maken wij het niet veel te moeilijk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 25 mar 2005 09:04

joepie schreef:Noem jij dit goede werken?
Dan nog maar eens goed lezen!
Het heet overgave. Je volledig afhankelijk weten van je Verlosser.

:shock:
Wow, het kost wat moeite maar we hebben het voorelkaar. Rome leert de goede werken. Wij leren de overgave.

Als we het maar zelf kunnen doen...

:(

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 mar 2005 09:07

PeterD schreef:

Wow, het kost wat moeite maar we hebben het voorelkaar. Rome leert de goede werken. Wij leren de overgave.

Zelf doen?

Jezus alles in jou laten doen.. Dat is geloven! Je in kinderlijk vertrouwen overgeven aan je schepper! En moet je dat zelf doen?
ja! en als het niet bijbels is zeg je het maar ;)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 mar 2005 09:08

PeterD schreef:

Zeg Peter, draaf je nu niet een beetje door? De mens is in de bekering geen marionet hoor. En als het tot een volledige overgave aan God komt, dan wordt dit wel door de Geest gewrocht, maar het is de mens die zich overgeeft.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 mar 2005 09:09

peterD ken jij Jezus? Is Jezus in je leven?
zo ja?

hoe is Hij in jou leven gekomen?

PeterD

Berichtdoor PeterD » 25 mar 2005 09:17

jas schreef:Zeg Peter, draaf je nu niet een beetje door?

Ja. Ik draafde in deze post door. Heel bewust. Waarom?

Van het éénzijdige Godswerk wordt hier soms een eenzijdig mensenwerk gemaakt. En daarom gooide ik even mijn kont tegen de krib.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 mar 2005 09:21

PeterD schreef:

Van het éénzijdige Godswerk wordt hier soms een eenzijdig mensenwerk gemaakt. En daarom gooide ik even mijn kont tegen de krib.

Je hoeft niet te overdrijven om de waarheid te verkondigen. Want dan verkondig ook jij geen waarheid meer.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 25 mar 2005 09:25

Toch nog even een reactie.

Als een mens door Gods Geest wordt overwonnen zal die mens zich volledig overgeven aan God. Hij zal zijn leven overgeven aan God. Alleen dat doet die mens we zelf, maar niet van zichzelf. Dit wordt helemaal door Gods Geest in hem gewerkt.
Dat gaat met veel strijd gepaard. Een zondig mens geeft zich niet zomaar gewonnen. Je zet je eigen wil niet zomaar aan de kant. Het "verhart u niet maar laat u leiden" is een ware strijd! Het is niet alleed GodsGeest die aan het werk is. De duivel is aan de andere kant ook met man en macht aan het trekken. En als hij even de kans zou krijgen zou die mens vrolijk verder leven in de zonde, en zou satan overwinnen.

Daarom, Jezus aannemen is niet zo gemakkelijk als het zo vaak lijkt. De strijd die het kost is het absoluut waard, maar voor de mens absoluut niet gemakkelijk.

Die mens krijgt met 2 dingen te maken. Wet én evangelie. De wet wordt hem voorgehouden. Die mens gaat zijn verloren staat voor God inzien, en gaat zien hoe hij geleefd heeft tegenover een goeddoend God. Maar dan komt ook dat heerlijk Evangelie. Het "Ik voor u" mag dan ook doorbreken. En dat geheel onverdiend. Praten we dan over Jezus simpel aannemen? Ik niet hoor, dan wordt het een eeuwig Godswonder dat Hij nog heeft willen omzien naar een dode hond als ik ben!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 mar 2005 09:25

Door een punt te overdrijven kun je daarin soms wel meer duidelijk maken, voorbeeld:

'kroegen zijn de voorportalen der hel! een christen hoort daar niet' waarmee bedoeld wordt dat er veel kroegen zijn waar je niet hoort te komen als christen, maar een kroeg niet altijd fout is... 8)

maarem... blader eens terug naar een post van mij, vorige pagina, verloren zoon... anders ga ik mezelf weer quoten :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

PeterD

Berichtdoor PeterD » 25 mar 2005 09:26

jas schreef:
PeterD schreef:

Je hoeft niet te overdrijven om de waarheid te verkondigen. Want dan verkondig ook jij geen waarheid meer.

Alleen jammer dat het bij mij opgemerkt wordt en bij anderen niet :(

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 mar 2005 09:29

Raido schreef:Door een punt te overdrijven kun je daarin soms wel meer duidelijk maken, voorbeeld:

'kroegen zijn de voorportalen der hel! een christen hoort daar niet' waarmee bedoeld wordt dat er veel kroegen zijn waar je niet hoort te komen als christen, maar een kroeg niet altijd fout is... 8)

Maar dat is niet overdreven. Dat is gewoon de waarheid.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 mar 2005 09:30

volgens bartjens...

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 25 mar 2005 09:34

Raido schreef:maarem... blader eens terug naar een post van mij, vorige pagina, verloren zoon... anders ga ik mezelf weer quoten :)

Hmm, hoe komt het dan dat de verloren zoon weer terugkomt bij z'n vader?
Voor hetzelfde geld was hij een succesvol zakenman geworden en had z'n vader hem nooit meer teruggezien.
Was het dus toeval dat hij terugkwam, of was er een andere Kracht in het spel?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 mar 2005 09:38

Het ging slecht in dat land, natuurlijk stuurt God dat allemaal, het puntje wat ik bedoel, Hij was het die terug ging, maar de Vader nam hem aan als volwaardige zoon. Natuurlijk gaat het niet helemaal op.

God is het die de dingen werkt, jij bent het die het inziet, maar God schenkt de genade.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 mar 2005 10:00

PeterD schreef:Die mens krijgt met 2 dingen te maken. Wet én evangelie. De wet wordt hem voorgehouden. Die mens gaat zijn verloren staat voor God inzien, en gaat zien hoe hij geleefd heeft tegenover een goeddoend God. Maar dan komt ook dat heerlijk Evangelie. Het "Ik voor u" mag dan ook doorbreken. En dat geheel onverdiend. Praten we dan over Jezus simpel aannemen? Ik niet hoor, dan wordt het een eeuwig Godswonder dat Hij nog heeft willen omzien naar een dode hond als ik ben!

ja zo wordt het jou geleerd he in je kerk. Maare is dat ook jou beleving?
Of is dat langzamerhand jou beleving geworden omdat je het zo moest voelen?

God kan zo wel werken, maare waarom niet op een andere manier. De bijbel staat er vol van!

Als jij bent de moorman op de wagen had gezeten. En hij had gevraagd: "wat houd mij tegen om gedoopt te worden?" Dan had jij vast en zeker gezegd: ho ho ho zo snel gaat dat niet hoor, je moet eerst maar eens ingeleid worden in de waarheid.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 mar 2005 10:18

Onzin, wij dopen ook kinderen daar doen we ook niet moeilijk over, bij elke bekering zie je de wet en het evangelie spreken in de Bijbel.

Terug naar “Archief”