Marnix schreef:Als de cultuur dan echt geen invloed mag hebben, ga dan weer de echte mannenkleren van 1500 voor Christus dragen!
Goed punt.
Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Collateral schreef:Marnix schreef:Als de cultuur dan echt geen invloed mag hebben, ga dan weer de echte mannenkleren van 1500 voor Christus dragen!
Goed punt.
Maar dan nog conformeer je je aan die cultuur. Kleding en cultuur zijn volgens mij onlosmakelijk verbonden..
Aragorn schreef:Collateral schreef:Marnix schreef:Als de cultuur dan echt geen invloed mag hebben, ga dan weer de echte mannenkleren van 1500 voor Christus dragen!
Goed punt.
Maar dan nog conformeer je je aan die cultuur. Kleding en cultuur zijn volgens mij onlosmakelijk verbonden..
johannes1 schreef:de reformatorische cultuur is vrouw een rok en een man een broek.
Marnix schreef:God vraagt toch niet om een reformatorische cultuur te hebben? Hij geeft wetten en regels en spreekt door de bijbel... en dat mogen we op onze cultuur toepassen. Kortom, dan is het niet verplicht om rokken te dragen als vrouw.
Dus Caprice, ik vind het allemaal prima, maar als het echt zo ligt, waarom worden mensen dan veroordeeld, verwijtends aangekeken etc. als ze die cultuur niet hebben en daarom een broek aan doen naar de kerk?
johannes1 schreef:Marnix schreef:God vraagt toch niet om een reformatorische cultuur te hebben? Hij geeft wetten en regels en spreekt door de bijbel... en dat mogen we op onze cultuur toepassen. Kortom, dan is het niet verplicht om rokken te dragen als vrouw.
Dus Caprice, ik vind het allemaal prima, maar als het echt zo ligt, waarom worden mensen dan veroordeeld, verwijtends aangekeken etc. als ze die cultuur niet hebben en daarom een broek aan doen naar de kerk?
ik ben johannes1, dus niet caprice. ik reageer op je laatste stuk. van uit ons oogpunt is het een gruwel in Gods ogen, dus in feite ook in ons ogen.
Marnix schreef:Dus Johannes1, ik vind het allemaal prima, maar als het echt zo ligt, waarom worden mensen dan veroordeeld, verwijtends aangekeken etc. als ze die cultuur niet hebben en daarom een broek aan doen naar de kerk?
Raido schreef:Laten we het goed Bijbels doen, en terug gaan naar het Adamskostuum...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten