Hoe ga je om met stokers in een relatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 mar 2005 20:06

joepie schreef:
Daphne schreef:[ Tja, je kent elkaar wat oppervlakkig en sommige gevoelens weet je van elkaar, maar hoe de ander op iedere situatie reageert, weet je dan absoluut nog niet, óók niet als je heel intensief met elkaar omgaat!

Ik denk dat je dat na jaren nog niet altijd weet. Gewoon omdat je niet alles al met elkaar hebt meegemaakt.
Iedere dag is weer een nieuwe dag, met nieuwe belevenissen, dus het is maar de vraag of je elkaar echt door en door gaat kennen.
Maar naar mijn idee hoefd dat ook helemaal niet.
Zo blijft er tenslotte toch nog steeds iets te ontdekken.

Om een klein voorbeeldje te geven:
Ik wist b.v. wel hoe mijn man gek op kinderen was voor zijn trouwen, maar dat hij zo met zijn kinderen zou omgaan toen wij zelf kinderen kregen had ik dus nooit kunnen denken.
En toen hij opa werd was er ook weer een hele andere man dan ik gedacht had.
Zo blijf je dus ontdekken. :wink:

Ja, dat geloof ik zeker, leuk ook, om dat te ontdekken! :D
Maar er is dan wel een verschil of je 5 maanden bij elkaar bent, of minstens anderhalf jaar... :wink:
Ben ik dus ook nog niet :P
Ik dacht, toen wij 5 maanden verkering hadden ook al: zo, we kennen elkaar echt al goed... Lekker naïef... 8) Dat blijkt wel dat dat echt niet zo is! Ik kan wel zeggen, dat ik mijn vriend al goed ken, maar ik weet wel, dat ik nog steeds nieuwe dingen ontdek en kan blijven ontdekken en dat dat ook de rest van ons leven zo door zal gaan. :D
Ik bedoelde er alleen even mee aan te geven, dat 5 maanden wat dat betreft niets is.
Afbeelding

joepie

Berichtdoor joepie » 24 mar 2005 20:08

Toch zijn er genoeg die vinden van wel en na een paar maanden gewoon gaan samen wonen.
En waarschijnlijk zijn er die het ook al wel weten.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 24 mar 2005 20:11

Ja, dat weet ik, dat die mensen er zijn... Maar ik kan me haast niet voorstellen, eerlijk gezegd, dat dat dan goed blijft gaan...
Als ik bij ons kijk, de eerste ruzies ( :wink: ) kwamen pas na een half jaar of zo en als je dan al samenwoont lijkt me dat echt lastig. Je kunt niet even afstand van elkaar nemen en je weet niet goed hoe je op elkaar moet reageren en zo... maar goed, dat moet ieder ook voor zich weten, natuurlijk!
Afbeelding

Terug naar “Archief”