Flirten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tirza
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tirza » 23 mar 2005 22:03

Flex187 schreef:
Aragorn schreef:
Tirza schreef:dus kdenk dat je met flirten zeker op moet passen. maar mannen zijn daarin sowieso nuchterder dan vrouwen. vrouwen kunnen zich er de volgende dag suf over piekeren terwijl mannen het de dag erna al zijn vergeten dat ze uberhaupt geflirt hebben.

Hehe, kan ook andersom hoor. Een vriendin van mij had een keer met een vriend van haar gezoend, terwijl ze zich er de volgende dag niks meer van kon herinneren. (Soort black-out, kun je hebben als je iets teveel drinkt :P ) Dat kan opzich ook best pijnlijke situaties opleveren. :wink:

Herkenbaar verhaal.

Maar vrouwen zijn wat dat betreft dus niet minder erg. Mannen flirten en dat doen ze over het algemeen met vrouwen. Dus.....

haha, ow maar zo bedoelde ik het ook niet hor. ik bedoelde niet dat vrouwen heilig zijn ;) helemaaal niet zelfs, die kunnen net zo erg zijn tuurlijk wel.
maar mannen hebben het vermogen om in die ''pijnlijke''situaties hun gevoel gemakkelijk uit te schakelen of weg te stoppen.
Vrouwen grijpen naar de chocola en beginnen praatgroepje met hun meest close vriendinnen ;) haha snap je het verschil?
en tuurlijk is het per persoon verschillend.
Afbeelding

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 23 mar 2005 22:15

Tirza schreef:maar mannen hebben het vermogen om in die ''pijnlijke''situaties hun gevoel gemakkelijk uit te schakelen of weg te stoppen.
Vrouwen grijpen naar de chocola en beginnen praatgroepje met hun meest close vriendinnen ;) haha snap je het verschil?

Misschien dat ik dan geen man ben ofzo, maar gevoel uitschakelen is me nog nooit gelukt. ;) Misschien dat ik, of andere mannen, goed kunnen toneel spelen geen idee. Ik kan wel eens bot zijn ofzo, misschien dat dat over komt alsof ik mijn gevoel uitschakel maar dat is echt niet zo.
Mogelijk dat je constant verkeerde mannen tegen komt ofzo, ik weet het niet, maakt verder ook niet uit, misschien ben ik wel gewoon gek, maar m'n gevoel uitschakelen kan ik niet. Soms best jammer :P

Tirza
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tirza » 23 mar 2005 22:20

Flex187 schreef:
Tirza schreef:maar mannen hebben het vermogen om in die ''pijnlijke''situaties hun gevoel gemakkelijk uit te schakelen of weg te stoppen.

Mogelijk dat je constant verkeerde mannen tegen komt ofzo, ik weet het niet, maakt verder ook niet uit, misschien ben ik wel gewoon gek, maar m'n gevoel uitschakelen kan ik niet. Soms best jammer :P

hahaha dat zal het zijn ;)
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 11:42

Maarten schreef:Mijn stelling: Als je flirt terwijl je al een relatie hebt, ben je onzeker over je relatie.

Nou, dat ben ik niet met je eens.
Als je 25 jaar of langer bij elkaar bent, dan flirt je weleens, dat doet iedereen. Niet dagelijks, maar sporadisch, en onder flirten versta ik dan gewoon lachen naar een ander geslacht. Niet aanraken dus of knipogen of handkusjes. Maar ff lachen en elkaar net ietsjes langer aankijken dan nodig is.
Ik geloof niet dat er stellen zijn die 30 jaar getrouwd zijn, en waarbij dat nooit af en toe eens is voorgekomen.
Je moet toch ook niet gaan muggenziften tegen elkaar....
En de ander van het stel doet dan net alsof hij/zij het niet gezien heeft. dan is er nix aan de hand.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 28 mar 2005 12:44

Mariamagdalena schreef:
Maarten schreef:Mijn stelling: Als je flirt terwijl je al een relatie hebt, ben je onzeker over je relatie.

