Homoseksualiteit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 26 mar 2005 00:47

Aragorn schreef:Ligt er natuurlijk ook weer aan hoe je losbandigheid definieert. :)

nah kweenie of dat zo handig is op een forum als Refoweb, denk dat er dan hier en daar wat woordfilters in actie komen :D

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 mar 2005 00:48

Haha, het is dus niet eens mogelijk te omschrijven zonder in plattitudes te vervallen? :mrgreen:

Laat dan maar ja.. :P

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 26 mar 2005 00:54

Use your imagination :D

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fly29 » 27 mar 2005 19:13

Rock-G schreef:
Fly29 schreef: Dus.. Ik heb eerder een flinke gruwel over al die sexuele losbandigheid. Onder de hetro's kunnen we ook een bibiotheek vol schrijven. Laten we daar maar eens over beginnen..

'Losbandigheid' onder hetero's kan anders heel spannend zijn hoor Fly :D
Al es geprobeert? :D

Hahaha.. nee, dat lijkt me een te groot risico. Waar blijf ik dan met mijn standpunten? hehe.. Kan ik mezelf om de oren slaan dat ik ook geen haar beter ben. Grijnzz.. Nee, dat is me te min. Heb nog wel wat eergevoel.. Maareuhmm.. toch maar effe proberen? LOL

Groet,

Fly29

gave_meid
Majoor
Majoor

Berichtdoor gave_meid » 11 apr 2005 14:12

Zareb schreef:
jas schreef:Als een man en een vrouw geen kinderen kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat ze hun doel missen. Het is dan namelijk niet hun doel. God heeft een ander doel met ze.

Juist, helemaal mee eens hoor, en zo heeft God dus ook een ander doel met mensen die in een andere relatievorm leven.

daar ben ik het helemaal mee eens
Nog steeds voor iedereen GM.
Der Tag, an dem ich aufhören werde dich zu lieben,
ist der Tag an dem ich meine Augen für immer schließe

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 00:15

Fly29 schreef:Maar God schiep ook Liefde.

Nee, God schiep geen Liefde. De ware liefde is nl. de eeuwige God Zelf, ongeschapen en eeuwig. God = Liefde.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 apr 2005 01:40

gave_meid schreef:
Zareb schreef:
jas schreef:Als een man en een vrouw geen kinderen kunnen krijgen, wil dat niet zeggen dat ze hun doel missen. Het is dan namelijk niet hun doel. God heeft een ander doel met ze.

Juist, helemaal mee eens hoor, en zo heeft God dus ook een ander doel met mensen die in een andere relatievorm leven.

daar ben ik het helemaal mee eens

Ik vind dat men homo's ook gewoon eens mens moet laten zijn. Ik ben geen "fan" van het homoseksuele bestaan, maar als twee mensen van gelijk geslacht elkaar willen liefhebben als zichzelf, wie ben ik dan om daar de hele tijd verbaal op in te hakken?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 19 apr 2005 17:47

Nee, God schiep geen Liefde

* Marije's mond valt open van verbazing. Leg uit...*
Engaged @ 07-01-2005

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 19 apr 2005 19:33

God schiep de mens - naar zijn beeld.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 19:55

M@rije schreef:
Nee, God schiep geen Liefde

* Marije's mond valt open van verbazing. Leg uit...*

Omdat de Liefde God Zelf is en God is een ongeschapen Geest. Hij is van eeuwigheid tot eeuwigheid God. En Zijn eigenschappen zijn even eeuwig als de eeuwige God Zelf, zij zijn nl. God Zelf. God kan de liefde niet geschapen hebben, evenmin als Hijzelf geschapen is. De Liefde is altijd, eeuwig onlosmakelijk met Hem verbonden geweest en zal dat ook altijd blijven. Daarom gebruikte ik het isgelijkteken. (=)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 apr 2005 20:57

Hum... ik weet niet... dit is haast filosofisch Jas! :P

God is Liefde... maar is Liefde dan direct ook God? Het Woord was bij God, het Woord is God... maar is de Bijbel dan God?

