jas schreef:essieee schreef:4ever2all schreef:Alexandra schreef:De Heere eist geen onmogelijke dingen van ons: het LIJKT onmogelijk, maar God maakt mogelijk wat voor de mens onmogelijk lijkt.
God eist van ons dat wij Zijn wet naleven en dat kunnen we niet. We doen altijd wel zonden.
Inderdaad maar dat haalt de eis niet weg, integendeel!
Eertijds konden we het nl wel!
Is dat zo dat God eist dat wij de wet naleven? En zo ja, met welk doel? Om die te vervullen? Dus God veracht het werk van Zijn eigen Zoon?
Hij zegt dus ahw tegen Zijn Zoon, ; 'ja, je hebt wel geleden en de wet vervuld, maar dat is niet genoeg, ik wil dat elk mens dat individueel ook nog eens doet.'.
Nou, ik geloof niet dat het zo zit hoor. De wet moet nageleefd worden, jazeker, uit dankbaarheid voor Gods oneindige genade en barmhartigheid. God eist niet van ons het vervullen der wet om zalig te worden. Hij eist van ons het geloof in de enige volmaakte offerande van Zijn Zoon Jezus Christus. En al die wetseisers hier, en in de ger. gezindte, zijn zelf nog nooit met de wet aan het eind gekomen en zoeken nog steeds hun zaligheid daar waar hij niet te vinden is.
Okay Jas, betekend 'Gij zult...' dan leef het na, doe je best??? Als God zegt GIJ zult is er geen ontkomen aan dat dat een eis is.....
. En al die wetseisers hier, en in de ger. gezindte, zijn zelf nog nooit met de wet aan het eind gekomen en zoeken nog steeds hun zaligheid daar waar hij niet te vinden is.[/quote
Wat ben jij een kei in generaliseren....
Door het houden van de wet word je zeker niet zalig....maar dat is weer wat anders dan hem op jou manier te houden....ik kan het niet, het hoeft niet want Jezus heeft het al gedaan. Inderdaad heb je gelijk in, maar dat haalt de kracht achter de eis van de wet m.i. niet weg...
Een gergemmer om in jou termen te praten kan ook dezelfde intentie hebben zoals verwoord word in psalm 119;18 berijmd.
Dus mijn mening, inderdaad het vervullen van de wet (wat onmogelijk is) is niet de grond (..)van de zaligheid en toch......GIJ ZULT!!!