruikt lekker (vind ik), sigarettenrook ruikt heel erg vies.
Laatst gewijzigd door Lalage op 28 mar 2005 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 mar 2005 22:22

Lalage schreef:Wierook ruikt lekker (vind ik), sigaretterook ruikt heel erg vies.

Achter het tweede deel van de zin vergeet je "(vind ik)". :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 mar 2005 22:39

jas schreef:
Happy One schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:
Gercoo schreef:PS3 Je kunt best zeggen dat rokers zelfmoordenaars zijn, dat staat ook op het pakje"Roken is dodelijk" maar uitlaatgassen kunne ook dodelijk zijn.

Hm, volgens mij kun je het dan ook helemaal niet zeggen. Een zelfmoordenaar is iemand die zichzelf bewust van het leven beroofd; bij roken kan het slechts een onbedoeld gevolg zijn.

Zo is dat.

O ja? Wel eens de door jou zo hooggeachte Catechismus gelezen bij de uitleg van Zondag 40 over het 6e gebod?
Daar luidt het antwoord op de vraag: wat eist God in het 6e gebod? 'ook mijzelven niet kweste of moedwillig in gevaar begeven'.
Ga nu niet zonde goed praten maar confirmeer je aan de Bijbel en onze vaderen en noem zonde in elk geval zonde!

Ik praat zonde helemaal niet goed. Ik vind roken niet direct zonde, net zomin als snoepen of eten. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Jij dus.

Als ik naar mezelf kijk....ik rook.....
Ik denk niet dat het beschuldigend is ....we weten allemaal dat roken DOODZONDE is, je hebt een zekerheid.......het is megaslecht.....en dan in het kader van Rentmeesterschap denk ik niet dat roken goed daar onder past..
Ook hierin geld natuurlijk....een ieder zij in zijn of haar gemoed.......

O ja eten, zuipen, losbandig leven...blahblah is ook veel voor te zeggen maar we blijven ontopic :wink: !

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mar 2005 23:32

Gelovige: zeg ouderling, cigaretten zijn eigenlijk ook afgoden.
Ouderling: jazeker, daarom verbrand ik ze ook.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 mar 2005 23:35

Happy One schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:

Zo is dat.

Drink jij wel eens alcohol?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 mar 2005 23:46

Happy One schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:

Zo is dat.

We hadden het over zelfmoord lieverd, niet over jezelf 'moedwillig in gevaar begeven'.

En nee, ik zie roken ook niet als een moedwillig in gevaar begeven, net zomin als het drinken van alcohol of het rijden in een auto.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 28 mar 2005 07:16

jas schreef:
Happy One schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:

Zo is dat.

Het gaat er niet om wat jij zonde vindt, maar wat de Bijbel erover zegt.
Daarvoor heb ik twee punten aangegeven: het is heel slecht, en verslavend.
Zie mijn andere quote. Ik vind het tamelijk onbegrijpelijk dat je dit dan niet als zonde ziet, en heel veel andere dingen die veel moeilijker liggen heel stellig wel :( .
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Terug naar “Archief”