misbruikt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 14 mar 2005 14:07

Is egt heel mooi gedicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zelf krijg vaak de opmerkingen dat ik voor mezelf had moeten vechte, meer voor jezelf opkomen enzo. Dan geven mensen je wel het gevoel dat het je eigenb schuld is
Als de moed in je schoenen zakt, gewoon op je kop gaan staan.

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 14 mar 2005 14:09

Thabita schreef:Is egt heel mooi gedicht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zelf krijg vaak de opmerkingen dat ik voor mezelf had moeten vechte, meer voor jezelf opkomen enzo. Dan geven mensen je wel het gevoel dat het je eigenb schuld is

ja klopt! maar dat kan echt niet! je kon er niet tegen vechten...
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 14 mar 2005 14:39

Ja, de ene verkrachting is de andere niet maar het is in alle gevallen misbruik. Dat pleit het slachtoffer al meteen vrij, je wordt misbruikt, iemand maakt misbruik van jouw op de ene of andere manier. Dat betekend dat de verkrachter op dat gebied sterker is dan jij en daarvan misbruikt maakt. Misbruik van jouw zwakte.
Dat kan zijn door kracht, sterker dan zijn slachtoffer of in de meerderheid. Kan ook door intimidatie. Etc. Allerlei manieren zijn wel mogelijk. Het principe is eigenlijk dat je bang ben als je niet meewerkt dat er nog ergere dingen gaan gebeuren.
Nou kan je zeggen dat het jouw schuld is omdat je zwak bent. Maar dat slaat nergens op. Vaak gaat het om jonge mensen die eenvoudig weg niet de mogelijkheden hebben om zich fatsoenlijk te kunnen verzetten tegen iemand die ouder is. Die oudere weet dat en maakt dus misbruik van je. De fout ligt bij de verkrachter. Simpel.
Of is dit een heel erg droog verhaal?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 14:40

Als een 'vriend' jou de schuld geeft van je verkrachting, vind ik hem niet meer als een verkrachter..

Ik denk wel dat het goed is om voor je zelf op te komen..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 14 mar 2005 14:45

Tuurlijk kom je wel voor jezelf op en vecht je wel, mrja tegen 2 mannen begin je niet zoveel, zeker niet als ze egt geweld gebruiken. Wat als je ouders zeggen i.p.v. je vrienden???

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 14 mar 2005 14:54

Inderdaad, tegen 2 begin je niet veel. Dan kan je nog zo goed voor jezelf opkomen, het is best wel onbegonnen werk.
Geven je ouders je ook de schuld? Dat zou wel minder zijn.
In de eerste plaats zou ik niet zo maar met termen als verkrachter gaan smijten, dat is erg makkelijk. Mensen begrijpen het gewoon niet, dat kun je ze toch moeilijk kwalijk nemen? Probeer het ze duidelijk te maken.

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 14 mar 2005 15:02

Heb heel slechte relatie met me ouders en door zulke opmerkingen geven ze je egt het gevoel dat het je eigen stomme schuld is en verder nix aan te doen. Ik praat ook eigenlijk nooit met ze, loopt altijd op grote ruzies uit want we begrijpen elkaar egt niet

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 15:10

Ik begreep het niet helemaal.. ik dacht dat je bedoelde dat je moest vechten voor je mening, dat jij geen schuld hebt.. blijf daar voor vechten Thabita..

Je ouders hebben denk ik ook extreem veel pijn, net als jij.

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 14 mar 2005 16:24

Joooow me ouders en pijn.. Dat is nieuw hoor. Ze weten er amper wat van. Mr goed ga hier niet al me grieve tegen me ouders op gooien

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mar 2005 16:30

Ja, het kan idd heel goed ook hun manier van omgaan met hun gevoel zijn. Toch ergens je woede op richten zegmaar. Een vriendin van mij heeft ook een keer zoiets gehad (maar nog lang geen verkrachting, heb even geen zin om uit te leggen), en de eerste reactie van haar vader was dat hij boos werd en zei: waarom doe je dan ook dit of dat?
Zwaar fout natuurlijk, want daarna vertrouw je hem nooit meer helemaal, en in jouw geval is het nog veel ernstiger. Maar het is een eerste reactie uit schrik en boosheid. Wat overigens wel weer anders is dan dat je dat blijft doen.

Dat zijn verder overigens geen excuses hoor, het blijft natuurlijk een **** dat ze zeggen dat het jouw schuld is.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2005 16:55

Ik had er vandaag nog ff een gesprek over met mijn psych./....

Hij zei dat je in twee soorten boosheid over misbruik kan zitten

*gewonde strijder
*destructieve slachtoffer (dus... je helpt jezelf naar de maan)

Misschien interessant om over jezelf na te denken......

Ook belangrijk te realiseren, wie had ik voor me, en wat maakte mij weerloos? Dat helpt mij nl heel erg wanneer ik in het negatieve hang en alle mannen over één kam scheer. Want ik help op zo'n manier mezelf absoluut niet.! Al lijkt het vaak wel het veiligst....niet dus!

Nog een vraagje....hoe gaan jullie op dit gebied om met het geheimhoudingsproces? Ik bedoel, tijdens je misbruik moest je hier over zwijgen....wat voor effecten heeft het op je na dat je dat
proces doorbroken hebt?

Ik merk en lees ook tussen de regels door dat het vooral gaat om geschonden vertrouwen....zal dat altijd zo blijven.....Vest op prinsen geen betrouwen...in hoeverre gaat deze tekst op?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 20:48

Ik denk dat iedereen van zich zelf een destructief slachtoffer is, maar met behulp van anderen kun je een strijder worden!

Thabita
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thabita » 14 mar 2005 21:41

Ja dat denk ik ook. Maar vrienden en vriendinnen die je steunen zijn er bijna altijd!! En je gaat na een poosje in de put zitten vanzelf wel vechten hoor.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 21:52

Thabita schreef:Ja dat denk ik ook. Maar vrienden en vriendinnen die je steunen zijn er bijna altijd!! En je gaat na een poosje in de put zitten vanzelf wel vechten hoor.
Percies... tanden opelkaar, handen in elkaar en door zetten maar! het klinkt makkelijk... maar het is wel de oplossing!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 14 mar 2005 22:29

Thabita schreef:En je gaat na een poosje in de put zitten vanzelf wel vechten hoor.

Dit betwijfel ik, zeker niet altijd, misschien wel meer niet dan wel, maar dat is een andere discussie. Wilde het desondanks toch even opmerken.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”