protestants terrorisme

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 mar 2005 21:20

Een goede buur is beter dan een verre vriend.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 13 mar 2005 21:23

jas schreef:
Optimatus schreef:
sela schreef:idd geen globalisering!

Dan weg met internet, weg met de wereldwijde handel, weg met de Verenigde Naties, weg met alles wat Europa verlaat of binnenkomt.

Wel consequent zijn graag.

weg met Europa, ja, als het aan mij ligt onmiddellijk.

en waarom weg met Europa?? ik vind dat een verenigd Europa wel goed is.. alleen wordt het nu verkeerd ingevuld helaas.. maar naast problemen levert het veel kansen op!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 22:45

tinos schreef:
jas schreef:
Optimatus schreef:
sela schreef:idd geen globalisering!

Dan weg met internet, weg met de wereldwijde handel, weg met de Verenigde Naties, weg met alles wat Europa verlaat of binnenkomt.

Wel consequent zijn graag.

weg met Europa, ja, als het aan mij ligt onmiddellijk.

en waarom weg met Europa?? ik vind dat een verenigd Europa wel goed is.. alleen wordt het nu verkeerd ingevuld helaas.. maar naast problemen levert het veel kansen op!

Daar denken we dan verschillend over. Veel effecten zullen slechts tijdelijk zijn. Er zal gaandeweg een nivellering optreden en zeker de economische effecten zullen verdwijnen nadat bij sommige landen de levensstandaard wat is opgekrikt en bij andere juist afgenomen. Bovendien geven we de identiteit van ons land geheel prijs aan de grote Europese landen. In zekere zin hebben Napoleon en Hitler toch nog gewonnen. We zijn eigenlijk allemaal Fransen of Duitsers.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 13 mar 2005 22:59

Over Europa, de Europese Grondwet en haar verfoeielijkheden is al een ander topic, boyz! :wink:
the most important things in life are not things

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mar 2005 03:55

Zeg OptiDrama, ga je ook nog serieus reageren op mijn opmerkingen of hou je het bij loze karikaturiseringen?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 14 mar 2005 04:01

Optimatus schreef:Linksradicaal gezever ;)

Ach, dat sommige rechts-radicale neo-fascistische groeperingen nou naar een grote wereldheerschappij willen waarin iedereen onder controle van een centrale overheid staat en geen poot kan verzetten zonder door de ZekerheidsDienst gecheckt te worden zegt verder niet zo veel over weldenkende mensen die het geen goed idee vinden als de macht teveel gecentreerd raakt...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 14 mar 2005 07:01

en nu weer on topic!
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 14 mar 2005 10:22

Hier een voorbeeld van protestants terrorisme. Al is het gelukkig niet religieus geïnspireerd. Tragisch is het echter wel!

(Bron: http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=1206158)

______________________________________________________________________________________________________________

Schutter richt in VS bloedbad aan tijdens kerkdienst

BROOKFIELD (AP) - Een man heeft zaterdag in Brookfield, in de Amerikaanse staat Wisconsin, het vuur geopend tijdens een kerkdienst in een hotel.

Vier mensen waren op slag dood, drie anderen bezweken naderhand in het ziekenhuis aan hun verwondingen. De schutter pleegde na zijn daad zelfmoord.

Het bloedbad voltrok zich in het Sheraton Hotel in Brookfield, een voorstad van Milwaukee. De Living Church of God, de gemeente waarvan de schutter (44) ook lid was, houdt daar al een jaar of vijf iedere zaterdagmorgen een kerkdienst. De zeven dodelijke slachtoffers zijn de 50-jarige predikant en diens 17-jarige zoon, een jongen van 15, een 55-jarige vrouw en drie mannen van 44, 58 en 74 jaar. Vier mensen liggen in het ziekenhuis.

De schutter, Terry Ratzmann, liet geen afscheidsbrief achter. Volgens de politie had hij een buurman verteld dat hij zijn baan dreigde te verliezen. Leden van de gemeente zeiden dat hij vaak depressief was.

De Living Church of God is een evangelische kerk met vertakkingen over de hele wereld, onder meer in Europa.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 10:30

Ofwel nu gaan ze de hele Living Church zwart maken, omdat daar iemand in opperste wanhoop zo'n daad heeft gedaan. Dit is trouwens geen terrorisme..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 mar 2005 10:46

Wat is terrorisme?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 mar 2005 10:56

Door middel van terreur, schrikbewind, mensen bang maken de druk opvoeren om de regering of overheid whatever tot een andere gedacht aan te zetten (vaak vrijheid of onderdrukking).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 05 apr 2005 14:06

Wat vinden jullie: mogen we als gereformeerde christenen ons met geweld verzetten tegen onchristelijke maatregelen genomen door de overheid? Is er een grens waarbij we zeggen: tot hier en niet verder?

Als Jezus een voorbeeld is van een Rijk dat opgericht is zonder geweld noch kracht, maar door Zijn Geest, dan is het ook voor ons va belang dat we het Schriftwoord......er staat geschreven, toepassen als een zwaard. Als wij naar de gewoonte fysiek geweld toepassen om Jezus te verdedigen of het Koninkrijk Gods, dan gaan we op dezelfde wijze te werk als de Rooms Katholieke Kerkstaat die gewapend geweld erkend en praktiseert, om wereldse cinflicten op te lossen. Haar symbolische essentie vinden bijvoorbeeld in het Standbeeld van Absalon, de Rooms Katholieke Bisschop die als een wereldse militair, volledig in militaire (gewelds-) uitrusting in Kopenhagen staat opgesteld. Wie de herinnering aan de zogenaamde Kruistochten van de Rooms kerk in acht neemt, zal begrijpen dat het niet ondenkbaar is dat, in de nabije toekomst, er opnieuw een Bartholomeusnacht zal komen, indien de mensen geen gehoor (meer) zullen geven aan de oproepen van de Kerk van Rome!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 apr 2005 14:12

Dus geen beeldenstorm organiseren als pre-emptive strike tegen de RK-kerk? :mrgreen: ;)
Dat is in het verleden wel gebeurd hoor. Als de protestanten in de 16e eeuw niet in opstand waren gekomen tegen de Spaanse overheersers, dan waren we nu nog Rooms.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 apr 2005 15:06

elbert schreef:Dus geen beeldenstorm organiseren als pre-emptive strike tegen de RK-kerk? :mrgreen: ;)
Dat is in het verleden wel gebeurd hoor. Als de protestanten in de 16e eeuw niet in opstand waren gekomen tegen de Spaanse overheersers, dan waren we nu nog Rooms.

En wie een beetje verstand heeft van zestiende-eeuwse geschiedenis weet dat de godsdienst een uiting was tegen het centralisme van zowel Rome als Madrid en dat de Tachtigjarige Oorlog een vorm van verzet was tegen de -jawel- staatkundige vernieuwing van Filips II.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 05 apr 2005 15:10

Optimatus schreef:
elbert schreef:Dus geen beeldenstorm organiseren als pre-emptive strike tegen de RK-kerk? :mrgreen: ;)

En wie een beetje verstand heeft van zestiende-eeuwse geschiedenis weet dat de godsdienst een uiting was tegen het centralisme van zowel Rome als Madrid en dat de Tachtigjarige Oorlog een vorm van verzet was tegen de -jawel- staatkundige vernieuwing van Filips II.

Inderdaad, het was niet alleen een godsdienstoorlog, maar ook een vrijheidsstrijd, waarin de Nederlandsche natie haar voorlopige vorm kreeg.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”