Flirten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 mar 2005 12:47

trijntjejohanna schreef:
Mariamagdalena schreef:ach, ik flirt ook wel eens

maar dat zegt niks over het feit of flirten nu wel zo onschuldig is

Het ligt eraan hoe je flirt.
Als je lacht naar een man, is dat ook flirten, en als je het daarbij laat, is het tamelijk onschuldig, denk ik.
Volgens mij flirt iedereen wel eens, soms gaat het vanzelf, of je moet bewust steeds je ogen neerslaan als je een andere man ziet en omgekeerd.

André

Berichtdoor André » 22 mar 2005 13:47

Raido schreef:flirten is toch gewoon dat eenmalige gegein met iemand? knipogen? etcetra.. meestal met mensen die je niet kent?
Dat zijn toch gewoon sociale vaardigheden :mrgreen:

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 22 mar 2005 14:30

DeeKaa schreef:Flirten kan.. mits je vrijgezel bent.. Ben je dat niet, vind ik het ook niet kunnen. Doe je het dan toch, dan zegt het iets over jezelf en over de relatie die je hebt. Waarom? Omdat iedereen de risico's van flirten weet. Je weet dat sommige mensen flirten anders oppikken dan de anderen.. en dat kan naar uitpakken etc.. en wat moet je vriend/vriendin dan wel niet denken? Blijf je dan geheimzinnig doen etc als hij/zij een schunnige opmerking later maakt weer etc? Dan sta je dus keihard te liegen tegen je geliefde. is dat het dan waard om even "leuk te flirten"?

Oneens. Ook met relatie moet je kunnen flirten. Zolang je je eigen grens maar stelt is het doorgaans totaal ongevaarlijk. In die zin zie ik het negatieve (dat het iets negatiefs over jezelf zou zeggen) niet in.

De grens is eigenlijk dat je in je hoofd geen kwartiertje verder moet zijn als je een relatie hebt ;)

ps. of niet Mesch? lekker ding van me ;)

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 14:55

Cybercurse schreef:
DeeKaa schreef:Flirten kan.. mits je vrijgezel bent.. Ben je dat niet, vind ik het ook niet kunnen. Doe je het dan toch, dan zegt het iets over jezelf en over de relatie die je hebt. Waarom? Omdat iedereen de risico's van flirten weet. Je weet dat sommige mensen flirten anders oppikken dan de anderen.. en dat kan naar uitpakken etc.. en wat moet je vriend/vriendin dan wel niet denken? Blijf je dan geheimzinnig doen etc als hij/zij een schunnige opmerking later maakt weer etc? Dan sta je dus keihard te liegen tegen je geliefde. is dat het dan waard om even "leuk te flirten"?

Oneens. Ook met relatie moet je kunnen flirten. Zolang je je eigen grens maar stelt is het doorgaans totaal ongevaarlijk. In die zin zie ik het negatieve (dat het iets negatiefs over jezelf zou zeggen) niet in.

De grens is eigenlijk dat je in je hoofd geen kwartiertje verder moet zijn als je een relatie hebt ;)

ps. of niet Mesch? lekker ding van me ;)

Ga nou weer niet mn man zitten stangen jaaaa ;) Ik ben blij dat hij er zo over denkt, hoef ik tenminste niet bang te zijn dat hij met een of andere "vrouw" in de winkel zal gaan flirten (hoewel dat vast wel eens voor zal komen :roll: ) En denk je eens in wat er zal gebeuren als ik t in mn hoofd haal om te flirten :P Ik denk dat je het per relatie moet bekijken en niet kan zeggen:"Je moet je eigen grenzen stellen." want voor de 1 werkt dat misschien wel maar voor de ander juist totaal niet. Stel dat ik voor mezelf een grens zou stellen en dus denk dat ik met aardig wat geflirt nog weg kan komen zonder dat mn vriend daar iets van weet, nee dankje. Zo werkt het bij mij iig niet. Tuurlijk kijk ik ook weleens naar iemand, of lach ik iemand vriendelijk toe, maar dat is puur uit beleefdheid en zonder bijbedoelingen, hoewel ook zoiets al helemaal verkeerd opgevat kan worden. :? Mannen zijn lastige wezens :lol:
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 22 mar 2005 15:57

Maar vrouwen zijn net zulke lastige wezens hoor, want als een man uit vriendelijkheid naar een vrouw lacht, wordt het soms ook persoonlijk opgevat, dat ze denkt dat hij haar heel speciaal vindt, terwijl dat helemaal niet zo is.

Maar je hebt ook nog flirten zovan: aan iemand komen en zo, dat vind ik wel te ver gaan.
Hoewel ik dat toch wel vaak meemaak, maar zelf zou ik dat nooit doen.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 16:09

Mariamagdalena schreef:Maar vrouwen zijn net zulke lastige wezens hoor, want als een man uit vriendelijkheid naar een vrouw lacht, wordt het soms ook persoonlijk opgevat, dat ze denkt dat hij haar heel speciaal vindt, terwijl dat helemaal niet zo is.

Haha, daar heb je dan weer helemaal gelijk in, vrouwen zijn ook moeilijke schepsels :lol:
Flirten zou gewoon verboden moeten worden, zou een hoop ellende schelen ;)

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 22 mar 2005 16:26

Zou ook wel een beetje saaie bedoeling worden dan. Denk je niet?

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 mar 2005 16:36

Flex187 schreef:Zou ook wel een beetje saaie bedoeling worden dan. Denk je niet?

Misschien wel, misschien niet.
Dan kom je weer op t punt van:"Wat verstaat men onder flirten?"

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 22 mar 2005 18:00

Viooltje schreef:
essieee schreef:
Flex187 schreef:Met flirten is het uitkijken geblazen, denkt ik.

Ik denk dat flirten op zich vrij onschuldig is...het is ook een gewoon leuk spelletje. Al gelden dan ook de spelregels dat je zowieso niemand er kwaad mee doet en dat je er niemand mee kwetst!

Dat vind ik ook wel eigenlijk....
flirten is best wel leuk, maar doe er iemand geen pijn mee!
Ik ken et namelijk wel, want ik heb et ok wel s n x gehad duzz

maar verder is het wel leuk hoor... :8>

Ik ben het met Flex eens.. Natuurlijk kijk je naar andere mensen en mensen van het andere geslacht. Ikzelf heb nu bijna anderhalf jaar verkering en heb persoonlijk helemaal geen behoefte aan flirten. Ik zie flirten een beetje als een beginsel van vreemdgaan. Natuurlijk kan je aardig doen, maar stel dan zelf je grenzen als die ander dénkt dat je hem leuk vind! Voortijdig vertellen dat je niet op een relatie uitben, scheelt een hoop, vind ik dan... :P
Met flirten laat je wel merken: "Hé, ik vind jou leuk!" Je glimlacht ns, knipoogt enz... Natuurlijk, je kan vriendschap opbouwen maar doe het dan anders en begin niet te flirten.
Afbeelding

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 22 mar 2005 20:40

Ik ga ook niet tegen andere meisjes/vrouwen dan mijn vriendin opvallend of meer dan gewoon vriendelijk doen.

Gewoon vriendelijk vind ik al genoeg en ik wil er alle schijn van vermijden dat ik niet genoeg heb aan mijn relatie.

Mijn stelling: Als je flirt terwijl je al een relatie hebt, ben je onzeker over je relatie.
The one thing you can give and still keep is your word.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 mar 2005 22:08

Ik vind het ook zwaar respectloos om bewust te flirten met iemand van wie je weet dat hij een relatie heeft. Een geintje over en weer moet wel weer kunnen. Je moet ook weten bij wie je het wel of niet kan maken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Tirza
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Tirza » 23 mar 2005 08:41

Aragorn schreef:Ja, fijn om je ego mee te strelen.

jah dat vinden jullie wel fijn he, streling van de ego :roll: ex-vriend van n vriendim flirtte met meiden waar ze zelf naast stond.
maja, maakte niet uit, het was toch maar voor de lol!!?? :P maar zij voelde zich dr rot bij(liefde maakt blind zegge ze dan)
dus kdenk dat je met flirten zeker op moet passen. maar mannen zijn daarin sowieso nuchterder dan vrouwen. vrouwen kunnen zich er de volgende dag suf over piekeren terwijl mannen het de dag erna al zijn vergeten dat ze uberhaupt geflirt hebben.
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 23 mar 2005 14:40

meschianza schreef:Ik vind het ook zwaar respectloos om bewust te flirten met iemand van wie je weet dat hij een relatie heeft. Een geintje over en weer moet wel weer kunnen. Je moet ook weten bij wie je het wel of niet kan maken.
daarom moet je ook flirten met mensen die je niet kent slimpie :D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2005 16:50

Tirza schreef:dus kdenk dat je met flirten zeker op moet passen. maar mannen zijn daarin sowieso nuchterder dan vrouwen. vrouwen kunnen zich er de volgende dag suf over piekeren terwijl mannen het de dag erna al zijn vergeten dat ze uberhaupt geflirt hebben.

Hehe, kan ook andersom hoor. Een vriendin van mij had een keer met een vriend van haar gezoend, terwijl ze zich er de volgende dag niks meer van kon herinneren. (Soort black-out, kun je hebben als je iets teveel drinkt :P ) Dat kan opzich ook best pijnlijke situaties opleveren. :wink:

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 23 mar 2005 18:15

Aragorn schreef:
Tirza schreef:dus kdenk dat je met flirten zeker op moet passen. maar mannen zijn daarin sowieso nuchterder dan vrouwen. vrouwen kunnen zich er de volgende dag suf over piekeren terwijl mannen het de dag erna al zijn vergeten dat ze uberhaupt geflirt hebben.

Hehe, kan ook andersom hoor. Een vriendin van mij had een keer met een vriend van haar gezoend, terwijl ze zich er de volgende dag niks meer van kon herinneren. (Soort black-out, kun je hebben als je iets teveel drinkt :P ) Dat kan opzich ook best pijnlijke situaties opleveren. :wink:

Herkenbaar verhaal.

Maar vrouwen zijn wat dat betreft dus niet minder erg. Mannen flirten en dat doen ze over het algemeen met vrouwen. Dus.....

Terug naar “Archief”