Cisca schreef:alex leusink schreef:Zou je God in een cafe kunnen ontmoeten? Als de Heere je daar aanspreekt, met muziek op de achtergrond die niet tot Gods eer is? En al die drank dan, wat zou er mis mee zijn denk je? Je moet alles tot eer van God doen, ook je vrijetijdsbesteding.
Kan ik hieruit concluderen, dat degenen, die om deze reden tegen café bezoek zijn, ook geen drank in huis hebben, en dus geheelonthouders zijn, de schade die drank aan kan richten, is namelijk niet afhankelijk van de locatie, waar het genuttigd wordt.
Als men bij iemand op visite is geweest, daar te veel drank gebruikt heeft, en achter het stuur kruipt, kan dat dezelfde gevolgen hebben, afgezien van het feit, wat overmatig drankgebruik sowieso met je gezondheid kan doen.
Ik denk dat je ook kunt overdrijven.
Maar ik ben tegen cafe bezoek, en disco.
Wij zijn geheelonthouders.
De enige wijn die wij drinken is met het avondmaal.
De drank die we kado krijgen gooi ik weg.
Maar ik denk dat je best wel eens een glaasje wijn mag drinken.
Denk dat daar niks mis mee is.
Alleen wij doen het niet. We vinden het niet nodig, kunnen heel goed zonder. En vinden het zonder drank ook gezellig.
Vroeger kocht ik voor een verjaardag nog weleens voor mijn broers een fles jonge Genever. Maar hij kreeg altijd maar 1 glaasje en dat vond hij maar niks. Dus heeft hij een keer stiekum de rest van de fles leeggedrinken en er water in gedaan. Zodat het leek of hij nog halfvol was. Maar dat had ik dus door.
Dus op de volgende verjaardag gaf ik hem gewoon daaruit een glaasje.
En in het vervolg heb ik geen drank meer gekocht.
Wij drinken het niet en ik blijf er elke keer mee zitten.
Ik denk dat er ook veel schade door drank is, juist in het geniep.
De mensen die dus stiekum thuis drinken. En niet alleen door de cafe's.
Je kunt in een cafe ook koffie drinken.
Maar ik vind de muziek inderdaad onplezierig, en de rook.
En ik moet zeggen dat ik mij er ook niet echt op mijn gemak voel.