Moderator: Moderafo's
joos schreef:Dieren hebben geen ziel. In Genisis 9 staat dat het bloed van een dier zijn ziel is. *knip*
Melody schreef:N.a.v. alle vriendelijke zieltopics hier vroeg ik mij af: hebben dieren eigenlijk een ziel?
Mariamagdalena schreef:Melody schreef:N.a.v. alle vriendelijke zieltopics hier vroeg ik mij af: hebben dieren eigenlijk een ziel?
Hoogwaardige diersoorten zoals honden, katten, leeuwen, tijgers, olifanten, etc hebben wel zeker een ziel.
Alleen gaan dieren volgens mij regelrecht naar wat wij "hemel" noemen, en moeten mensen er moeite voor doen, omdat wij belast zijn met wat men noemt "erfzonde".
Leer zo'n dier maar eens persoonlijk goed kennen.
Ik vraag mij wel eens af of MENSEN die in een slachthuis werken eigenlijk wel een ziel hebben. In ieder geval geen geweten.
En volgens mij heb je een geest en een ziel, je geest wordt gevormd door het aardse leven en je ziel is onsterfelijk en komt na je dood in een bepaalde staat terecht, wat wij hemel of hel noemen.
Mariamagdalena schreef:Melody schreef:N.a.v. alle vriendelijke zieltopics hier vroeg ik mij af: hebben dieren eigenlijk een ziel?
Hoogwaardige diersoorten zoals honden, katten, leeuwen, tijgers, olifanten, etc hebben wel zeker een ziel.
Alleen gaan dieren volgens mij regelrecht naar wat wij "hemel" noemen, en moeten mensen er moeite voor doen, omdat wij belast zijn met wat men noemt "erfzonde".
Hoe komt het dan dat dieren ook andere dieren opeten? Of doden ?
dat zegt ze toch ! anders zet ze het er niet neer , nietwaar ?En jij geloofd dat echt?
Christius is gestorven voor de zonde van de mens, door zijn krusiging worden onzen zonden vergeven ! i agree maar even op je laatste paar woorden terug te komen ! hoe kan jij zo zeker zijn dat dieren vergaan ? heb jij inzicht in wat God doet ? Dat kan niemand je vertellen tenzij je dood bent en in de hemel / hell terecht bent gekomen (we gaan maar uit van het eerste he )Christus is voor de mens gestorven en niet voor de dieren.
Die vergaan. Gaan nergens heen
Mariamagdalena schreef:Leer zo'n dier maar eens persoonlijk goed kennen.
Mariamagdalena schreef:Ik vraag mij wel eens af of MENSEN die in een slachthuis werken eigenlijk wel een ziel hebben. In ieder geval geen geweten.
essieee schreef:Ik mis de plek waar ik het kan vinden in de bijbel, als het zo is staat het er ongetwijfeld in!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten