eerlijk gezegt vind ik het plaatje er niet bepaald menselijk uit zien!!!
volgens mij moet iets van je bezit hebben wil je je zo gaan "kleden"
Moderator: Moderafo's
kurtyo schreef:Wat een onzin... Een uiterlijk kun je niet christelijk of niet-christelijk noemen... Als ik me niet vergis is dat Immortal, en dat is inderdaad een satanische black metal band. Maar er zijn ook christenen die zich zo kleden... Tja...
jas schreef:Marnix schreef:
God verbiedt nergens seculiere muziek. Dacht je dat ze in de tijd van Israel geen seculiere muziek hadden of zo.... Of zongen ze daar op bruiloften en feesten alleen maar psalmen?
O ja, en Israël diende ook vaak de afgoden. Staat er ergens dat dat goed was dan, dat Israël seculier en losbandig was? Hosea 4:16 Want Israël is onbandig, als een onbandige koe". Als ik me niet vergis wordt hiermee niet de ideale situatie aangeduid.
Tegenwoordig wil men een godsdienst die aangenaam is voor het vlees. Maar zo'n godsdienst zal ook met het vlees sterven.
Marnix schreef:jas schreef:Marnix schreef:
God verbiedt nergens seculiere muziek. Dacht je dat ze in de tijd van Israel geen seculiere muziek hadden of zo.... Of zongen ze daar op bruiloften en feesten alleen maar psalmen?
O ja, en Israël diende ook vaak de afgoden. Staat er ergens dat dat goed was dan, dat Israël seculier en losbandig was? Hosea 4:16 Want Israël is onbandig, als een onbandige koe". Als ik me niet vergis wordt hiermee niet de ideale situatie aangeduid.
Tegenwoordig wil men een godsdienst die aangenaam is voor het vlees. Maar zo'n godsdienst zal ook met het vlees sterven.
Dat jij afgodendienst en het zingen van en luisteren naar seculiere muziek op 1 lijn stelt is niet iets wat ik uit de bijbel opmaak. Dus je kan wel een verband tussen die twee leggen en vervolgens zeggen dat het dus niet goed is... maar je kan prima seculiere muziek luisteren zonder afgoden te dienen.
Stierenderrie.. echt onzin, alles wat niet tegen God is, tegen Gods wetten ingaat is geoorloofd!jas schreef:Marnix schreef: maar je kan prima seculiere muziek luisteren zonder afgoden te dienen.
Nog even apart een reactie hierop. Dit is erg paradoxaal. Alles wat seculier is, is van God los en is dus afgodendienst.
Raido schreef:Stierenderrie.. echt onzin, alles wat niet tegen God is, tegen Gods wetten ingaat is geoorloofd!jas schreef:Marnix schreef: maar je kan prima seculiere muziek luisteren zonder afgoden te dienen.
Nog even apart een reactie hierop. Dit is erg paradoxaal. Alles wat seculier is, is van God los en is dus afgodendienst.
joepie schreef:essieee schreef:God geeft ons als criteria, al wat rein is,wet eerlijk is.........(ben ff de tekst kwijt). Leg daar je eigen mening naast en kijk of je ermee uitkomt. Zo probeer ik het vaak....
Fil. 4:8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Heb je al die fans weleens gezien?![]()
jas schreef:Nog even apart een reactie hierop. Dit is erg paradoxaal. Alles wat seculier is, is van God los en is dus afgodendienst.
Dat jij alleen seculiere muziek met foute teksten hebt geluisterd zegt niet wat over seculiere muziek an sich en over mijn muziek keus.. wat is er mis metJe wilt goed praten wat je leuk of lekker vindt maar er klopt geen hout van. Het is afgoderij en hoererij. Vertaal de teksten van die muziek maar eens. Ja ja, ik weet het, Vreugdenhil. Wel, die man heeft gewoon gelijk.
Je kunt God met die seculiere muziek niet ontmoeten.
Aragorn schreef:joepie schreef:essieee schreef:God geeft ons als criteria, al wat rein is,wet eerlijk is.........(ben ff de tekst kwijt). Leg daar je eigen mening naast en kijk of je ermee uitkomt. Zo probeer ik het vaak....
Fil. 4:8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Dat is idd een veelvuldig misbruikte tekst in dit verband, en nog bijzonder weinig zeggend ook.Heb je al die fans weleens gezien?![]()
Welke fans? Van seculiere muziek? Jahoor, elke dag in de spiegel.
jas schreef:Nog even apart een reactie hierop. Dit is erg paradoxaal. Alles wat seculier is, is van God los en is dus afgodendienst.
Interessant.. MAAR, wat is jouw definitie van seculier? Is een televisie bijvoorbeeld seculier?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten