waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 mar 2005 12:25

kurtyo schreef:Ach jongen, ga je buurman toch pesten in plaats van allemaal onzin verkopen. Je hebt geen flauw idee wat je zegt. Daarbij is het gewoon onzin. Als jij durft te beweren dat iemand niet in de hemel komt vanwege een kledingstijl etc. dan vraag ik me af waarom jij je christen noemt.

Ik zeg niet dat iemand niet in de hemel komt vanwege een bepaalde kledingstijl. Ik zeg dat een ware gelovige bepaalde kleding niet meer zal dragen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 mar 2005 12:47

kurtyo schreef: Als jij durft te beweren dat iemand niet in de hemel komt vanwege een kledingstijl etc. dan vraag ik me af waarom jij je christen noemt.

precies!
En waarom zou je 1 bepaalde kledingstyle hebben?

Ik vind het juist leuk om diverse kledingstylen te hebben, van gothic, tot truttigkantooroutfit, countryjurken, hippyveloursrokken, Afrikaanse olifantjes wikkelrokken, rock 'n roll lederen outfits.
Ik houd niet eens van gothicmuziek of van de muziek die bij een tuttige kantooroutfit hoort, als die al van muziek houden, maar het is leuk om er elke dag weer geheel anders uit te zien, vooral voor een vrouw.
Nu draag ik een redelijk tuttig mantelpakje, omdat ik net naar een bruiloft ben geweest.

Van binnen blijf je hetzelfde.

Wist je trouwens, dat de meeste oplichters en echte misdadigers een 3 deling pak dragen?

Kleding zegt niks over de persoon.

Wat ik ook draag, ik blijf een Christen en ga altijd voor Jezus, wel draag ik altijd een armbandje met WWJD
Oh ja, en altijd een rok of jurk, das natuurlijk wel het prototype van Christin.
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 23 mar 2005 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 mar 2005 12:50

Mariamagdalena schreef:Wist je trouwens, dat de meeste oplichters en echte misdadigers een 3 deling pak dragen?

Kleding zegt niks over de persoon.

Wat een tegenstrijdigheid tussen deze 2 zinnen. :?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 mar 2005 12:51

Waarom is dat tegenstrijdig?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 mar 2005 12:55

Ik zag een keer een echtpaar de basisschool binnenlopen van onze kinderen , jaren terug.
Een man in een 3 delig pak en een vrouw in een mantelpakje.
Ik vond al dat ze raar deden.
Later bleken ze alle portemonnees en pasjes uit de lerarenkamer te hebben gestolen.
Ze zagen er dus extra netjes uit, in pak en zo.
Dat hadden ze expres gedaan omdat ze dieven waren en dus netjes wilde lijken.
Gelukkig zijn ze later gepakt, ze waren een aantal scholen afgegaan om te stelen, en door diverse mensen herkent.

Ik bedoel dus, dat veel mensen denken dat iemand in een pak netjes is.
Daar spelen inbrekers op in.

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 mar 2005 13:08

tja, als ik dit zo lees krijg ik haast medelijden met mijn mannelijke soortgenoten, die de pech hebben om als hetero geboren te zijn, getrouwd te zijn en dagelijks te maken krijgen met vrouwelijke logica.

Overigens snap ik niet wat dit allemaal met disco-bezoek te maken heeft, de vraag stelling van elbert lijkt mij relevanter

elbert schreef:Een disco is dus een plaats waar gedanst wordt op popmuziek.
De vragen die je je dus moet stellen zijn:
- mag je als christen dansen en zo ja, welke dansen?
- mag je als christen dansen op popmuziek en zo ja, welke popmuziek?
- zijn er in disco's nog andere dingen die een belemmering kunnen zijn voor mijn aanwezigheid daar (drugs, alcohol e.d.)?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 mar 2005 13:12

Bent u dan homosexueel geaard? Als ik zo vrij mag zijn?
En u heeft gelijk, vrouwelijk logica is moeilijk voor mannen.
Ik las laatst dat een man zich 12 jaar in de vrouwelijke geest had verdiept, en nog weten ze het beter. Zei hij.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 mar 2005 13:55

Mariamagdalena schreef:Waarom is dat tegenstrijdig?

Als kleding niets over de persoon zegt, waarom dragen dan criminelen een driedelig pak?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 mar 2005 13:59

Het enige logische van vrouwen is, dat ze wanneer ze niet blond zijn hun haar laten verven, en als ze blond zijn ook. Daar kun je van op aan.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 mar 2005 14:49

en als ze wel blond zijn, ontkennen dat ze blond zijn... zucht... maar ja daar ben ik man voor.. er is toch niks tegen op blond?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mar 2005 16:35

jas schreef:
Mariamagdalena schreef:Waarom is dat tegenstrijdig?

Als kleding niets over de persoon zegt, waarom dragen dan criminelen een driedelig pak?

En waarom de dominee? (die ik doorgaans (uitzonderingen daargelaten) niet als crimineel bestempel)...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2005 16:45

Zareb schreef:Overigens snap ik niet wat dit allemaal met disco-bezoek te maken heeft, de vraag stelling van elbert lijkt mij relevanter

elbert schreef:Een disco is dus een plaats waar gedanst wordt op popmuziek.
De vragen die je je dus moet stellen zijn:
- mag je als christen dansen en zo ja, welke dansen?
- mag je als christen dansen op popmuziek en zo ja, welke popmuziek?
- zijn er in disco's nog andere dingen die een belemmering kunnen zijn voor mijn aanwezigheid daar (drugs, alcohol e.d.)?

Inderdaad..

Wat mij betreft een 3voudig ja. :)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 23 mar 2005 19:57

kurtyo schreef:
suus_ schreef:ik denk dat kleding toch zeker wel wat zegt over: wie je bent. en waar je je voor uit geeft.
ik hoop dat je als christen er toch wel wat anders wil uit zien dan zo.

Dus, Suus, als ik het goed begrijp ga jij graag op de troon van de Lieve Heer zitten? Want hiermee zeg je eigenlijk dat iedereen die zich anders kleedt dan wat 'men' (mainstream christenen) geoorloofd vindt, geen christen kan zijn? Alsof het uiterlijk bepaald of je in de hemel komt...

Als je het hebt over woorden in de mond leggen, is dit een mooi voorbeeld. Ik geloof dat Suus zich aardig subjectief uitdrukt en jij komt er overheen alsof er geen discussie mogelijk is. Inderdaad met deze manier van reageren van jou is er geen discussie mogelijk. Als iemand een andere mening dan de jouwe verkondigt is het gelijk veroordelend en gaat men op de stoel van de Heere zitten. Als je zelf ook een keer een stapje terug neemt als je denkt aangevallen te worden en de mogelijkheid een klein beetje openhoudt dat je zelf wel eens op sommige kleine puntjes er een beetje naast kunt zitten, dan zou dat de discussie misschien wat veraangenamen.

Verder sluit ik me aan bij Elberts post. Wat mij betreft gaat dit ook over kroegbezoek trouwens omdat veel van de argumenten voor en tegen voor beide opgaan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2005 21:39

jas schreef:
kurtyo schreef:Heilige Stierenscheit, al 21 pagina's? Geweldig. Hetzelfde als met gothic. Als ik nu gewoon flink ga schelden wordt dit nutteloze toppic tenminste gesloten... :S Maar ik houd me in, nog een reactie:

suus_ schreef:ik denk dat kleding toch zeker wel wat zegt over: wie je bent. en waar je je voor uit geeft.
ik hoop dat je als christen er toch wel wat anders wil uit zien dan zo.

Dus, Suus, als ik het goed begrijp ga jij graag op de troon van de Lieve Heer zitten? Want hiermee zeg je eigenlijk dat iedereen die zich anders kleedt dan wat 'men' (mainstream christenen) geoorloofd vindt, geen christen kan zijn? Alsof het uiterlijk bepaald of je in de hemel komt...

Je gaat niet op de Troon van God zitten als je gewoon Zijn mening verkondigt. Je gaat op Zijn Troon zitten als je een mening verkondigt die afwijkt van wat God ons in Zijn Woord leert.
En dat doe jij dus.

Het wordt alleen een probleem als je zelf iets gaat roepen en omdat jij dat vindt vervolgens beweert dat wat jij zegt Gods wil is. Jij beweer heel stellig dat het tegen Gods wil is dat je niet in de kroeg gezellig een biertje gaat drinken.... en ik durf daar mijn vraagtekens bij te zetten. Nu kunnen we een loopgraven-oorlog gaan houden waarbij we allebei gaan volhouden dat we gelijk hebben... maar dat doen we nu al heel lang... dus dat voor de zoveelste keer hier doen lijkt me niet zo opbouwend.... dus ik geef je geen gelijk... en jij mij waarschijnlijk niet... laten we dat dan maar zo houden... en elkaar niet te snel op basis van onze eigen mening veroordelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Tirza
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tirza » 23 mar 2005 21:47

Sowee ik las deze topic en ging me bijna niet-christen voelen :shock: haha

over het uitgaan:
ik ga zelf af en toe wel stappen en heb dan de grootste lol. discotheken hou ik niet van, maar ook in een kroeg op het kerkplein bij Breda (waar ik wel eens kom) gebeurt een hoop rotzooi hor. En toch denk ik dat je ook als christen daar gewoon lol kan/mag hebben. Als je zelf maar weet wat je doet en het binnen de perken houdt.

en ik draag wat ik mooi en fijn vind. Daar zit soms een rokje tussen, meestal broeken.
Maar ik vind dat moeilijk om te zeggen hor, ik geloof nooit dat God je zou beoordelen op je kleding! Hij beoordeelt je op wie je bent. en alleen Hij weet dat als de beste.

Naar mijn idee blijkt je geloof uit je daden, niet uit je broek van de H&M (ow shippies, nou maak ik reclame, mag dat hier? hahaha :oops: )
Afbeelding

Terug naar “Archief”