waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 17 mar 2005 12:25

Mariamagdalena schreef:Maar waarom niet naar de disco?
Omdat je dan niet bezig bent God te eren op dat moment?
Anders kun je net zo goed in een klooster gaan, als je de hele dag God moet eren.

misschien om dit:
1. de muziek
2.in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.
nou lekker sfeertje, waarschijnlijk geen tijd voor een goed gesprek!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 12:30

de muziekdie niet per definitie fout is.. zo lang er geen duidelijk antigoddelijk karakter in de muziek zit (denkt aan d-devils) kan ik met mij zelf uit dat ik daar heen zou mogen, daargelaten dat ik nog nooit in de disco ben geweest omdat ik niet van die muziek hou.

2.in mijn klas draait het er om: om je zelf zo ladder zat te zuipen, effe zoenen (ect) met je eigenklasgenoten, flink uit je dak gaan en kijken hoeveel meiden of jongens je kan scoren.
ja veel mensen maken de disco fout ja, maar disco is an sich niet verkeerd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2005 12:32

alex leusink schreef:Zou je God in een cafe kunnen ontmoeten? Als de Heere je daar aanspreekt, met muziek op de achtergrond die niet tot Gods eer is? En al die drank dan, wat zou er mis mee zijn denk je? Je moet alles tot eer van God doen, ook je vrijetijdsbesteding.

Kan ik hieruit concluderen, dat degenen, die om deze reden tegen café bezoek zijn, ook geen drank in huis hebben, en dus geheelonthouders zijn, de schade die drank aan kan richten, is namelijk niet afhankelijk van de locatie, waar het genuttigd wordt.
Als men bij iemand op visite is geweest, daar te veel drank gebruikt heeft, en achter het stuur kruipt, kan dat dezelfde gevolgen hebben, afgezien van het feit, wat overmatig drankgebruik sowieso met je gezondheid kan doen.

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 17 mar 2005 12:34

nee, maar de mensen maken de disco. ik bedoel hier mee er komen bepaalde figuren op af.

en om de muziek nou definitief fout te noemen doe ik niet. maar ik weet wel dat het een takke herrie is

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 17 mar 2005 12:38

Cisca schreef:
alex leusink schreef:Zou je God in een cafe kunnen ontmoeten? Als de Heere je daar aanspreekt, met muziek op de achtergrond die niet tot Gods eer is? En al die drank dan, wat zou er mis mee zijn denk je? Je moet alles tot eer van God doen, ook je vrijetijdsbesteding.

Kan ik hieruit concluderen, dat degenen, die om deze reden tegen café bezoek zijn, ook geen drank in huis hebben, en dus geheelonthouders zijn, de schade die drank aan kan richten, is namelijk niet afhankelijk van de locatie, waar het genuttigd wordt.
Als men bij iemand op visite is geweest, daar te veel drank gebruikt heeft, en achter het stuur kruipt, kan dat dezelfde gevolgen hebben, afgezien van het feit, wat overmatig drankgebruik sowieso met je gezondheid kan doen.

ik bedoel natuurlijk het overmatig gebruik, wat meestal in zulke gelegenheden voorkomt.
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 12:38

Alex,

Kun je God ontmoeten op internet?
Kun je God ontmoeten op TV?
Kun je God ontmoeten via de radio?
Kun je God ontmoeten op je fiets?
Kon je God ontmoeten op een Refowebmeeting waar bier gedronken werd en waarbij jij ook aanwezig was?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mar 2005 12:41

alex leusink schreef:
ik bedoel natuurlijk het overmatig gebruik, wat meestal in zulke gelegenheden voorkomt.

Beste Alex,

In Rotterdam bevindt zich op de Oude Binnenweg cafe 'Melief Bender'. Wanneer je hier aangeschoten raakt, dan word jou de rekening overhandigd en word je vriendelijk verzocht de zaak te verlaten. Dit gebeurt slechts zelden. De meeste mensen kennen de regels en drinken niet zo veel.

Bovendien snap ik echt niet dat jij er maar vanuit gaat dat er altijd maar veel gedronken wordt in kroegen. Zelf kom je er niet, dus heb je de verhalen uit tweede hand. Ik zou je willen vragen wat voorzichtiger te willen zijn. Niet alles wat de dominee aan mooie praatjes verkondigt vanaf de kansel is ook echt waar.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 12:42

[quote="Cisca
Als men bij iemand op visite is geweest, daar te veel drank gebruikt heeft, en achter het stuur kruipt, kan dat dezelfde gevolgen hebben, afgezien van het feit, wat overmatig drankgebruik sowieso met je gezondheid kan doen.[/quote]

Helemaal mee eens.
En de meeste overmatige drankgebruikers drinken thuis, en niet in een kroeg, dat is nl veel te duur.
Of je een krat zwerversbier koopt van 8 euro of je hebt 4 glazen in de kroeg voor 8 euro.
Ik woon tegenover een supermarkt en zie regelmatig alcoholisten met kratten bier achter op hun fiets, en dat is echt niet omdat ze een feestje geven.

En omdat ik veel in horeca moet zijn vanwege mijn werk, zie ik dat tegenwoordig mensen juist in de kroeg minder drinken, omdat het te duur is.
Wat je bij jeugd wel ziet is dat ze zat binnenkomen, omdat ze vooraf buiten of thuis zich hebben laten vollopen en in de kroeg maar 2 consumpties menen, omdat het te duur is.

Dus volgens mij gaan de meeste jongeren voor de sociale contacten naar de kroeg of disco
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 17 mar 2005 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 17 mar 2005 12:44

Sabra schreef:
alex leusink schreef:

Beste Alex,

In Rotterdam bevindt zich op de Oude Binnenweg cafe 'Melief Bender'. Wanneer je hier aangeschoten raakt, dan word jou de rekening overhandigd en word je vriendelijk verzocht de zaak te verlaten. Dit gebeurt slechts zelden. De meeste mensen kennen de regels en drinken niet zo veel.

Bovendien snap ik echt niet dat jij er maar vanuit gaat dat er altijd maar veel gedronken wordt in kroegen. Zelf kom je er niet, dus heb je de verhalen uit tweede hand. Ik zou je willen vragen wat voorzichtiger te willen zijn. Niet alles wat de dominee aan mooie praatjes verkondigt vanaf de kansel is ook echt waar.

Helaas voor jou, maar ik heb jaren zaterdag aan zaterdag in disco's en cafe's gezeten. Dus dit heb ik niet uit de hand van onze dominee, of uit de hand van wie dan ook, ik heb aan de lijve ondervonden dat je in zulke gelegenheden geenszins beantwoord aan het doel waartoe je geschapen bent. Sterker nog, dat je de Heere in die gelegenheden loochent. En dan kun je me voorbeelden geven over cafes die wel goed zouden zijn, en allerlei anders meer, maar dat zijn uitzonderingen, en is geen regel.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 12:46

Dus uit eten moet je ook niet meer gaan, want dan loochen de de Heere ook............. want dat is ook een avondje uit.

Dus het blijft bij een bakje kibbeling bij de viskraam...........

Cisca

Berichtdoor Cisca » 17 mar 2005 12:47

Mariamagdalena schreef:En de meeste overmatige drankgebruikers drinken thuis, en niet in een kroeg, dat is nl veel te duur.
Of je een krat zwerversbier koopt van 8 euro of je hebt 4 glazen in de kroeg voor 8 euro.
Ik woon tegenover een supermarkt en zie regelmatig alcoholisten met kratten bier achter op hun fiets, en dat is echt niet omdat ze een feestje geven.

Dat is precies, wat ik bedoel, alleen heb ik zo snel geen statistich bewijs bij de hand :wink:
Er wordt procentsgewijs echter meer drank gebruikt, in "huiselijke" kring, dan daarbuiten.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mar 2005 12:47

alex leusink schreef:
Helaas voor jou, maar ik heb jaren zaterdag aan zaterdag in disco's en cafe's gezeten. Dus dit heb ik niet uit de hand van onze dominee, of uit de hand van wie dan ook, ik heb aan de lijve ondervonden dat je in zulke gelegenheden geenszins beantwoord aan het doel waartoe je geschapen bent. Sterker nog, dat je de Heere in die gelegenheden loochent. En dan kun je me voorbeelden geven over cafes die wel goed zouden zijn, en allerlei anders meer, maar dat zijn uitzonderingen, en is geen regel.

Ik weet niet in welke boerenkroegen jij kwam, maar in veel meer Rotterdamse kroegen word je eruit gezet als je dronken ben. Toevallig is 'Melief Bender' mijn stamkroeg, vandaar dat ik er veel kom, maar het is lang niet de enige kroeg waar ze zo'n beleid hanteren.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 17 mar 2005 12:47

Mariamagdalena schreef:Dus uit eten moet je ook niet meer gaan, want dan loochen de de Heere ook............. want dat is ook een avondje uit.

Dus het blijft bij een bakje kibbeling bij de viskraam...........

Ik heb niet gezegd dat je niet uit mag gaan, ik snap niet waar je dat gelezen hebt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2005 12:50

jas schreef:
Aragorn schreef:Dit ga je niet menen jas.. zo kan ik ook zeggen dat de aard van een tv in zichzelf goddeloos is, terwijl je zelf net nog betoogd hebt dat materie neutraal is.

jas schreef:Het doel van een disco is duidelijk; werelds vermaak, en is dus niet neutraal.

En zo ook de televisie. Btw, een disco is ontspanning, of je daar een negatieve of positieve invulling aan geeft ligt aan jezelf, niet aan die disco.

Ja sorry hoor. Als ik jou het verschil tussen een disco en een tv moet uitleggen? Volgens mij is een tv een media-instrument en heeft het vooral een mededelend karakter. Het doel is dus wezenlijk anders.
Maar dit gekrakeel is zinloos. Reageer liever op de quote uit het stuk van Thomas Boston. Dat is tenminste de kern van de zaak.

Jas, ik had werkelijkwaar niet verwacht dat ik hierover met jou in discussie zou moeten gaan. Ondanks dat we het vaak niet eens zijn ben je vaak wel rechtlijnig, maar hierin schijn je met twee maten te meten.

Iedereen weet dat media niet puur objectief en neutraal zijn, in het bijzonder tv niet. Het doel van het overgrote deel van tv-programma's is niet meedelen, maar entertainen, dat weet jij ook best. En waar het mij dus om gaat is dat iets dat seculier is niet per definitie afgoderij is.
Wil je die stelling toch consequent aanhouden, dan zal ook de tv de deur uitmoeten.

joepie

Berichtdoor joepie » 17 mar 2005 12:54

Cisca schreef:

Ik denk dat je ook kunt overdrijven.
Maar ik ben tegen cafe bezoek, en disco.
Wij zijn geheelonthouders.
De enige wijn die wij drinken is met het avondmaal.
De drank die we kado krijgen gooi ik weg.
Maar ik denk dat je best wel eens een glaasje wijn mag drinken.
Denk dat daar niks mis mee is.
Alleen wij doen het niet. We vinden het niet nodig, kunnen heel goed zonder. En vinden het zonder drank ook gezellig.
Vroeger kocht ik voor een verjaardag nog weleens voor mijn broers een fles jonge Genever. Maar hij kreeg altijd maar 1 glaasje en dat vond hij maar niks. Dus heeft hij een keer stiekum de rest van de fles leeggedrinken en er water in gedaan. Zodat het leek of hij nog halfvol was. Maar dat had ik dus door.
Dus op de volgende verjaardag gaf ik hem gewoon daaruit een glaasje.
En in het vervolg heb ik geen drank meer gekocht.
Wij drinken het niet en ik blijf er elke keer mee zitten.

Ik denk dat er ook veel schade door drank is, juist in het geniep.
De mensen die dus stiekum thuis drinken. En niet alleen door de cafe's.
Je kunt in een cafe ook koffie drinken.
Maar ik vind de muziek inderdaad onplezierig, en de rook.
En ik moet zeggen dat ik mij er ook niet echt op mijn gemak voel.

Terug naar “Archief”