misbruikt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2005 23:10

Night schreef:
Thabita schreef:En je gaat na een poosje in de put zitten vanzelf wel vechten hoor.

Dit betwijfel ik, zeker niet altijd, misschien wel meer niet dan wel, maar dat is een andere discussie. Wilde het desondanks toch even opmerken.

Ik denk ook dat je nu in een fase zit waar je niet door heen kijken kan. Ik heb dat ook nog (te) vaak, soms denk ik, ja het is ook logisch dat ik me zo voel.......moet je zien wat er ook gebeurd is.
Iemand zei van de week tegen me, het gaat er niet om wat je meegemaakt hebt maar hoe je er nu in staat, hoe je het ervaren hebt en hoe je er mee om gaat......(roept dit reactie op)
En zeker de ander, DE ANDER heb je keihard nodig al zal je dit specifieke deel echt álleen'moeten doen , niemand was er bij toen het gebeurde, wat jij ervaren hebt en hoe ..... dit was, is en blijft!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 mar 2005 23:23

Ik sprak overigens in het algemeen en niet op mezelf doelend, zij het dan overigens niet geheel zonder ervaring. Maar dat geeft niet Essie :D

Maar een andere simpele redering leert me dat: heel simpel redenerend zou zelfdoding (ander topic) niet bestaan en depressiviteit bijvoorbeeld altijd slechts tijdelijk zijn. Op een gegeven moment gaan we immers toch vechten?

Genuanceerder denkend denk ik dat er nog veel meer redenen te noemen zijn die mijn stellingname onderschrijven. Niet iedereen is (meer) in staat te vechten of zal dit vanuit zichzelf gaan doen.
Daar zijn soms medicijnen en is soms therapie voor nodig. Voor een ander is een duwtje van een goede vriend of vriendin weer genoeg. Voor een ander is een zware combinatie van al deze dingen nog niet genoeg.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2005 23:30

Oeps sorry night, zo bedoelde ik het ook niet hoor.
Ja na 1,5 jaar opname weet ik het verrek goed en zou het liefst de hele wereld helpen met deze problemen....helaas!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 mar 2005 08:08

Maar een andere simpele redering leert me dat: heel simpel redenerend zou zelfdoding (ander topic) niet bestaan en depressiviteit bijvoorbeeld altijd slechts tijdelijk zijn. Op een gegeven moment gaan we immers toch vechten?
misschien is zelfdoding wel juist een gevecht en laten mensen daarmee zien hoe erg het was
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 15 mar 2005 08:27

Ik denk niet dat zelfmoord een show is om iets te laten zien, maar dat het soms de enige uitweg LIJKT voor mensen die het niet meer zien zitten.
Als de moed in je schoenen zakt, gewoon op je kop gaan staan.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 mar 2005 09:59

nee duh :? maar achteraf zullen mensen zeggen, ik wist niet dat het zo erg was

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 15 mar 2005 12:13

Thabita schreef:Ik denk niet dat zelfmoord een show is om iets te laten zien, maar dat het soms de enige uitweg LIJKT voor mensen die het niet meer zien zitten.
dat gevoel heb ik wel soms ja.. gister aaf nog heel erg..
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 mar 2005 13:17

Het is ook een uitweg..

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 15 mar 2005 13:20

Raido schreef:Het is ook een uitweg..

maar niet de beste denk ik. kan me wel voorstellen dat je erover denkt. heb zelf een vriend gehad die op het punt stond om het te doen.. gelukkig door lang op hem in te praten heeft hij het niet gedaan.. daar ben ik God nu nog dankbaar voor, en hij ook.. nu gaat het heel goed met hem

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 15 mar 2005 14:26

Ik heb het ook wel geprobeerd. En als je tegen gehouden word ben je egt goed boos maar later ben je ze er wel dankbaar voor hoor. Mrja tis meestal zo dat mensen als ze gestorven zijn pas gewaardeerd worde
Als de moed in je schoenen zakt, gewoon op je kop gaan staan.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 mar 2005 15:52

Helaas wel ja..

meboy

Berichtdoor meboy » 15 mar 2005 20:34

essieee schreef:En zeker de ander, DE ANDER heb je keihard nodig al zal je dit specifieke deel echt álleen'moeten doen , niemand was er bij toen het gebeurde, wat jij ervaren hebt en hoe ..... dit was, is en blijft!

Dat is héél erg waar denk ik... Elk advies van ons, die zoiets niet hebben meegemaakt, slaat voor jullie gevoel de plank nét mis kan ik me zo voorstellen. Eigenlijk heb je nog het meest aan iemand die zoiets goed heeft verwerkt en je kan vertellen "zus en zo heb ik het gedaan en als ik het over mocht doen zou ik dit en dat anders hebben gedaan".

Het mooiste zou denk ik zijn als je bij iemand kon zijn die je niets hoeft uit te leggen en dat je toch weet dat diegene je snapt en er voor je is. De rest kan proberen er voor je te zijn maar in feite zullen we het nooit helemaal snappen :(

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 15 mar 2005 20:38

meboy schreef:Het mooiste zou denk ik zijn als je bij iemand kon zijn die je niets hoeft uit te leggen en dat je toch weet dat diegene je snapt en er voor je is.

Yippieeeeee, die is er: God!
Je moet Hem alleen weten te vinden!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 16 mar 2005 08:06

*tatatataaa* en je ziet Hem dan gelukkig altijd...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 16 mar 2005 09:16

meboy schreef:
essieee schreef:En zeker de ander, DE ANDER heb je keihard nodig al zal je dit specifieke deel echt álleen'moeten doen , niemand was er bij toen het gebeurde, wat jij ervaren hebt en hoe ..... dit was, is en blijft!

Dat is héél erg waar denk ik... Elk advies van ons, die zoiets niet hebben meegemaakt, slaat voor jullie gevoel de plank nét mis kan ik me zo voorstellen. Eigenlijk heb je nog het meest aan iemand die zoiets goed heeft verwerkt en je kan vertellen "zus en zo heb ik het gedaan en als ik het over mocht doen zou ik dit en dat anders hebben gedaan".

Het mooiste zou denk ik zijn als je bij iemand kon zijn die je niets hoeft uit te leggen en dat je toch weet dat diegene je snapt en er voor je is. De rest kan proberen er voor je te zijn maar in feite zullen we het nooit helemaal snappen :(

En toch....onderschat jezelf niet! Wat je hoeft niet altijd herkenning te hebbben, begrip, vertrouwen en zo is ook fijn
enne zoiemand vooruit duwen is ook wel eens nodg!(klinkt netter als een schop onder de kont)

Terug naar “Archief”