Moderator: Moderafo's
]Zareb schreef: Maar ja, er is niets voor niets een uitspraak binnen mijn vakgebied: "Er wordt nergens zo veel gelogen als op rouwbrieven en gedachtenisprentjes."
Bullshit is het niet helemaal. Er zijn mensen die er gewoon wat anders over denken. Misschien verschil van religie. Natuurlijk ben je bedroeft als een (dierbaar) persoon overlijdt. Vooral als je er een hechte band mee heb gehad. Maar aan de andere kant, en dan ben ik het wel met je eens, hoef je niet bedroeft te zijn. We zijn nu op aarde. Als je weggenomen wordt ben voor altijd bij Zijn Gemeente ben, ben je hoger dan wie op aarde. Wat wil je nog meer?Zareb schreef:Tot onze grote droefheid delen wij u mede dat de Heerre tot Zich heeft genomen ........
Wat een "bullshit" Als je weet dat dit echt zo is, waarom zou je dan nog groot bedroeft zijn? Goed je kan verdrietig zijn om het afscheid, maar dat is wat anders dan grote droefheid.
Zareb schreef:Ik zit al jaren in het uitvaartvak en heb al weet ik niet hoeveel van dat soort teksten zien langskomen. Stom voorbeeld misschien. Ik verzorgde een uitvaart van een jonge knul die met z'n moter was verongelukt. Op de kaart moest staan, volgens zijns ouders "Heden behaagde het de Heerre om van ons weg te nemen ....."
Dan gaan mijn haren recht overeind staan. In mijn Bijbel staat dat de Here geen lust heeft in onze dood maar in het feit dat we ons tot Hem bekeren.
Of nog zo: Tot onze grote droefheid delen wij u mede dat de Heerre tot Zich heeft genomen ........
Wat een "bullshit" Als je weet dat dit echt zo is, waarom zou je dan nog groot bedroeft zijn? Goed je kan verdrietig zijn om het afscheid, maar dat is wat anders dan grote droefheid.
Maar ja, er is niets voor niets een uitspraak binnen mijn vakgebied: "Er wordt nergens zo veel gelogen als op rouwbrieven en gedachtenisprentjes."
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten