Moderator: Moderafo's
Riska schreef:In de eerste plaats: gefeliciteerd met je Belijdenis. Dat is een markeringspunt in de tijd, die je bij zal blijven.
In de tweede plaats: nee, het is niet onchristelijk als je hem niet op hebt. Paulus zegt dan wel dat de vrouw niet met onbedekte hoofde in de gemeente moet komen, maar dat heeft een achtergrond.
Een fatsoenlijke vrouw droeg iets op het hoofd.
Als je foto's uit de jaren vijftig ziet, merk je dat ook in ons christelijk Nederland heel veel vrouwen door de week een hoofddoek (!!) droegen en zondags met een hoed op naar de kerk gingen.
In de tijd van Paulus had een prostituee geen bedekking op het hoofd. Om te voorkomen dat vrouwen uit de gemeente zo zouden worden gezien door de 'buitenwacht', heeft Paulus dit geschreven. Maar een echt christelijke reden is er niet.
Wanneer in jouw gemeente men het op prijs stelt dat je een hoedje draagt, zou ik dat doen, alleen al om geen aanstoot te geven. Maar dat is iets heel anders dan dat het onchristelijk zou zijn om geen hoedje te dragen.
Het is niet verplicht, alleen hebben ze het liever bij Avondmaal en je kind(eren) laten dopen.Riska schreef:Wanneer in jouw gemeente men het op prijs stelt dat je een hoedje draagt, zou ik dat doen, alleen al om geen aanstoot te geven. Maar dat is iets heel anders dan dat het onchristelijk zou zijn om geen hoedje te dragen.
Tabitha schreef:Dus wat Paulus gebiedt is maar tijdelijk? Doet dat niet iets af aan de geinspireerdheid van de Bijbel?? Paulus zegt nergens dat het tijdelijk is, integendeel.
Wanneer in jouw gemeente men het op prijs stelt dat je een hoedje draagt, zou ik dat doen, alleen al om geen aanstoot te geven. Maar dat is iets heel anders dan dat het onchristelijk zou zijn om geen hoedje te dragen.
Het_Bureau schreef:Een vrouw zou haar hoofd moeten bedekken als ze bid heb ik altijd begrepen. Ooit iemand gezien die voor het eten eerste een hoed op zet om te bidden? Los van de vraag of je in de huidige tijd al dan niet met een hoofddeksel op moet bidden als vrouw, vind ik het wat vreemd om dit alleen in de kerk te doen.
Het_Bureau schreef:Een vrouw zou haar hoofd moeten bedekken als ze bid heb ik altijd begrepen. Ooit iemand gezien die voor het eten eerste een hoed op zet om te bidden? Los van de vraag of je in de huidige tijd al dan niet met een hoofddeksel op moet bidden als vrouw, vind ik het wat vreemd om dit alleen in de kerk te doen.
Essieee schreef:Waarom zou je eigenlijk geen hoed opzetten in God's Huis?
Riska schreef:Als je foto's uit de jaren vijftig ziet, merk je dat ook in ons christelijk Nederland heel veel vrouwen door de week een hoofddoek (!!) droegen en zondags met een hoed op naar de kerk gingen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten