respect

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 mar 2005 17:26

yvonne schreef:zeg ik dan dat ik mezelf niet respecteeR?

Dat zeg je niet letterlijk, maar dat komt zo over door de dingen die je vertelt.
Als je jezelf respecteert, dan trek je het je ook niet zo aan als mensen je uitschelden. Jij zult namelijk niet de enige zijn die door die mensen uitgescholden wordt. Als ze schelden, zullen ze dat ongetwijfelt ook tegen anderen doen.
Dus, als jij jezelf respecteert, dan trek je dat schelden niet op jou persoontje, maar dan weet je dat dat meer over die mensen zelf zegt dan over jou.
Jas probeert je alleen maar te helpen met wat hij zegt, en anderen ook, en ik ook.
Het is alleen misschien moeilijk voor je dit alles te begrijpen...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2005 17:31

Maar al accepteer je jezelf wel, dan is het nog steeds niet leuk als andere mensen dat niet doen.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mar 2005 17:54

Mariamagdalena schreef:
yvonne schreef:[ik respecteer hem niet omdat hij mij niet respecteerd
en dat heeft niks *misschien maar een heeeeeeeeel kleinbeetje* met dit topic te maken!!!!!!! :?
codus met alle respect voor jullie maar jullie trekken te snel nclusies! :wink:

Nou, ik kan uit niets opmaken waarom hij jou niet respecteert.
Volgens mij respecteert hij je wel, hij geeft alleen niet de antwoorden die jij WILT HOREN, maar daarom respecteert hij je nog wel. Je schrijft zelf dat jij hem dus niet respecteert. Dat is dus een ander verhaal.

Jas is niet iemand die op mensen neerkijkt of zo, zit dus allemaal tussen je oren als je denkt dat Jas je niet respecteert.

En misschien is dat ook wel met mensen op school, dat jij het gevoel hebt dat je niet gerespecteert wordt, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn, en dat je daarom een bepaalde houding aanneemt, waardoor mensen vanzelf raar gaan doen.

ik zeg toch dat dat NIET met dit topic te maken heeft!! :x
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 13 mar 2005 17:54

Aragorn schreef:Maar al accepteer je jezelf wel, dan is het nog steeds niet leuk als andere mensen dat niet doen.

idd iemand die me begrijpt!!
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 mar 2005 18:51

yvonne schreef:[ik zeg toch dat dat NIET met dit topic te maken heeft!! :x

Nounou, ik denk dat ik er wel wat van begin te bergijpen.................. :?

gurl
Mineur
Mineur

Berichtdoor gurl » 13 mar 2005 19:05

yvonne schreef:
Aragorn schreef:Maar al accepteer je jezelf wel, dan is het nog steeds niet leuk als andere mensen dat niet doen.

idd iemand die me begrijpt!!

iemand die de juiste antwoorden geeft die jij wilt horen...

Al heeft dat gedoe met Jas niks met dit topic te maken dan nog kun je normaal reageren op zijn reactie...

maar ik moet zeggen dat dit topic steeds doellozer begint te worden...
stomp niet af, blijf slijpen

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 mar 2005 19:09

Ja, precies, want ik probeer je ook te helpen en mij snauw je ook af, dus dan denk ik wel een beetje van; wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.
Want zo lief kom je ook weer niet over tegen iedereen die je probeert te helpen omdat ze met je begaan zijn.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat we bedoelen en trek je de dingen in het negatieve wat positief bedoelt is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 20:41

yvonne schreef:
Overkill schreef:
yvonne schreef:ik ben ook een k*twijf dûh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat maak je er zelf van, maar ik denk dat je beter bent in een vrachtwagen dan achter een computer op refoweb.

waar slaat dat nou weer op :?
kan ik dr wat aan doen dat jas me heel erg gekwets heeft :?

Lieve kind ik ben me er niet van bewust dat ik jou gekwetst heb. Wellicht heb ik een keer ergens grondig anders over gedacht dan jij, dat gebeurt wel vaker hier. Maar wees eens iets duidelijker. Stuur me dan een pb of zo en zeg waarom of waarmee ik je gekwetst heb. Je maakt er nu een beetje een raadspelletje van.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 13 mar 2005 21:03

En dit topic levert het onomstotelijke bewijs dat elkaar echt respecteren blijkbaar erg moeilijk is.. :?
the most important things in life are not things

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 22:39

lindita schreef:En dit topic levert het onomstotelijke bewijs dat elkaar echt respecteren blijkbaar erg moeilijk is.. :?

Kom kom, niet zo negatief hoor. Yvonne bedoelt het vast wel goed. Ik zou alleen graag een evt. misverstand uit de weg ruimen. Ik respecteer heus wel mensen met andere meningen. Al respecteer ik dan niet hun meningen zelf, ik heb niets tegen die mensen. Misschien dat ze dat onderscheid niet zo ziet.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 13 mar 2005 22:47

jas schreef:
lindita schreef:En dit topic levert het onomstotelijke bewijs dat elkaar echt respecteren blijkbaar erg moeilijk is.. :?

Kom kom, niet zo negatief hoor. Yvonne bedoelt het vast wel goed. Ik zou alleen graag een evt. misverstand uit de weg ruimen. Ik respecteer heus wel mensen met andere meningen. Al respecteer ik dan niet hun meningen zelf, ik heb niets tegen die mensen. Misschien dat ze dat onderscheid niet zo ziet.

Ik heb het niet alleen tegen Yvonne hoor, anders had ik dat wel gezegd..
Het is meer de indruk die ik kreeg na het doorlezen van dit hele topic

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 22:51

lindita schreef:
jas schreef:

Ik heb het niet alleen tegen Yvonne hoor, anders had ik dat wel gezegd..
Het is meer de indruk die ik kreeg na het doorlezen van dit hele topic

Ik denk dat het in de gewone mensen maatschappij net zo gaat. Toch zit er ook een soort begripsvervuiling bij het woord 'respect'. Mensen vereenzelvigen zich vaak met hun mening. Als dan hun mening niet gerespecteerd wordt, voelen ze zichzelf ook niet gerespecteerd.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 13 mar 2005 22:56

jas schreef:ik denk dat het in de gewone mensen maatschappij net zo gaat. Toch zit er ook een soort begripsvervuiling bij het woord 'respect'. Mensen vereenzelvigen zich vaak met hun mening. Als dan hun mening niet gerespecteerd wordt, voelen ze zichzelf ook niet gerespecteerd.

Voorbeeld: als ik in een broek loop veinzen sommige mensen uit mijn kerk mij niet te zien lopen.

Dan moet ik dus denken: aha, ze respecteren mijn kleding niet, maar wel mij als persoon????? :shock:

Het moet toch ergens niet moeilijk zijn om gewoon 'hallo' te zeggen en normaal met elkaar om te gaan, ook al ben je het niet altijd met die ander eens???

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 mar 2005 23:51

lindita schreef:
jas schreef:ik denk dat het in de gewone mensen maatschappij net zo gaat. Toch zit er ook een soort begripsvervuiling bij het woord 'respect'. Mensen vereenzelvigen zich vaak met hun mening. Als dan hun mening niet gerespecteerd wordt, voelen ze zichzelf ook niet gerespecteerd.

Voorbeeld: als ik in een broek loop veinzen sommige mensen uit mijn kerk mij niet te zien lopen.

Dan moet ik dus denken: aha, ze respecteren mijn kleding niet, maar wel mij als persoon????? :shock:

Het moet toch ergens niet moeilijk zijn om gewoon 'hallo' te zeggen en normaal met elkaar om te gaan, ook al ben je het niet altijd met die ander eens???

Ah, dat is een leuke. Bij deze casus komt ook jouw respect voor anderen om de hoek kijken. Nl. kun jij je voorstellen dat mensen zich misschien in verlegenheid gebracht voelen doordat jij een broek draagt? Dat ze zich daardoor geen houding weten te geven? Zo kun je het ook bekijken lijkt me. Er is veel wederzijds onbegrip in de wereld. Jij verwijt nu die mensen meteen een gebrek aan respect, maar wellicht is er dus een andere reden. Voor de goede orde, ik snap je punt wel hoor. Ik wil slechts aangeven dat er meen invalshoeken mogelijk zijn.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 mar 2005 23:59

Toch denk ik dat jij iets anders bedoeld, Jas. Dat iemand in verlegenheid komt heeft niets te maken dat de een of de ander geen respect heeft. Bij het hebben van respect gaat het niet over het met elkaar eens zijn maar hoe je er dan juist mee omgaat. Wat ik ook onrespectvol vind zijn dat vooral refo's last hebben is vooroordelen en het wetticisme...als die niet nageleeft worden., berg je maar....
Hoezo schrijnend?

Terug naar “Archief”