Ik denk dat God de liefde wel geschapen heeft voor de mens, als emotie, als bruikbaar iets.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 19 apr 2005 21:25

Raido schreef:Hum... ik weet niet... dit is haast filosofisch Jas! :P

God is Liefde... maar is Liefde dan direct ook God? Het Woord was bij God, het Woord is God... maar is de Bijbel dan God?

Ik denk dat God de liefde wel geschapen heeft voor de mens, als emotie, als bruikbaar iets.

Liefde is een Goddelijke, mededeelbare eigenschap, dit in tegenstelling tot bijv. almacht. God is almachtig en het is dan ook onmogelijk dat er nog iets of iemand naast God ook almachtig is. M.a.w. er kunnen niet 2 almachtigen zijn. Liefde is een Goddelijke eigenschap die Hij met mate aan de mensen medegedeeld heeft. Zonder natuurlijke liefde zou leven op deze aardkloot niet mogelijk zijn. Maar de eigenlijke liefde zoals die alleen bij God te vinden is, is God Zelf, eeuwig en onveranderlijk. Daarom heeft God ook Zijn kinderen onveranderlijk lief. Dit i.t.t. wat sommigen hier beweren dat men uit de genade Gods kan vallen, want dat is een onschriftuurlijke leer. Juist omdat God Zelf Liefde is, is die Liefde bestendig, houdt nooit op. Hij heeft Zijn uitverkorenen van eeuwigheid tot eeuwigheid lief.
Daarom lezen we in Jer. 31:2b;
"Ja, Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde; daarom heb Ik u getrokken met goedertierenheid."

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 27 apr 2005 12:52

De laatste tijd heb ik heel veel nagedacht over homoseksualiteit...vooral omdat ik (onder andere hier) betrokken raakte in discussies over dit onderwerp. En ik moet zeggen dat ik hier en daar wel wat van mening ben verandert enne ik post dat maar ff aangezien ik soort van al was het dan onbedoeld dit topic ben gestart...

Enne ik blijf van mening dat homoseksuliteit in eerste instantie niet Gods bedoeling is...Hij schiep tenslotte Adam en Eva. Aan de andere kant zijn er nu wel meer dingen die niet Zijn bedoeling waren denk ik en die ook gebeuren...bovendien hebben mensen ook niet voor die gevoelens gekozen.
Het is makkelijk om met de Bijbel in je hand te zeggen 'Het is een gruwel in Gods ogen dus...' Toch gaan die teksten vaak over ontucht en volgens mij is ontucht in de Bijbel seks buiten het huwelijk, dat wordt vaak met ontucht bedoel iig. Daarmee wil ik niet automatisch zeggen dat een homoseksuele relatie binnen het huwelijk wel goed is, dat weet ik niet. Aan de ene kant denk ik als twee mensen van elkaar houden doen ze daar niemand kwaad mee...aan de andere kant denk ik toch niet dat het echt Gods bedeoeling is.
Ik weet ook dat ik heb gezegd dat homoseksualiteit gelijk is aan elke andere zonde...nu denk ik dat als je als homo met jan en allemaal het bed induikt enz dat dat net zo'n grote zonde is als dat een hetero dat doet, homoseksuele gevoelens zijn echter geen zonde...en of je als homo een relatie moet aangaan moet je denk ik zelf met God uitzoeken...
Conclusie, ik denk dat iedere christen die worstelt met deze gevoelns daar samen met God een weg in moet zoeken.

Ik wil ook mijn verontschuldigingen aanbieden voor als ik mensen pijn heb gedaan met mijn opmerkingen. Ik heb dingen gezegd zonder er goed over na te denken...

ook wil ik graag verwijzen naar dit artikel en de artikelen ernaast, interessant om te lezen.

http://www.eo.nl/portals/themes/article ... me=5297810
stomp niet af, blijf slijpen

sela

Berichtdoor sela » 27 apr 2005 16:45

beste gurl,

ben best wel ontroerd van je reactie.
idd.. het is een spanningsveld hoe het nu allemaal precies bedoeld is.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 27 apr 2005 17:12

sela schreef:beste gurl,

ben best wel ontroerd van je reactie.
idd.. het is een spanningsveld hoe het nu allemaal precies bedoeld is.

Daar sluit ik mij van harte bij aan.

Terug naar “Archief”