respect

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 16:04

wat is dr erg aan dan om vrachtwagechauffeur te worden? :?
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 16:06

Daar is niks op tegen, maar de vrachtwagenchauffeur cultuur zou ik als vader niet direct de fijnste cultuur vinden om je dochter in los te laten..

Jammie :) Scania V8 :D
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 16:22

net of ik niet van me af kan slaan.. en dat elke vrachtwagechauffeur je gaat verkrachten!
veel heel veel mensen denken dat maar das echt niet zo hoa!!
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 16:28

Zeg ik ook niet (toch?) als vader zou ik mijn dochter liever niet daar in die cultuur zou hebben, maar het is jou keuze, maar respecteer ook het gevoel van je vader.

Stel dat jij een dochter zou hebben en die zegt dat ze graag militair wil worden, dat vind je niet echt leuk vinden, praat er met je ouders over, leg het aan God voor, vraag om wijsheid..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 17:35

mn dochter mag willen wat ze wilt worden
nee dat zeg je niet maar dat zeggen wel heel veel mensen hoa!!
en ik respecteer me pa best... maar ik respecteer niet dat ze altijd lopen te zeuren datik in de zorg moet.. ik heb niks tegen de zorg maar wel als ik dr moet gaan werken...
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 mar 2005 17:49

Op je 14de weet je wel wat je wilt worden, maar of dat uitkomt....... dat moet je nog gaan zien.
Ik wilde dierenarts worden op mijn 13de, maar Gymnasium, dat haalde ik niet (dat had je destijds nodig als vooropleiding)
Alles kan nog veranderen, en ik begrijp best dat jij nu vrachtwagenchauffeur wilt worden, lekker avontuurlijk lijkt dat.
Maar als je 17 bent, denk je er misschien anders over.
En in de zorg.... moet je er nu al vakken voor kiezen dan?
De zorg is een roeping, moet uit je hart komen, en als jij daar niks voor voelt moet je het gewoon niet doen.
Maar ik snap zowiezo niet waarom je op je 14de al moet kiezen wat je tot je 70ste moet gaan doen..... dat kan toch niet?
Ik ben begonnen met werken toen ik 15 was, destijd was leerplicht tot en met 14 jaar, met 15 was 1 dag per week verplicht, maar daar kon je onderuit komen in bepaalde omstandigheden.
Maar op mijn 15de ging ik in de leer bij een drukkerij, dus 1 avond naar school en 5 dagen werken van 8 uur s morgens tot 6 uur s avonds en zaterdags van 8 tot 12.
Dat vak,(grafisch ontwerpster) heb ik tot mijn 18de volgehouden, tot ik een kind kreeg.
Maar denk je dat ik dat daarna nog ooit gedaan heb? Nee, alles veranderd zo.
Dus als jij vrachtwagenchauffeur wilt worden, waarom laten je ouders je daar dan niet gewoon lekker over dromen. Misschien denk je er over 4 jaar nog precies zo over, misschien wil je dan wat anders.
Ben je groot en sterk?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 mar 2005 17:51

yvonne schreef:mn dochter mag willen wat ze wilt worden

je weet helemaal nog niet of je wel een dochter of kinderen krijgt.
En hoe ga je dat doen, als je echt vrachtwagenchauffeur wordt?
Ga je dan trouwen met een man die huisman is?

sela

Berichtdoor sela » 14 mar 2005 18:04

Nors en zonder haten
Loop ik eenzaam door de straten
Want de mensen doen heus hun best
Maar ik ben niet zoals de rest
Ik wou dat ze mij begrepen
Ik eet graag veel koetjesrepen
Dan denk ik pas weer aan
Het leuke van het leven
Ze moeten mij gewoon meer
Koetjesrepen geven

Shannon Vlaar

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 14 mar 2005 18:18

nee dat zeg je niet maar dat zeggen wel heel veel mensen hoa!!
en ik respecteer me pa best... maar ik respecteer niet dat ze altijd lopen te zeuren datik in de zorg moet.. ik heb niks tegen de zorg maar wel als ik dr moet gaan werken...
Waarom? Die mensen moeten ook in het weekend verzorgt worden. Oké, het kan je niet liggen, ieder zijn eigen beroep (begrijp me niet verkeerd :) ). Ik zit zelf ook in de zorg en heb tot nu toe nog niet op zondag hoeven werken (stage) maar als ze me vragen heb ik er geen problemen mee.
Je pa moet gewoon respecteren wat jij wil worden maar hij mag je zeker ook voor gevaren waarschuwen. Dan is het alsnog aan jou, toch?
Afbeelding

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 18:27

Mariamagdalena schreef:

je weet helemaal nog niet of je wel een dochter of kinderen krijgt.
En hoe ga je dat doen, als je echt vrachtwagenchauffeur wordt?
Ga je dan trouwen met een man die huisman is?

ik weet niet of ik ga trouwen...
ik wil denk ik geen kinderen.. ligt er ook aan wat mn man word :wink:

want sorry maar ik vind het nergens op slaan dat een man een baan van 24 uur per dag moet en een vrouw dan maar het huishouden in moet kan toch ook andersom?
en sorry van gister... was een beetje depri :oops:
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 mar 2005 18:42

yvonne schreef:ik weet niet of ik ga trouwen...

want sorry maar ik vind het nergens op slaan dat een man een baan van 24 uur per dag moet en een vrouw dan maar het huishouden in moet kan toch ook andersom?

Natuurlijk weet je niet of je gaat trouwen als je 14 bent.
Maar je weet ook niet of het misschien wel zo is, want misschien kom je wel een hele lieve gast tegen, waar je echt veel van gaat houden.
En ik heb nog nooit een man gezien die 24 uur per dag werkt, meestal is dat 7 of 8 uur per dag.
Als je een baby hebt, ben je wel 24 uur per dag in touw.
En het kan ook andersom, daarom zei ik ook: je kan ook met een huisman trouwen.
Een huisman is een man die niet kan of wil werken, en waar de vrouw voor werkt. En als er kinderen zijn, dan zorgt de huisman zo goed mogelijk voor de kinderen. Alleen is het jammer voor een baby dat een man geen borsten heeft, maar ja, ieder kiest voor zichzelf.
Als je met een man getrouwd bent die niet werkt, dan is het wel jammer, dat je als vrouw heel veel moet missen van de ontwikkeling van je kindje.
Eerst heb je het 9 maanden in je buikje gedragen en daardoor heb je een band met je kindje gekregen, dat wordt dan 8 weken na de geboorte afgebroken, omdat je man dan alles doet, en jij uit werken moet gaan, en dan erg moe bent als je thuis komt, en je hoofd niet staat naar gejank en gezeur. Terwijl als jij uitgerust zou zijn, dan kon je wel makkelijker tegen gejank en gezeur. huismannen kunnen lekker s middags een uurtje een tukkie doen, maar de uithuiswerkende vrouw, moet doorgaan, dus na het eten, zak je als een pudding in elkaar.
Daarbij komt ook nog, dat het heel vermoeiend is om zwanger geweest te zijn. Je bent 9 maanden zwanger en daana moet je lichaam 9 maanden "ontzwangeren" dat betekent: bijkomen. Uitrusten, herstellen, dus ff slapen wanneer de baby s middags slaapt.
Anders wordt je bekaf, zeker als je meer dan 1 kind hebt.
Huismannen zijn slim, en hebben het goed bekeken.
Let wel: ik zal niet oordelen over een man die buiten zijn schuld niet werkt, door een handicap of zo, die kan er niks aan doen, dan moet je wel.
Maar onderschat zwanger zijn, bevalling en moederschap niet.
Het is erg vermoeiend.
Daarom zeiden ze vroeger altijd tegen ons: Zolang je kind nog s middags moet slapen, heb jij het ook nodig.
Maar dat kan in deze maatschappij niet meer.
Nu moeten vrouwen doorgaan.
Werken tot ze niet meer kunnen.
Ik heb me ook kapot gewerkt hoor, alleen vanaf de geboorte van mijn eerste kind tot het 4de jaar van mijn laatste kind was ik fulltime "huisvrouw". Maar ik heb mijn rug en mijn handen, heup, knie, voet, kapot gewerkt, werkelijk kapot, versleten, artrose, niks meer aan te doen. Geeft niks, hoort bij het leven. Maar ik heb het nog makkelijk gehad vergeleken met jonge vrouwen nu, die alsmaar door moeten gaan tot ze erbij neervallen.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 19:02

ik weet niet of ik kinderen krijg hoa!!
maar wel tnx voor de uitleg
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 14 mar 2005 19:11

Mariamagdalena schreef:
yvonne schreef:ik weet niet of ik ga trouwen...

Natuurlijk weet je niet of je gaat trouwen als je 14 bent.
Maar je weet ook niet of het misschien wel zo is, want misschien kom je wel een hele lieve gast tegen, waar je echt veel van gaat houden.
En ik heb nog nooit een man gezien die 24 uur per dag werkt, meestal is dat 7 of 8 uur per dag.
Als je een baby hebt, ben je wel 24 uur per dag in touw.
En het kan ook andersom, daarom zei ik ook: je kan ook met een huisman trouwen.
Een huisman is een man die niet kan of wil werken, en waar de vrouw voor werkt. En als er kinderen zijn, dan zorgt de huisman zo goed mogelijk voor de kinderen. Alleen is het jammer voor een baby dat een man geen borsten heeft, maar ja, ieder kiest voor zichzelf.
Als je met een man getrouwd bent die niet werkt, dan is het wel jammer, dat je als vrouw heel veel moet missen van de ontwikkeling van je kindje.
Eerst heb je het 9 maanden in je buikje gedragen en daardoor heb je een band met je kindje gekregen, dat wordt dan 8 weken na de geboorte afgebroken, omdat je man dan alles doet, en jij uit werken moet gaan, en dan erg moe bent als je thuis komt, en je hoofd niet staat naar gejank en gezeur. Terwijl als jij uitgerust zou zijn, dan kon je wel makkelijker tegen gejank en gezeur. huismannen kunnen lekker s middags een uurtje een tukkie doen, maar de uithuiswerkende vrouw, moet doorgaan, dus na het eten, zak je als een pudding in elkaar.
Daarbij komt ook nog, dat het heel vermoeiend is om zwanger geweest te zijn. Je bent 9 maanden zwanger en daana moet je lichaam 9 maanden "ontzwangeren" dat betekent: bijkomen. Uitrusten, herstellen, dus ff slapen wanneer de baby s middags slaapt.
Anders wordt je bekaf, zeker als je meer dan 1 kind hebt.
Huismannen zijn slim, en hebben het goed bekeken.
Let wel: ik zal niet oordelen over een man die buiten zijn schuld niet werkt, door een handicap of zo, die kan er niks aan doen, dan moet je wel.
Maar onderschat zwanger zijn, bevalling en moederschap niet.
Het is erg vermoeiend.
Daarom zeiden ze vroeger altijd tegen ons: Zolang je kind nog s middags moet slapen, heb jij het ook nodig.
Maar dat kan in deze maatschappij niet meer.
Nu moeten vrouwen doorgaan.
Werken tot ze niet meer kunnen.
Ik heb me ook kapot gewerkt hoor, alleen vanaf de geboorte van mijn eerste kind tot het 4de jaar van mijn laatste kind was ik fulltime "huisvrouw". Maar ik heb mijn rug en mijn handen, heup, knie, voet, kapot gewerkt, werkelijk kapot, versleten, artrose, niks meer aan te doen. Geeft niks, hoort bij het leven. Maar ik heb het nog makkelijk gehad vergeleken met jonge vrouwen nu, die alsmaar door moeten gaan tot ze erbij neervallen.
]

leuk, geestig, goed stuk!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 14 mar 2005 19:35

en lang :P
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 14 mar 2005 20:11