zie ook:
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... erdoemenis
Moderator: Moderafo's
André schreef:Dan verschillen wij daar over van mening, wat is de omschrijving voor wedergeboorte dan volgens jou, als het geen proces is?
jacobine16 schreef:stelling: kan een zelfmoordenaar bekeerd wezen???
willen jullie hier je mening overgeven?
Het is best een moeilijk onderwerp, maar ik moet het weten voor school... ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
jacobine16 schreef:stelling: kan een zelfmoordenaar bekeerd wezen???
willen jullie hier je mening overgeven?
Het is best een moeilijk onderwerp, maar ik moet het weten voor school... ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Wel is zelfmoord een zonde, maar een zonde waarvoor volgens mij in de laatste ogenblikken berouw over kan ontstaan en dus vergeven kan worden.
Klaas schreef:Ik persoonlijk denk dat Gods Volk niet aan zelfmoord kan doen
Nee joh. Gods volk doet ook niet aan overspel.... duh...
Klaas
Klaas schreef:Wel is zelfmoord een zonde, maar een zonde waarvoor volgens mij in de laatste ogenblikken berouw over kan ontstaan en dus vergeven kan worden.
Twee opmerkingen.
Ik vind de voorwaarde van berouw te ver gaan. Stel dat je gedood wordt (door toedoen van een / iets anders) terwijl je een zonde begaat. Ben je dan verloren?
Klaas schreef:Ten tweede lijden veel mensen met suicidale neigingen aan psychische aandoeningen. Zal God iemand die in zo'n situatie verkeerd om zo'n daad verloren laten gaan?
Klaas
Ik ervaar dat ook zo, maar noem het wel een proces, omdat je in die periode dichter naar God toe groeit, en hem beter wilt leren kennen.gijsbertovereem schreef:André schreef:Dan verschillen wij daar over van mening, wat is de omschrijving voor wedergeboorte dan volgens jou, als het geen proces is?
De wedergeboorte is geen proces, het gebeurt op een moment, dat hoef je op dat moment niet eens zo te ervaren, maar je merkt het later wel.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten