Marnix schreef:God kan wonderen doen.... maar hij geneest niet altijd.
In praktijk wordt het vaak verkeerd toegepast, omdat God gedwongen wordt om te genezen... en dat als je dan niet geneest wordt gezegd dat je geloof neit goed genoeg was.
Misschien is je geloof juist wel sterk genoeg als je niet geneest, en zijn wonderen eerder bedoeld om het geloof van de 'zwakkeren' te versterken?
Een man bij mij uit de gemeente is pas met zijn zeer slechthorende dochtertje naar een genezingsdienst van de Levensstroom geweest (dat is die gemeente waar Jan Zijlstra ook zit, geloof ik), op aanraden van een familielid.
Hij was er nogal sceptisch over, zei hij zelf. Twee uur lang zingen om de Heilige Geest te roepen, en daarna mochten er mensen naar voren komen die zich wilden bekeren. Mensen die hij eerst nog vroom had zien meezingen met hun handen in de lucht, gingen nu ineens massaal naar voren... was dat daarnet dan niet echt geweest ofzo? Nah, nog meer dingen waren er waar hij zich over verbaasde, maar daar zal ik effe niet op ingaan.
De volgende dag zit hij bij ons in de gemeente, trekt zijn dochtertje naast hem ineens de oordoppen uit haar oren met de mededeling "Wat maakt dat orgel een herrie zeg!" Bleek de volgende dag, tijdens een controle bij de dokter, dat ze in dat weekend 20 dB gehoor bij had gekregen!
Tja... God moves in mysterious ways...
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.
Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)