brammetje schreef:jas schreef:brammetje schreef:Kijkend naar de wandel van Jezus op deze aarde zie ik dat Hij op zoek ging naar de mensen die Zijn hulp nodig hadden .
Ik lees zieken , armen , hoeren , tollenaars .
Ik denk zeker dat je naar de kroeg , disco mag gaan ... mischien wel moet gaan .
Als kind van God is het een plicht het evangelie te vertellen .
Dit is allemaal hypocriet gezever. Je gaat gewoon naar de kroeg om lol te hebben, kom daar dan ook voor uit dan ben je tenminste nog eerlijk. Ik ben in mijn hele kroegleven die evangeliezwijmelaars nooit in de kroeg tegengekomen. Ja, ook om te zuipen maar niet om te evangeliseren. Af en toe murmelde er eens één dat God liefde was, en goot vervolgens in één teug zn bier in zn strot om een nieuwe te bestellen. Dat soort evangeliseren ken ik.
Wordt toch eens wakker allemaal en doe niet zo schijnheilig.
Wie ben jij om te oordelen

laat jij je echte gezicht nu zien
Ik laat altijd mijn echte gezicht zien. Ik zit hier geen mooi weer te spelen. Maar als ik zeg, ik ben boven Paulus de grootste der zondaren, dan klinkt dat zo super vroom dat ik het maar niet doe, al is het wel waar. Waar ik tegen ageer is dat men de zonde wil bedrijven onder het mom van een christelijke motief. Zeg liever dat je gewoon naar de kroeg gaat om te drinken en lol te maken, maar ga niet zo schijnheilig lopen mekkeren over evangelisatie in de horeca. Beste vriend, je maakt mij echt echt niets wijs op dat gebied. Als jij nog moet drinken wat ik gedronken heb, ben je voor de rest van je leven niet meer nuchter al wordt je 120.
Dat is niet iets waar ik trots op ben, maar het is wel zo dat ik daardoor veel ervaringen heb opgedaan waar ik in elk geval voldoende uit kan putten om dit soort prietpraat te ontzenuwen. Weet je wie eerlijk is als ze naar de kroeg gaat? Majoor Boshardt, maar dat is geen refo. En weet je wie eerlijk is als ze naar de hoeren gaat? Majoor Boshardt, maar dat is geen refo. Die heeft dat smoesje niet nodig want die heeft geleerd wat totale zelfverloochening is.
Maar jullie willen preken vanachter een glas bier en zo maak je de genade Gods te schande, Zijn Woord verachtelijk en laat je het Bloed van Christus vertreden en vertrappen door dronkemansvoeten.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )