Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 16 mar 2005 21:38

Collateral schreef:Jouw mening is nogal interpretatiegebonden. Ik zou zeggen: een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd...

Vertrouw meer op Gods Woord dan op je eigen hart.

Arglistig is het hart, meer dan enig ding, ja, dodelijk is het, wie zal het kennen?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 mar 2005 22:29

De raad in het hart eens mans is als diepe wateren; maar een man van verstand zal dien uithalen. :wink:

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 16 mar 2005 23:38

caprice schreef:
moppie schreef:Tussen vereringen en nadenken zit een heeeeeeel groot verschil!!!

Klopt.
Behoort een christen zich echter niet rein te bewaren van afgoderij en andere zaken die niet van het Koninkrijk Gods zijn? Dan is er voor koning voetbal geen plaats.

Misschien moet je je dan ook niet meer druk maken met internetten voor velen toch een instrument van de duivel maar moet je met een boekje in een hoekje gaan zitten????

caprice

Berichtdoor caprice » 17 mar 2005 06:08

moppie schreef:
caprice schreef:
moppie schreef:Tussen vereringen en nadenken zit een heeeeeeel groot verschil!!!

Klopt.
Behoort een christen zich echter niet rein te bewaren van afgoderij en andere zaken die niet van het Koninkrijk Gods zijn? Dan is er voor koning voetbal geen plaats.

Misschien moet je je dan ook niet meer druk maken met internetten voor velen toch een instrument van de duivel maar moet je met een boekje in een hoekje gaan zitten????

Ik denk er al een tijd over om Refoweb links te gaan laten liggen, inderdaad ook om wat meer te kunnen lezen. Vroeger is het nog wel vruchtbaar geweest, maar nu gaat er van Refoweb geur noch smaak meer uit.
Waarschijnlijk krijg je dus je zin.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 mar 2005 08:59

Ik heb het niet over Refoweb in het bijzonder maar over internet in het algemeen.

In de rechtsehoek is internetten in vrije tijd en niet voro zakelijk gebruik toch uit de boze.

Ik neem aan dat oa refowebben niet zakelijk is. Ik begrijp dergelijke discussies en mensen dan niet als ze dingen tegenkomen die ze niet door de beugel vinden kunnen.

Eigenlijk is het feit dat mensen die uit dergelijk hoek cq kerken zulke onderwerpen tegenkomen al een zonde op zich??

En als het nu echt verering was.... Ik zie het niet anders dan bespreken van de inburgering vanmaxima ( een grote vrouw) de dood van pimmetje, ( een grote man) de dood van bernhard ( grote man) ziekte van de paus en ga zo nog maar ff door.

Heeft de ziekte van de paus iets te maken met de band die wij met God hebben?? Dacht het niet dan zou je juist moeten zeggen paus, fout geloof niet ove rpraten. Maar zo zit deze wereld gewoon niet in elkaar.

ER staat ook ergens in de Bijbel.onderzoekt alle dingen maar behoud het goede. God roept dus zelf op om uit ons hoekje te komen en verder te kijken dan onze neuzen lang zijn amar Hem niet te vergeten

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 17 mar 2005 09:27

moppie schreef:Ik heb het niet over Refoweb in het bijzonder maar over internet in het algemeen.

In de rechtsehoek is internetten in vrije tijd en niet voro zakelijk gebruik toch uit de boze.

Ik neem aan dat oa refowebben niet zakelijk is. Ik begrijp dergelijke discussies en mensen dan niet als ze dingen tegenkomen die ze niet door de beugel vinden kunnen.

Eigenlijk is het feit dat mensen die uit dergelijk hoek cq kerken zulke onderwerpen tegenkomen al een zonde op zich??

En als het nu echt verering was.... Ik zie het niet anders dan bespreken van de inburgering vanmaxima ( een grote vrouw) de dood van pimmetje, ( een grote man) de dood van bernhard ( grote man) ziekte van de paus en ga zo nog maar ff door.

Heeft de ziekte van de paus iets te maken met de band die wij met God hebben?? Dacht het niet dan zou je juist moeten zeggen paus, fout geloof niet ove rpraten. Maar zo zit deze wereld gewoon niet in elkaar.

ER staat ook ergens in de Bijbel.onderzoekt alle dingen maar behoud het goede. God roept dus zelf op om uit ons hoekje te komen en verder te kijken dan onze neuzen lang zijn amar Hem niet te vergeten

en als je dan toch vind dat het verering is, kijk er dan niet in, en lata de topic links, of rechts liggen!! en consentreer je op andere topics

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 11:37

caprice schreef:
moppie schreef:
caprice schreef:

Klopt.

Ik denk er al een tijd over om Refoweb links te gaan laten liggen, inderdaad ook om wat meer te kunnen lezen. Vroeger is het nog wel vruchtbaar geweest, maar nu gaat er van Refoweb geur noch smaak meer uit.

Dus jij laat je wegdrukken door meningen die niet jouw meningen zijn?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 17 mar 2005 12:31

er is nog omsionswil
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 mar 2005 13:18

Mensen, kunnen jullie deze discussie niet ergens anders voeren? :roll:

Hoewel ik het niet helemaal met caprice eens ben, mag iets meer respect van de andere kant ook wel.. in sommige postings proef ik een bepaald soort reactionaire agressie die me niet gezond lijkt.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 mar 2005 16:33

Optimatus schreef:
caprice schreef:
moppie schreef:
caprice schreef:

Klopt.

Dus jij laat je wegdrukken door meningen die niet jouw meningen zijn?

Nee.
Ik vertik het echter om parelen voor de zwijnen te werpen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 16:37

Christus ging ook door, onder bittere smarten en jij geeft het op?

caprice

Berichtdoor caprice » 17 mar 2005 16:41

Optimatus schreef:Christus ging ook door, onder bittere smarten en jij geeft het op?

Ach zeg, je wilt mij toch niet met HEM vergelijken?
Wat is dat nu voor spotternij?

:shock:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mar 2005 17:03

Ik geef alleen maar aan dat Hij een voorbeeld zou moeten zijn voor die Hem volgen. Of is dat een rare gedachte?

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 17 mar 2005 17:52

misschien goed om ontopic te gaan en deze discussie die nu ontstaat en waar ik zelf debet aan ben elders te voeren. Pb of in een discussier topic over al dan niet voetbal

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 17 mar 2005 21:04

Optimatus schreef:Christus ging ook door, onder bittere smarten en jij geeft het op?

Smakeloze vergelijking, maar dat terzijde.

Het is opvallend dat op Refoweb de mensen met echte "refo-opvattingen" voortdurend onder vuur liggen, laat ik eens wat namen noemen : Alex, Caprice, Johannes1 en mischien nog een paar.
Moeten deze posters eigenlijk niet alle ruimte krijgen op Refo(!)web, zij spelen hier immers een thuiswedstrijd -om maar eens een voetbalterm te gebruiken-? Want als zij zich opgejaagd gaan voelen op Refoweb, dan verdient dit forum z'n naam niet meer en kan het beter opgeheven worden of anders gaan heten, EO-web of zo.

Terug naar “Archief”