waarom niet naar een disco

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 17 mar 2005 07:53

Optimatus schreef:Jas, ik denk dat je één ding goed moet bekijken: als je met een groepje vrienden gewoon een avondje gaat stappen en in een normale discotheek zonder vechtpartijen en agressie lekker een beetje staat te zwieren, dan is dat geen ticket to hell. Hetzelfde geldt voor het opzoeken van een gezellige kroeg. Je bent er met vrienden en vriendschap is iets wat in mijn ogen ook een geschenk van God is.

Als je echter totaal verslaafd raakt aan allerhande beats, drank en drugs (blijf er gewoon van af), dan wordt het een ander - minder fraai verhaal.

Dat is inderdaad geen ticket. Het is weer een lap asfalt om er nog gemakkelijker te koomen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 11:34

Het is maar net hoe je er mee omgaat. Ik kom niet graag is disco's omdat mij het lawaai te groot is, maar wat is er in vredesnaam mis met het bezoeken van een café?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mar 2005 11:38

Optimatus schreef:Het is maar net hoe je er mee omgaat. Ik kom niet graag is disco's omdat mij het lawaai te groot is, maar wat is er in vredesnaam mis met het bezoeken van een café?

Het is of ik mijzelf hoor spreken.
Laatst gewijzigd door Sabra op 17 mar 2005 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 17 mar 2005 11:40

Sabra schreef:
Optimatus schreef:Het is maar net hoe je er mee omgaat. Ik kom niet graag is disco's omdat mij het lawaai te groot is, maar wat is er in vredesnaam mis met het bezoeken van een café?

Het is of ik mijzelf herken in deze woorden.

Zou je God in een cafe kunnen ontmoeten? Als de Heere je daar aanspreekt, met muziek op de achtergrond die niet tot Gods eer is? En al die drank dan, wat zou er mis mee zijn denk je? Je moet alles tot eer van God doen, ook je vrijetijdsbesteding.
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mar 2005 11:44

alex leusink schreef:Zou je God in een cafe kunnen ontmoeten? Als de Heere je daar aanspreekt, met muziek op de achtergrond die niet tot Gods eer is? En al die drank dan, wat zou er mis mee zijn denk je? Je moet alles tot eer van God doen, ook je vrijetijdsbesteding.

En een drankje drinken met je vrienden in een kroeg zou niet tot Gods eer zijn? Ik zie niet in waarom?

Daarnaast kun je zeker God ontmoeten in een kroeg. Ik heb zelf vele gesprekken over het geloof gevoerd met wildvreemde mensen in een kroeg.

En wat is er opeens mis met drank? Mag je geen bier etc. meer drinken dan? Jij gaat er gelijk vanuit dat als je in een kroeg bent geweest je er dronken uitkomt. Laat ik je dit vertellen als ervaringsdeskundige, want dat ben jij blijkbaar niet, de meeste mensen zijn hooguit aangeschoten wanneer zij een kroeg verlaten.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 11:48

Alex,

Kun je God ontmoeten op internet?
Kun je God ontmoeten op TV?
Kun je God ontmoeten via de radio?
Kun je God ontmoeten op je fiets?
Kon je God ontmoeten op een Refowebmeeting waar bier gedronken werd en waarbij jij ook aanwezig was?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 11:51

En een drankje drinken met je vrienden in een kroeg zou niet tot Gods eer zijn? Ik zie niet in waarom?
in een kroeg wordt altijd foute muziek gedraaid, gezongen door mensen die naar de hel gaan en de teksten gaan altijd over seks, drugs en rock'n roll. De verloren zoon verbraste ook zijn geld in de kroeg bij hoeren en ander gepeupel (als er refoweb was zou hij daar zijn tijd aan verspil hebben). Kortom, de kroeg is het voorportaal van de hel, alleen satan en zijn trawanten zijn daar te vinden, die jou willen verleiden met muziek, vleeselijke lusten en drank.

Daarnaast kun je zeker God ontmoeten in een kroeg. Ik heb zelf vele gesprekken over het geloof gevoerd met wildvreemde mensen in een kroeg.
Dan zul je het vast niet hebben gehad over het enige waarzaligmakende geloof, en heb je een slap aftreksel gepredikd van de genade leer.

En wat is er opeens mis met drank? Mag je geen bier etc. meer drinken dan? Jij gaat er gelijk vanuit dat als je in een kroeg bent geweest je er dronken uitkomt.
Bier is een uitvindinding van de hel, net als wijn en andere verslavende middelen, en beroofd de mens ten allen tijde van zijn rede en laat hem zijn vrije gang gaan, als iemand een slokje genomen heeft drinkt hij door tot hij er bij neer valt, of andere duivelse dingen bezigt, zoals het toegeven aan de vleselijke lusten of het meebrallen met de duivelse herrie die uit de geluidsinstallatie een aanval op je oren en je hart doen.

Laat ik je dit vertellen als ervaringsdeskundige, want dat ben jij blijkbaar niet, de meeste mensen zijn hooguit aangeschoten wanneer zij een kroeg verlaten.
Boosch en verderfelijk!
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 mar 2005 12:03

Hey jas, ben jij geheelonthouder? En ben je vegetarier?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 12:05

*knip*

gemene reactie weg gehaald
Laatst gewijzigd door Raido op 17 mar 2005 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 12:08

Zo? En naar welke kerk gaat Raido?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 17 mar 2005 12:09

Ik neem aan dat jouw één na laatste post cynisch bedoeld is, Raido.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 12:10

Het ligt er ook maar aan wat je in een kroeg doet.
Mensen van het Leger des Heils komen ook in de kroeg, om het evangelie te verkondigen en mensne te helpen.
Er zijn mensen die puur naar de kroeg gaan om zich re bezatten, dat doe ik ook niet.
Maar als wij naar een kroeg gaan, doen we dat om een bandje te kijken, en als er niks speelt of het is niet leuk, zoals jazz, dan gaan we weer naar huis.

En ik kan me voorstellen dat als je jong bent, dat je naar een kroeg of disco gaat, niet om je te bezatten, maar om mensen tegen te komen, vrienden en zo.

Dus de intentie hoeft niet altijd fout te zijn, zoals veel drinken.

Toen ik zwanger was ging ik ook wel eens een bandje kijken in een kroeg en dronk ik alleen spa, ik ken nu ook zat mensen die bandjes gaan kijken en alleen fris drinken of matig alcohol (zoals ondergetekende)

En Jas, ik denk wel dat ik mij kan verantwoorden dat ik niet alleen nummers over Jezus zing, ik vermaak mensen, maak ze blij, en daar is ook wat voor te zeggen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 12:14

Sabra schreef:Ik neem aan dat jouw één na laatste post cynisch bedoeld is, Raido.
Ja dat was inderdaad cynisch bedoeld, je kent met toch ;-)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mar 2005 12:21

Maar waarom niet naar de disco?
Omdat je dan niet bezig bent God te eren op dat moment?
Anders kun je net zo goed in een klooster gaan, als je de hele dag God moet eren.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 12:23

Mariamagdalena schreef:Maar waarom niet naar de disco?
Omdat je dan niet bezig bent God te eren op dat moment?
Anders kun je net zo goed in een klooster gaan, als je de hele dag God moet eren.
schijnt... alles is tot eer van God, zolang het niet tot zijn oneer is..

Terug naar “Archief”