Dikberkhout schreef:Maar waarom gaat die vergelijking te ver?
Jij legt de normen voor wat goed en kwaad is in je gevoel. Mogelijk voelt iemand anders het als goed om iemand te (laten) vermoorden. Daar kun je dan toch weinig bezwaar tegen hebben? Als je consequent bent tenminste. Het probleem is natuurlijk dat mensen die afgaan op hun gevoel helemaal niet consequent zijn, maar altijd vinden dat anderen zich aan allerlei regels moeten houden die ze zelf niet nakomen. Dat heet dan welbegrepen eigenbelang. Je moet het niet gek vinden dat op een forum waar christenen reageren dit soort ideeen niet wordt overgenomen.
Deze manier van denken kan niet samengaan met het dienen van God op de christelijke manier. Daarvoor staat het beroep op je gevoel/eigenbelang te veel haaks op de boodschap van de bijbel. Overigens vind ik het erg leuk om met 'heidenen' te discussieren, dus je moet je vooral niet beledigd voelen.
ja ik leg die normen voor een
groot gedeelte in mijn gevoel.. als normen door anderen opgelegd worden dan kan ik er nooit volledig achter staan. wat overigens niet direct betekend dat alle opgelegde normen verkeerd zijn.. mijn gevoel wordt ook voor een groot gedeelte bepaald door de wet..
zoals ik al eerder zei; misschien heb je gelijk met je vergelijking.. als je het heel zwart/wit neerzet dan heb je zeker gelijk.. maar naar mijn mening is zwart - werken een grensgeval..
ik meen dat dit topic begonnen is met iemand die vragen had over een vakantiebaantje.. daar kijk ik al weer heel anders tegen aan als tegen een full-time baan...
verder voel ik me niet beledigd hoor

alleen vraag ik me wel af; als jij mij ziet als een 'heiden', hoe zie je je zelf dan???