Nou, dat ben ik niet met je eens.
Als je 25 jaar of langer bij elkaar bent, dan flirt je weleens, dat doet iedereen. Niet dagelijks, maar sporadisch, en onder flirten versta ik dan gewoon lachen naar een ander geslacht. Niet aanraken dus of knipogen of handkusjes. Maar ff lachen en elkaar net ietsjes langer aankijken dan nodig is.
Ik geloof niet dat er stellen zijn die 30 jaar getrouwd zijn, en waarbij dat nooit af en toe eens is voorgekomen.
Je moet toch ook niet gaan muggenziften tegen elkaar....
En de ander van het stel doet dan net alsof hij/zij het niet gezien heeft. dan is er nix aan de hand.

Iedereen flirt weleens ja...maar tligt er inderdaad wel aan HOE je het doet...en dat kan weleens pijnlijk overkomen.... :? :(
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 mar 2005 13:17

Daarom vind ik dat het bij een glimlach moet blijven en verder niks, geen illusies wekken bij anderen. Geen diepgaande gesprekken met omarming, dat hoeven ze bij mijn man ook niet te doen, want dan prik ik ze stiekem met een veiligheidsspeld, die ik altijd wel in mijn tasje heb zitten, haar prik ik dan dus, want het is onfatsoenlijk om vrij met een getrouwde man om te gaan, of met een verloofde man. Dat hoort niet, zo'n vrouw is een lellebel. En het ligt vaak aan de vrouw, want mannen zijn vaak te verlegen om ze van zich af te duwen. Vrouwen horen zich te gedragen, das ook geemancipeerd, en gepaste afstand van andervrouws mannen te houden.

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 28 mar 2005 14:40

Gij hebt gehoord, dat van de ouden gezegd is: Gij zult geen overspel doen. Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aanziet om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.'
Matth. 5:27,28

Zou de Heere Jezus hier ook flirten bedoelen???
Ik vind het zelf wel lastig hoe ik hier tegenaan moet kijken...
Jullie?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mar 2005 15:53

Dat is 'wat een lekker wijf daar zou ik wel eens mee in bed willen rommelen'.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 28 mar 2005 20:03

Raido schreef:Dat is 'wat een lekker wijf daar zou ik wel eens mee in bed willen rommelen'.

Idd...als je dat al denkt, ben je in principe al te ver gegaan....
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 mar 2005 20:05

Ansje schreef:
Raido schreef:Dat is 'wat een lekker wijf daar zou ik wel eens mee in bed willen rommelen'.

Maar eeeen mooie vrouw zien....gedachten gaan snel......

Gij zult niet begeren.....

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 mar 2005 20:33

essieee schreef:
Ansje schreef:

Maar eeeen mooie vrouw zien....gedachten gaan snel......

Gij zult niet begeren.....

Maar als je nog niet 'bezet' bent (en de ander ook niet)? Dan begeer je elkaar wel voordat je van elkaar bent.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 28 mar 2005 20:38

Hum :) jammer dat Jezus niet zo super duidelijk was... ik trek dan het lijntje zo losjes mogelijk elkaar zien en aan seks denken is fout, maar tja :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

doornroosje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor doornroosje » 31 mar 2005 19:35

flirten is leuk! maar je moet er wel mee uitkijken. ik zou het doen:

1. als ik nog geen relatie had.
2. als die ander ook wilde

je kunt er veel lol aan beleven hoor bijv. op een saai feestje
leven is het meervoud van lef!

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 31 mar 2005 21:30

doornroosje schreef:flirten is leuk! maar je moet er wel mee uitkijken. ik zou het doen:

1. als ik nog geen relatie had.
2. als die ander ook wilde

je kunt er veel lol aan beleven hoor bijv. op een saai feestje
als er geflirt wordt is een feestje niet saai
The one thing you can give and still keep is your word.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 31 mar 2005 22:59

Mariamagdalena schreef:Dat hoort niet, zo'n vrouw is een lellebel. En het ligt vaak aan de vrouw, want mannen zijn vaak te verlegen om ze van zich af te duwen. Vrouwen horen zich te gedragen, das ook geemancipeerd, en gepaste afstand van andervrouws mannen te houden.

Ik weet niet of jij wel een juist beeld hebt van mannen.

Terug naar “Archief”